Enerji dönüşümü programının 2014'te tamamlanmasıyla,
her yıl 5 bin 400 hektarlık ormanın azaltacağı kadar karbon emisyonu
engellenecek. Ayrıca bizi çok heyecanlandıran bir konu daha var. Telefon
Kütüphanesi'nin içeriğini genişletmek için önemli bir adım attık. Türk
Telekom çalışanlarının yıllık iş hedefleri arasında gönüllü okuyuculuğun
da bulunması kararlaştırıldı. Bu projemizle görme engelli insanımızın
daha fazla kitaba erişmesi için bir adım atmak istedik." ÜÇ GLOBAL DEVİN YENİ PROJELERİ
TNT ÇEVREYE ODAKLANDI TNT Türkiye, çevreye odaklanan şirketlerden biri. Genel müdür Turgut Yıldız,
en yeni uygulamalarına ilişkin şu bilgileri veriyor: "Planet Me
(Gezegen Benim) projemiz ile küresel ısınmaya savaş açtık. "Temiz Araç"
projesini başlattık. Ana hedefimiz, dünyanın ilk sıfır emisyon salımı
olan taşımacılık şirketi olmak. 2007'deki karbondioksit salım
rakamlarını 2020'ye kadar yüzde 45 azaltacağız. İlk etapta 3 elektrikli
araç aldık, bu yıl filomuza 10 yeni araç daha ekleyeceğiz. 5 yılda tüm
filomuz elektrikli araçlardan oluşacak. Böylece araç filomuzda yüzde 30
artış olmasına rağmen karbondioksit salımında yüzde 10 düşüş sağladık." NOVARTIS 'TERZİ İŞİ'NE GEÇTİ Novartis Türkiye Başkanı Güldem Berkman, hayata geçirdikleri en yeni
uygulamaları ve kazanımlarını şöyle özetliyor: "Çok önemsediğim 'terzi
işi' çalışma şekline geçtik. Şirket içinde müşterimize ve stratejimize
uygun gruplar oluşturarak projeler geliştiriyoruz. İş yapış şekillerimiz
de değişti. Artık teknolojiyi daha sık kullanıyoruz. Örneğin, basılı
malzemeler yerini dijital tanıtıma bırakıyor. Sosyal medya da işimizin
içine daha çok girdi. Diğer yandan çalışanlarımızın iş-yaşam dengesine
de çok önem veriyoruz. Ofis içinde hobi odaları inşa ettik. Buralarda
fotoğrafçılık, meditasyon gibi arkadaşlarımızın ilgi duyduğu alanlara
dönük faaliyetler var." EUREKO, Y KUŞAĞINI DİNLİYOR Eureko Sigorta Genel Müdürü Okan Utkueri, hayata geçirdiği yeni
uygulamanın taşındıkları yeni binaya da yansıdığını söylüyor ve bu
konuda şu detay bilgileri veriyor: "Yeni binamız, tamamen kurumsal
değerlerimize uygun şekilde tasarlandı. Şeffaflık, sadelik, güven,
yaratıcılık, mutluluk odaklılık ve başarma arzusu değerlerimiz ön
planda. Çalışanlarımızın yüzde 60'ının Y kuşağından olması, binanın
fiziksel koşullarının belirlenmesinde, esnek çalışma saatine geçişte,
giyim uygulamasının şekillenmesinde etkili oldu. Ben dahil herkes açık
ofiste çalışıyor. Açık ofis, iletişimi ve takım çalışmasını
kolaylaştırırken hiyerarşik çizgiyi de ortadan kaldırıyor."
HP'DE MÜŞTERİYE ÖZEL ÇÖZÜM
HP Türkiye Genel Müdürü Serdar Urçar, hayata geçirdikleri birçok yeni
uygulama olduğunu dile getiriyor. En önemlisinin ise müşteriye özel
çözüm ürettikleri "Strateji Müşteri Programı" olduğunu söylüyor ve
ekliyor: "Bu program çerçevesinde, bizim için en stratejik
müşterilerimize yönelik yaklaşım modelimizi tamamen değiştiriyoruz.
Belirlediğimiz müşteriler için onların stratejisi ve hedeflerine uygun 3
yıllık bir stratejik plan belirliyoruz. Her müşteri için HP'nin küresel
yöneticileri arasından bir kişiyi müşteriye sponsor olarak atıyoruz.
Plan dahilinde 3-5 stratejik inisiyatife odaklanıyor ve üç ayda bir bu
planı detaylı olarak gözden geçiriyoruz. Bu programla birlikte
misyonumuz HP'yi müşterilerimizin daimi olarak tercih ettiği stratejik
iş ortağı olarak konumlandırmak. Program başladığından bu yana stratejik
müşterilerimizle yaptığımız iş hacminde ciddi bir büyüme oldu.
Amacımız, stratejik müşterilerimize daha yakın çalışabilmek, onların
ihtiyaç ve isteklerini çok daha hızlı anlayarak, çözüm ve önerilerimizi
onlara direkt olarak sunabilmekti. Yakın zamanda stratejik
müşterilerimiz ile beraber onların müşterilerine ortak teklifler nasıl
oluştururuz, nasıl götürürüz, beraberce ilave iş nasıl yaratırız, ona
odaklanacağız."