İdealin peşinde

19 sektörün büyüme potansiyeli

3 ARALIK, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
İdealin peşinde
6 SEKTÖRDE DURUM NASIL
E-TİCARET

Morhipo Genel Müdürü ŞULE ARDİTTİ’nin e-ticaret pazarına dair değerlendirmeleri şöyle: “2014’te e-ticaret sektörü yüzde 35 büyüdü. Sadece online perakendenin payı yüzde 33 büyümeyle 6,5 milyar TL’ye ulaştı.2015’in ilk 6 ayında toplam perakendenin yüzde 1,6’sı online gerçekleşti. Avrupa’da bu oran yüzde 10-15, Amerika’da ise yüzde 20. 2017’de Türkiye’de de yüzde 7,5’e ulaşmasını bekliyoruz. Büyümenin süreceğine inanıyoruz.”
ÇAĞRI MERKEZİ
Turkcell Global Bilgi Genel Müdürü ÇAĞATAY AYNUR, çağrı merkezi sektörüne dair verileri paylaşıyor: “3,4 milyar TL pazar değerine ulaşan bir sektörüz. Pazarın ciro bazında yıllık ideal büyüme oranı yüzde 12-15. Ancak 1 Mayıs’ta yürürlüğe giren düzenleme nedeniyle bu yıl ideal büyüme oranının altında kalınması, büyümenin yüzde 9-10 olması öngörülüyor.”
ÇİMENTO
Türkiye Çimento Müstahsilleri Birliği Başkanı ŞEFİK TÜZÜN, “Büyüme oranı tamamen Türkiye’nin büyümesine bağlı” diyor ve ekliyor: “İdeal olan, kişi başı tüketimin yıllık 1 tonu aşmasıdır. Diğer bir deyişle yıllık ortalama yüzde 5 büyüme ile ancak 2019’da bu seviye yakalanır. Ancak 2015 için tüketim istenen düzeyde değil. Yıl sonunda iyi ihtimalle büyüme oranının yüzde 0 civarında olacağını tahmin ediyoruz.”
MOBİLYA
“Mobilya sektörü son 10 yıldır dengeli büyümesini sürdürüyor” diyen MOSDER Başkanı İSMAİL DOĞAN, şöyle devam ediyor: “Rakamlara baktığımızda, komşu ülkelerdeki krizler ve iç karışıklıklar ihracattaki başarımıza engel olmadı. Mobilya sektörünün yıllık ideal büyüme oranı ortalama yüzde 10. Yılın ilk yarısı için öngördüğümüz ihracatı gerçekleştirdik.”
PLASTİK
Sektördeki ideal büyüme oranının yıllık yüzde 10 ve üzeri olduğunu söyleyen PAGEV Başkanı YAVUZ EROĞLU ekliyor: “2014’ü birçok sektörün aksine artı değerlerle tamamladık. Ancak ideal oranın gerisinde kalınan bir yıldı. Şu anki verilere göre yıl sonunda üretimde miktar bazında yüzde 3,4’lük artış yakalamamız güzel, ancak son 10 yılda her yıl yüzde 10 büyüyen sektör için bu rakamlar maalesef tatmin edici seviyede değil.”
HAZIR GİYİM
Türkiye Giyim Sanayicileri Derneği Başkanı ŞEREF FAYAT’ın yorumları şöyle: “Sektör sanayi cirosu 2014’te yüzde 13,1 arttı. Yurtiçinde hazır giyim harcamaları ise yüzde 14 arttı. Sektör, beklentilerimiz doğrultusunda büyüyor. Bu yıl sanayi cirosunun yüzde 8 10’luk bir artışla 67-68 milyar liraya ulaşmasını bekliyoruz. İhracatta Euro-dolar paritesi nedeniyle sıkıntı yaşıyoruz. 2023’te 60 milyar dolar ihracata ulaşmak için her yıl en az yüzde 10 büyümeliyiz.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.