İki sepetin büyük rekabeti

Son verilere göre Türkiye’de online alışverişlerde ortalama sepet tutarı 201 TL. Oysa 2013’te 165 TL civarındaydı.

9.03.2016 15:31:050
Paylaş Tweet Paylaş
İki sepetin büyük rekabeti
BD’de e-ticarette 3’üncü sırada olan Walmart’ın online alışveriş sepeti tutarı, 2014 yılında 125 dolardı. Oysa şirketin fiziksel mağazalarında bu tutar 65 dolar düzeyindeydi. Bir başka küresel perakende devi olan Target’ın online sepeti 110 dolarken, fiziksel mağazalarında Walmart ile benzer bir tutardan söz etmek mümkün. Yani 60-65 dolar… Home Depot ise fiziksel mağazalarında 60 dolar tutarında bir sepete sahipken, e-ticarette 205 dolarlık sepete ulaşabiliyor. Bu üç global örnek, aslında perakendedeki son trendi net biçimde ortaya koyuyor. Markaların online sepet tutarları, fiziksel sepetleri katlamış durumda. Aynı eğilimi, henüz başlarda olsa da, Türkiye’de de görmek mümkün. Örneğin LC Waikiki’nin fiziksel mağazalarında alışveriş sepeti tutarı, ortalama 57 TL. Ancak aynı müşteri alışverişini online yaptığında, sepet değeri neredeyse 2 katına çıkarak 100 TL’ye ulaşıyor. Penti’nin geleneksel mağazalarında sepet tutarı 25 TL iken online sepet, geleneksel kanalı tam 3’e katlıyor ve fatura tutarı 75 TL’ye yükseliyor. Sadece onlar da değil. Derimod’dan Carrefoursa’ya, Bimeks’ten Beymen’e kadar birçok perakende markasında aynı eğilimi görmek mümkün. Dönüşümün ardında ise markaların odaklandıkları omni-channel (çoklu kanal) stratejisi var. 
SEPETLER NASIL DEĞİŞTİ? 
Uzmanlara göre markaların fiziksel mağazalarıyla sanal mağazaları arasındaki bu tatlı rekabet, özellikle son birkaç yılda hareketlendi. Tabii bu durum sepet tutarlarına da yansıyor. Birkaç yıl önce online sepet tutarları sembolik düzeydeyken, bugün fiziksel sepetleri katlayanlar hiç de az değil. Örneğin LC Waikiki’nin online sepeti, fiziksel mağaza sepetinin yaklaşık iki katı. Şirketin E-Ticaret Direktörü Salih Yılmaz, “Online satışlarımız fiziksel mağazalara göre çok daha hızlı büyüyor. 2015 için tahmini büyüme oranımız yüzde 50. Fiziksel mağazalarımızda ortalama sepet tutarı 57 TL. İnternet mağazamızda ise ortalama sepet tutarı yazın 92-100 TL, kış döneminde 95–105 TL bandında” diyor. Carrefoursa’nın online sepet tutarları da fiziksel mağazadan çok daha yüksek. Şirketin E-Ticaret Grup Müdürü Mehmet Tözge, “Marketlerimizde ortalama sepet mağaza çeşitlerimize göre farklılaşıyor. Örneğin Carrefoursa Gurme’de ortalama sepet 40 TL diyebiliriz. İnternet mağazamız carrefoursa. com’da ise 215 TL.” Bimeks İcra Kurulu Başkan Yardımcısı Ahmed Akgiray, “Online satışlarımızda sepet tutarında son birkaç yılda önemli artışlar oldu. Web ve mağaza sepetlerindeki büyüklükler birbirine yakınlaşmaya başladı” diyor. Kiğılı’da da benzer bir durum var. Sanal sepet tutarı ortalama 150 TL olan markanın, online mağazasındaki gelişimi, CEO Hilal Suerdem anlatıyor: “Tüketici alışkanlıkları değişiyor, online alışveriş giderek önem kazanıyor. Biz de dijitalleşen tüketici alışkanlıklarına e-ticaret sitemizle yanıt veriyoruz. Şu anda e-ticaret mağazamız, markamızın en büyük 5’inci mağazası ve satış grafiğindeki payını giderek artırıyor.” 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz