İki sepetin büyük rekabeti

Son verilere göre Türkiye’de online alışverişlerde ortalama sepet tutarı 201 TL. Oysa 2013’te 165 TL civarındaydı.

9.03.2016 15:31:050
Paylaş Tweet Paylaş
İki sepetin büyük rekabeti
5 MARKA ONLINE’DA NASIL BÜYÜYECEK?
ORKA NE YAPACAK?

Orka Group Yönetim Kurulu Başkanı SÜLEYMAN ORAKÇIOĞLU, online satışlara dönük stratejilerini şöyle anlatıyor: “Fiziksel mağazalarımızda ortalama sepet tutarı markalarımıza göre değişiyor. Damat markamızda sepet tutarı yüksek. D’S Damat mağazamızda ise sepetteki ürün tutarı daha fazla. İnternet mağazamızda Damat markamızın sepet tutarı fiziksel mağazalarda olduğu gibi yüksek. Online satışlarımızın yıllık büyüme hızı yüzde 100’dür. Hedefimiz internetteki satışlarımızın en az 5 mağaza cirosuna yükselmesi.”
TERGAN “YÜZDE 5” DİYOR
Tergan Genel Müdürü ALTAN ERDINÇ,”Online satışlarımızda son 2 yılda ortalama yüzde 100 büyüdük” diyor ve şöyle devam ediyor: “Bu kanalın fiziksel mağazadan daha hızlı büyümesinin sebebi alışverişin hızla sanal tarafa kayması diyebiliriz. Diğer yandan müşterinin taleplerine başta fiyat-fayda etkisinde iyi cevap vermeye başladık. Online satışların payını, 2018’e kadar yüzde 5’lere çıkarmayı planlıyoruz.”
DERİMOD’UN PLANINDA NE VAR?
Fiziksel mağazasındaki ortalama sepet tutarı 205 TL olan Derimod, online kanalda da benzer bir rakamı yakalamış durumda. Derimod Yönetim Kurulu Üyesi MURAT ZAIM, planlarını şöyle aktarıyor: “Online’da kişiye özel kampanyalar düzenleyerek müşteri sadakatini artırmak istiyoruz. Bunun da ciromuzu artırmasını planlıyoruz. 2017’de omni-channel yapıya geçerek her yerde tek hizmet vereceğiz.”
MEDIA MARKT’IN HEDEFİ NE?
Media Markt’ın hedeflerini E-ticaret Direktörü MEHMET ÇELIKOL anlatıyor: “Online ve offline arasındaki iletişime çok önem veriyoruz ve iletişim stratejimizi bu yönde kurguluyoruz. Media Markt olarak çoklu kanal stratejimizle tüketicilerimize uçtan uca müşteri deneyimi yaşatıyoruz. Online alışveriş sitemiz üzerinden sürekli cazip kampanyalar sunuyoruz. Bu noktada müşteri memnuniyetini en üst seviyeye çıkararak fark yaratmayı hedefliyoruz.”

ESSE’NİN SEPET STRATEJİSİ

Esse Yönetim Kurulu Başkanı SEMIH ŞEFTALI, büyüme stratejilerini şöyle özetliyor: “İnternet mağazamızda 2014 yılı ortalaması 150 TL iken 2015 yılında bu rakam 160 TL ve üzerine çıktı. 2015 için halen fiziksel mağazalardaki büyüme hızımız daha fazla. 2015’te 40’ın üzerinde mağaza açtık ve yüzde 50’ye yakın büyümemiz var. Hedefimiz, ciroda internet mağazamızın 1 numaralı mağazamız olması.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz