Kişi başına büyük hayal

Önümüzdeki 5 yılda Türkiye'de kişi başına düşen milli gelirin 15 bin dolara çıkacağı ön görülüyor.

1.04.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kişi başına büyük hayal

Bunun da kendileri için daha fazla müşteriye ve daha farklı bölgelere hizmet vermeleri anlamına geldiğini anlatıyor. Ayaydın, "Buna bağlı olarak satış noktalarımız da artış gösteriyor" diyor. Kişi başı gelirdeki yüzde 50'lik artışın deri sektöründe yüzde 20'lik büyüme yaratacağı tahmin ediliyor. Bu durumun yüksek kaliteli ürüne talebi artıracağını belirten Matraş Yönetim Kurulu Başkanı Hakkı Matraş, "Böylelikle son sistem üretim makinelerine yatırım tetiklenir. Kaliteli ve verimli insan gücü için eğitim çalışmaları artar" diye konuşuyor.

"ARTAN GELİR HİZMET SEKTÖRÜNÜ BÜYÜTÜR"
PROF. DR. RAMAZAN AKTAŞ / TOBB EKONOMİ VE TEKNOLOJİ ÜNİVERSİTESİ İŞLETME BÖLÜM BAŞKANI
LÜKS KONUT TALEBİ ARTAR

Kişi başı milli gelir arttıkça yani insanlar zenginleştikçe, daha lüks ürünlere kayış olur. inşatta bu durum daha lüks konutların ön plana çıkması anlamına geliyor. Son yıllarda bu yöndeki proje sayısında artış olduğunu görüyoruz. Gelecek birkaç yılda sektörde mimari ve estetik kaygılar daha da üzerinde durulacak konular olacak.
MARKALAR ÖNE ÇIKACAK
Öte yandan markalı tüketim ön plana çıkacak. Tekstil sektöründe de markalaşma önümüzdeki yıllarda daha da önem kazanacak. Tekstil şirketleri gelişmiş pazarlarda olduğu gibi üretim hatlarını emeğin ucuz olduğu yerlere taşıyacak. Katma değerli ürünlere odaklanacak. Kişi başı milli gelir artışı asıl etkisini hizmet sektöründe gösterecek. Artan gelir hizmet sektörünü büyütecek. Özel sağlık hizmetleri pazarı büyüyecek. Bankacılıkta da daha fazla yol alınacak.
OTOMOTİV GELİŞECEK
Otomotiv sektörü ciddi şekilde gelişecek. Dünyada sektördeki oyuncu sayısı birleşme ve satın almalarla azalıyor. Ekonomiler çok oyuncu kaldırmıyor. Türkiye'de de böyle olacak. Kişi başı gelirin artışıyla sektörlerde rekabet artarken, Türkiye'den daha çok sayıda çok uluslu şirket çıkacak. Türkiye'nin küresel şirketlere ihtiyacı artacak.
ODAKTA VERİMLİLİK VAR
Beyaz eşya sektöründe Türkiye çok önemli noktaya geldi. Baktığınız zaman katma değer açısından iyi bir noktada değiliz. Dünya çapında markalar yaratmak için inovasyona önem vermek gerekiyor. Bugünlerde şirketler verimliliğe odaklanıyor. Çünkü Türkiye'de verimlilik Avrupa'nın üçte biri kadar. Kişi başı gelir artışı bu duruma da önem kazandıracak. Şirketler Ar-Ge ve tasarıma daha çok önem vermek zorunda kalacak.

GIDA VE BAKIMIN FARKLI HESABI

Gıda ve kişisel bakım ürünlerini kapsayan hızlı tüketim ürünleri de artan kişi başı milli gelirin doğrudan büyüttüğü bir sektör. Kişi başına milli gelirdeki yüzde 50'lik artışın sektörde yüzde 50'nin üzerinde bir büyüme etkisi yaratması bekleniyor. Türk Henkel Yürütme Kurulu Başkanı Hasan Alemdar, "Özellikle kozmetik e kişisel bakım gibi penetrasyonu düşük kategorilerde daha hızlı bir büyüme bekliyoruz" diyor. Bebek bezinde de tüketimin gelişmiş ülkeler seviyesine ulaşacağı öngörülüyor. Kimberly Clark Pazarlama Direktörü Esra Selçuk Dedeköylü, bu durumda bebek bezi pazarında büyüme dağılımından kaynaklanan yüzde 20'lik ve kullanım frekansından kaynaklanan yüzde 30'luk büyüme yaşayacağını belirtiyor. Dedeköylü'ye göre pazardaki büyümeyle maliyetlerdeki düşüş fiyatlara tüketici lehinde yansıyacak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz