Mobilin Öncüleri

Mobil ticaret, akıllı telefonların yaygınlaşmasıyla ivme kazandı. Yani henüz geçmişi çok yeni. Ancak bazı şirketler, bu alandaki uygulamalarıyla örnek oluyor. Bankacılık, bu konuda oldukça ileride. Garanti, Akbank, Yapı Kredi gibi sektörün önde gelen bankaları, mobile yaptıkları yatırımlarla dikkat çekiyor. Migros, Lc Waikiki, Beymen, Teknosa, Pegasus, THY gibi alanlarının önemli şirketleri de mobil ticaretteki uygulamaları ve yenilikçi yaklaşımlarıyla öncü oluyor. Bu şirketlerin, cirosunda mobilin payı hızla artıyor.

8.07.2015 15:38:200
Paylaş Tweet Paylaş
Mobilin Öncüleri

 FARKLILAŞARAK BÜYÜDÜLER
2 KATINA ÇIKARDI
Markafoni.com’da site trafiğinin yaklaşık yüzde 50’si, satışların da yüzde 37’si mobil tarafta gerçekleşiyor. Markafoni Grubu CEO’su İLKER BAYDAR, 2014’te büyümenin merkezine mobili koyarak buradan elde ettikleri kazancı 2 katına çıkardıklarını söylüyor. Baydar, “İlk önce kurum içi, uzman bir geliştirme takımı oluşturduk. iOS ve Android uygulamalarımızı yeniledik. iPhone, iPad ve Android uygulamalarının ardından Markafoni mobil web sitemizi de yeniledik” diyor.
ÖNCÜ OLDU Vodafone Cep Cüzdan, mobil ticarette dijital dönüşümün öncüsü oldu. Vodafone Türkiye İcra Kurulu Başkan Yardımcısı ENDER BURUK, tüketicilerin hayatını kolaylaştıracak mobil ödeme altyapılarına yatırım yaptıklarını söylüyor. Buruk, “Alanında ilk olan Cep Nakit Kart’la tüketicilerimize banka müşterisi olmadan bankacılık işlemi yapma olanağı sağladık” diyor. Ücretsiz indirilebilen Vodafone Cep Cüzdan’ın geçtiğimiz ay itibariyle indirilme sayısı 142 bini buldu.
ÇOK ÇALIŞTI Yemeksepeti.com mobil üzerinde çok çalıştı. Uygulamaları 2,5 milyondan fazla indirildi. Yemeksepeti.com Operasyondan Sorumlu Başkanı NEDİM NAHMİAS, “4 yıl önce toplam siparişlerin yalnızca yüzde 6’sı mobil üzerindendi. Bu rakam 2014’te yüzde 40’lara çıktı. Birkaç ay içerisinde ise yüzde 50’nin üzerine çıkmasını hedefliyoruz” diyor. 

Hakan Aran / İş Bankası GMY
1,6 milyon mobil kullanıcımız var
Hızlı Büyüme
 Mobil bankacılığa ilk başladığımız dönemde karşılaştığımız zorluklar, bize paha biçilmez deneyim kazandırdı. 2009’da tüm kanallarımızdan geçen işlemlerin yüzde 0,2’si mobil bankacılık uygulamamız İşCep’ten gerçekleşiyordu. Bugün bu oran yüzde 19’a yükseldi. Türkiye Bankalar Birliği verilerine göre sektörde mobil bankacılıktan geçen her 4 işlemden biri İşCep’le yapılıyor. Mobil bankacılık işlem adetlerimizde son 3 yılda yaklaşık 12 kat arttı. Mobil bankacılık uygulamamız İşCep’in, 1,6 milyonu aşkın aktif kullanıcısı var.
Uygulama sadeleşecek İşCep uygulamamızda işlem seti zenginleştirme çalışmalarımızı sürdürüyoruz. iPhone, Android ve Windows Phone platformları arasındaki kullanıcı deneyimlerini birbirine yaklaştırmak, daha sade ve kullanıcı dostu bir deneyim sunmak için ön yüz yenileme çalışmaları yürütüyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz