Reklamın hızlıları

Türk reklam sektörünün büyüklüğünü ve karnesini ortaya koyabilmek için önde gelen şirketleri mercek altına aldık.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Reklamın hızlıları

SİRKÜLASYON HIZLI ARTTI
Güzel Sanatlar Saathci&Saatchi son 3 yılda Turkcell, Uludağ, Axa, Abdi İbrahim, Popeyes ve Marshall’la çalışmaya başlarken, aynı dönemde Sütaş, Kia, Domino’s Pizza ve Lila Kağıt ile işbirliğine son verdi. Leo Burnett İstanbul da son birkaç yılda Fiat, Sütaş, Samsung, Alfa Romeo, Jeep, Lancia, Tekirdağ gibi markalarla çalışmaya başladı. Bu süreçte Ziraat Bankası, Turkcell, Axa Sigorta gibi markalar da ajansın müşteri portföyünden çıktı. Lowe İstanbul ise son yıllarda çalışmakta olduğu 3 şirket ile yollarını ayırdı. Ancak ajans bununla birlikte son 3 yılda portföyüne Flo, Cartoon Networks ve AnadoluJet markalarını kattı. GNCTRKCLL, Ülker’in kurumsal ve Oneo markaları, TEB, Moova, Kristal Zeytinyağı, Peroni ve Duvel markalarını bünyesine ekleyen Manajans da aynı süreçte Teksüt, Çilek ve Cigna ile çalışmayı bıraktı.

YARIŞIN EN HIZLILARI
Bu büyük rekabet içinde bazı ajanslar ise son birkaç yıldaki yeni müşteri edinme hızlarıyla dikkat çekiyorlar.
Bunlardan biri olan Medina Turgul DDB, geçen yılı oldukça büyük kazanımlarla kapattı. Ajans, aralarında Yataş, Koçtaş ve Vodafone’un da bulunduğu tam 12 markayı müşterileri arasına katmayı başarırken, Petrol Ofisi, Milliyet, Unilever, Henkel, Philips ve J&J şirketleriyle veda etti. M.A.R.K.A. ise son dönemde portföyüne Abdi İbrahim, ATM Dış Ticaret, Çaykur, Eviya, Fer Yapı, Şok Marketler, TTNET ve Türk Telekom’u kattı. M.A.R.K.A. Ajans Başkanı Hulusi Derici, aynı dönemde Ege Yapı, Hyundai, Pizza Hut ve Yapı Kredi’nin portföylerinden çıktığını söylüyor.

Publicis Türkiye de son 3 yılda aralarında Abdi İbrahim, Konya Şeker ve Nescafe’nin yer aldığı toplam 10 markayı yeni müşterisi yaparken, Akbank ve Türk Telekom’la yollarını ayırdı. TBWA İstanbul da zaten oldukça zengin olan portföyünü daha da zenginleştirdi. Ajans, Akbank, Efes Pilsen ve Teknosa’nın aralarında bulunduğu 11 markayla yeni işbirliğine imza atarken Türk Telekom ve TTNET’le yol ayrımı yaşadı.

PORTFÖYLER GENİŞLEYECEK
Büyük ajanslar, müşteri sayılarını artırma konusundaki kararlılıklarını koruyorlar. Müşteri sayısı konusunda limitleri ve kuralları olmadığını belirten Güzel Sanatlar Saatchi&Saatchi Ajans Başkanı Kayhan Şardan, “Bir marka ile beraber güzel işlere imza atabileceğimizi ve büyüyebileceğimizi düşünürsek, o markaya layıkıyla hizmet vermek için ekiplerimizi büyütme yoluna gideriz” diyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz