SATIŞ ORDUSU GÜÇLENİYOR!

Amerika’da General Motors, Ford, Toyota, Honda gibi otomotiv devleri son 5 yılda satış kadrolarını ortalama yüzde 23, Avon, Herbalife, Tupperware gibi doğrudan satış şirketleri ise yüzde 15 oranında büyüttü. Coca-Cola, Pfizer, GE, Microsoft ve Procter&Gamble satış kadrolarını ortalama yüzde 2,5 küçülttü. AT&T, Citigroup, Delta Air, JP Morgan, Yahoo gibi şirketlerde ise küçülme yüzde 6 düzeyine ulaştı. Capital’in Türkiye’de yaptığı araştırmaya katılan şirketlerden sadece Yıldız Holding’in şirketlerinin satış kadrolarında küçülme gözleniyor. 28 şirketin satış kadrolarında 26 kata varan artışlar var. İşte Mercedes- Benz Türk’ten Jolly Tour’a Mavi’den Garanti Emeklilik’e satış gücünü katlayanlar…

17.04.2015 12:32:120
Paylaş Tweet Paylaş
SATIŞ ORDUSU GÜÇLENİYOR!

MURAT EKŞİOĞLU / NUTRICIA ANNE BEBEK BESLENMESİ SATIŞ DİREKTÖRÜ
"PAZAR BÜYÜDÜKÇE SATIŞ KADROSU DA GENİŞLİYOR
ARTIŞ SÜRÜYOR
11 bayimiz ile tüm Türkiye ve KKTC’ye hizmet veren güçlü bir satış ve dağıtım ağına sahibiz. Satış kadrolarımız, bayi satış kadromuzla birlikte 418 kişiden oluşuyor. Şirketimizin yaşadığı büyüme ve farklı kanallardaki penetrasyonu artırma hedefinden ötürü son 10 yılda satış kadrolarımız yaklaşık 2 katına çıktı. 2015 yılında eczane kanalına olan odağımızın artmasıyla ekipteki çalışan sayımız yüzde 50 arttı. Ayrıca distribütör operasyonlarını yöneten ekibimiz de büyüdü. Bu kanal üzerinden de daha fazla kişiye istihdam sağlıyoruz. 
ONLINE DA BÜYÜTÜYOR Türkiye e-ticaret penetrasyonu yüzde 25, Avrupa’da bu oran yüzde 80-90 seviyelerinde, yani gidilecek çok yol var. Şirketimizde de e-ticaretin iş payı henüz küçük olmasına rağmen sektör dinamikleriyle beraber hızla büyüyor. Bu kanal için özel çalışan proje ekiplerimiz var. Anne bebek beslenmesi alanında anneler, ürünleri hala görerek ve dokunarak almayı tercih ediyor. Dolayısıyla satış kadroları küçülmediği gibi özellikle Türkiye gibi potansiyeli yüksek pazarlarda genişliyor. Online alışverişin hızla artmasıyla dijital aktivasyon yapan ve takip eden ekipler de oluşuyor, ek istihdam fırsatları doğuyor.
BAŞARI İÇİN KRİTİK “Güven” ve “ürüne rahat ulaşabilmek” sektörümüz için kritik öneme sahip. Bebeğin maması bittiğinde anne kolaylıkla ürüne ulaşabilmeli. Dolayısıyla güçlü bir satış kadrosu başarı için kritik öneme sahip. İşimizi geliştirmek için en önemli silahımız ekiplerimiz. Şirketimizde her birey için gelişimlerine yönelik eğitim planlanması yapılıyor. Bu eğitimlerin gerçekleşmesi yöneticilerin performans kriterleri arasında yer alıyor. Aynı zamanda yöneticilere koçluk ve liderlik eğitimleri veriliyor. Kariyer yolumuz çok net. Global anlamda da en iyi uygulamalar olan satış projelerine sahibiz.

FİGEN ERKAN / JOLLY TUR GENEL MÜDÜRÜ
"EKİP 10 YILDA 6 KAT BÜYÜDÜ"
DAHA FAZLA NOKTADAYIZ
Son 10 yılda satış kadromuz yaklaşık 6 kat arttı. Ürün yelpazemiz, satış ağımız ve portföyümüzü artırmış olmanın etkisiyle daha fazla noktada daha büyük kitleye hizmet verir duruma geldik. Bu, değişimin en büyük nedeni.
ONLINE HIZLI GİRDİ İnternet, ciro ve satış hedeflerini gerçekleştirmede önemli bir unsur halini almaya başladı. Şu an satış noktalarındaki büyümemiz devam ettiği için satış ekibinde azalma söz konusu değil. İnternet ve mobil ise satış hayatımıza hızlı girdi ve online rezervasyon kapasitemiz günden güne artıyor. Fakat halen teknik ve bilgi desteği anlamında satış destek ekiplerine ihtiyaç duyuluyor. 
SATIŞ DESTEK İHTİYACI AZALACAK Türk halkı online’a iyice alıştıktan sonra ve özellikle güvenilir tatil markalarından alışveriş ettikçe satış destek ihtiyacının azalacağını düşünüyoruz. Burada satış kadrolarımızın daha çok satış sonrası hizmetlere yöneleceğini düşünüyoruz. 


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz