Sıçrama planları

Tüm sektörler büyüme peşinde...Ancak büyümenin mevcut iş yapış tarzları ve koşullarda kolay olmayacağı da aşikar...

10.10.2016 17:29:540
Paylaş Tweet Paylaş
Sıçrama planları
Teknoloji, ekonomi, değişen iş modelleri, sektör dinamikleri, şirket içi yapılanmalar... Tüm bunlar ve daha fazlası, her dönem büyümeyi tetikleyen konuların değişmesine neden oluyor. Örneğin, Beyaz Eşya Sanayicileri Derneği (TÜRKBESD) Başkanı Ergün Güler, yeni dönemde büyümek için yeni teknolojileri kullanmanın önemine dikkat çekiyor. Özellikle IoT (Internet of Things) ve smart grid uyumlu ürünlerin ileri teknoloji ürün kapsamına alınıp, ihracat teşvikinden yararlandırılması gerektiğini ifade ediyor. Diğer yapılması gerekenleri de şöyle sıralıyor: “Türkiye’de yerleşik ARGE merkezi bulunan şirketlerin, ileri teknoloji ürünleri üreten yurtdışındaki şirketleri satın almaları desteklenmeli. Yatırım teşviklerinde yerli malların kullanılması da teşvik edilmeli. Ana komponent yerli üretim, ihraç ürün kapsamına girmeli.” Bunun dışında Güler’e göre sektörün önünü açacak bir diğer unsur da enerji verimli ürünlere yönelik teşvik. Güler, bu teşvik sağlanırken en önemli noktanın pazardaki verimsiz ürünleri azaltmak olduğunu söylüyor. Tüm bu uygulamalar hayata geçtiğinde sektörün mevcuttaki yüzde 30 olan büyüme performansının üzerinde büyüyeceğini de sözlerine ekliyor.
MOBİLYANIN İLK 5 FORMÜLÜ
Mobilya sektörü de mevzuatla ilgili farklı uygulamalar hayata geçtiğinde atılıma geçme planları yapıyor. Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, yurtiçinde sektör gelişimi için KDV indirimine ihtiyaç olduğunu belirtiyor. KDV’nin tekstildeki gibi yüzde 8 veya yüzde 10’a inmesi gerektiğini savunan Doğan, atılım için bunların yeterli olmadığını da sözlerine ekliyor. Yurtdışında kaybedilen pazarların yeniden kazanılması gerektiğine dikkat çekiyor ve yapılması gerekenleri şöyle ifade ediyor: “Bilindiği gibi İran, mobilya ithalatını yasaklamıştı. Bu ülke bizim için ciddi bir pazar. Bu pazarın açılmasını bekliyoruz. Bunun yanında Suriye savaşının da bitmesi önemli. Mısır ve Libya ile daha iyi ilişkiler kurulması da sektörün önünün açacaktır. Sektörün düzenlediği fuarlara yurtdışından daha fazla şirket getirilmesi ve tasarıma verilen ağırlığın artırılması da sektörde büyümeyi tetikleyecek etkenler arasında yer alıyor.” Dış ticaret açığı vermeyen sektörde fark yaratacak bu uygulamaların hayata geçmesiyle birlikte Doğan çok önemli bir büyüme bekliyor. “Bu durumda dünyada mobilya ihracatında 15’incilikten 5’inciliğe yükseliriz” diye konuşuyor

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz