Takipte anlık devrim

5 yıl önce haftalık izlenen veriler şimdi anında alınabiliyor...

1.06.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Takipte anlık devrim

GÖZLER ZİYARETÇİ SAYISINDA
Alışveriş merkezlerimize kaç ziyaretçi geliyor her gün takip ederim. Genel tabloya yani sektör verilerine de aylık bazda bakarım, burada karşılaştırmaları da yaparız. Aynı şekilde AVM’lerimizdeki tüm mağazaların cirolarını da aylık olarak cirolarını alırız. Ciroları bir önceki ay ve geçen yılın aynı dönemi ile karşılaştırıp incelerim. Tüm bu verileri artık çok sistematik olarak takip ediyoruz. İlerde tüm mağaza cirolarını da günlük olarak almaya başlayacağız.
GELEN OTOMOBİL SAYISINA BAKIYORUZ
Günlük cirolara bakmayı özellikle kampanya zamanları için istiyoruz. Kampanya sonucu işler nasıl gidiyor onu anlamaya çalışıyoruz. Bir de bazen örneğin önemli maç akşamları ziyaretçi sayılarında ciddi düşüşler oluyor. O zaman da neden eksilme yaşandığını anlamak için rakamlara bakıyoruz. Eskiden baktığımız ilk kriter, günlük ziyaretçi sayısıydı. Şimdiyse AVM’ye gelen otomobil sayısına bakıyoruz. Otomobil sahibi olan müşteri alım gücü açısından bizim için daha önemli, daha çok alım gerçekleştiriyor.

ARTIK SANİYELERLE YARIŞ VAR

Aslında yöneticiler artık günde bir kez şirket verilerini kontrol etmekle de yetinmiyor, Günün her saati bu veri havuzu ellerinin altında olsun istiyorlar, Bu nedenle de veriye ulaşmada artık gün değil saniyelerle yarışılıyor, “Teknolojik gelişmeler sayesinde raporlara artık daha hızlı ve istediğim detayda bakabiliyorum” diyen Novartis Türkiye Başkanı Güldem Berkman, eskiden gün içinde belli aralıklarla inceleyebildikleri şirket verilerine bugün anlık olarak erişebildiklerini açıklıyor, Sofra Grup CEO’su Yaşar Büyükçetin de 5 yıl önce maliyet, ciro ve kârlılık verilerini, izleyen ayın birinci haftasının sonunda ancak görebilirken şu an günlük izlediklerini belirtiyor, “Ayrıca tüm tedarik zinciri yönetimini anlık görebiliyoruz, Bunlar eskiden ay sonlarında sayımlar sonrası çıkıyordu, Tedarikçilere ödeme ve tahsilatlar aylık izlenirdi, şimdi anlık takip edebiliyoruz” diyor. Verilere daha hızlı ulaşmanın avantajlarından yararlanan bir isim de Doruk Grup Yönetim Kurulu Başkanı Hasip Gençer, Uno’nun patronu Gençer, 5 yıl önce satış ve üretim rakamlarını haftalık alabildiğini, bugün ise tüm bu bilgilere anında ulaşabildiğini söylüyor, Demsa Genel Müdürü Ahmet Dalyancıgil de veri erişiminde hızlanma süreçlerini şöyle aktarıyor: “Mağaza satış, stok hareketleri gün içinde 1-2 kere veya gün sonlarında merkezi sisteme aktarılıyordu, Dolayısıyla verilere 1 gün geç ulaşabiliyorduk, Standart maliyet kullanmıyorsanız, değişken maliyetli sistemlerde kârlılık raporları genellikle ay sonlarında hazırlanırdı. Artık hem yazılım tarafındaki gelişmeler hem işletim sistemlerinin bugün ulaştığı nokta ürünü sattığınız anda kârlılığını da bizlere eş zamanlı gösteriyor.”

TÜM GÖZLER SATIŞ VE KÂRLILIKTA
İster patron olsun ister CEO tüm yöneticiler, şirketlerinin nabzını doğru tutmak için ilk olarak satış ve kârlılıklarını analiz ediyor. Hitay Holding Yönetim Kurulu Başkanı Emin Hitay, kullandıkları SAP yazılımı sayesinde şirketlerinin satış, ciro, brüt kârlılık ve stok verilerini anlık olarak izlediğini açıklıyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz