Tamamen açık mı?

Uzmanlar ve CEO’lar, “açık kapı politikasını” yeniden gözden geçiriyor.

1.06.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Tamamen açık mı?


AÇIKLIĞIN YARARLARI
Bugün de açık kapı politikası birçok şirkette kullanılıyor. Bu politikayı benimseyen yöneticiler de sıra dışı liderler olarak görülüyor. Dünyaca ünlü yönetim gurularından Peter Fisk de bu yaklaşımın yöneticileri daha Murat Kolbaşı, "Ofisimiz şeffaf ofis olarak dizayn edildiği için çalışanlar bana her şekilde ulaşabilir" diyor.
ulaşılabilir, şirketleri de daha iletişime açık hale getirdiğini düşünüyor:

“Bir yönetici benim ‘Açık kapı politikam var’ dediğinde, bu genellikle ‘Evet ben seninle çalışmak istiyorum, seni dinlemek ve işinin bir parçası olmak istiyorum. Benden korkmayın, ben de insanım’ mesajını veriyor. Bu sistemin en önemli avantajı takım çalışmasını desteklemesi, şirkete hız ve eşitlik kazandırmasıdır.”

Egon Zehnder International Yönetici Ortağı Murat Yeşildere de açık kapı politikasının çalışanların sıkıntılı durumlarda kendilerine destek olacak, çare bulacak yöneticilere ulaşmasını mümkün kıldığını belirtiyor. “Yöneticilerin de organizasyonun farklı noktalarından bilgi akışı sağlayabilecek bir kanalı açık tutmasını sağlıyor. Açık ofislerde duvarların kalktığı yeni iş dünyasında açık kapı politikası bir metafor olarak kalmakla
birlikte önemini devam ettiriyor” diye konuşuyor.

KAPI KİMLERE AÇIK?
Birçok şirkette açık kapı politikasından ağırlıklı olarak orta ve alt düzey yöneticiler daha çok yararlanıyor. Öte yandan bazı uzmanlara göre açık kapı politikasının zararları da var. Örneğin Novus Stratejik Yönetim Danışmanlığı’nın kurucusu Gül Akçasoy, bu uygulama nedeniyle organizasyonlarda insan sermayesinin, problem çözme becerisinin geliştirilemeyeceğine dikkat çekiyor ve kayıtsız şartsız açık kapı politikasının risklerini şöyle sıralıyor:
- “Organizasyonun ilk ve orta kademe yöneticileriyle çözümleyebileceği problemlerin, çoğunlukla üst yönetim tarafından çözümlenmesinin yönetim maliyetlerinin artmasına neden olabilir.
- Çalışanların açık kapılardan girip yöneticilere aktardıkları sorun, görüş, şikayet, önerileri karşısında, her defasında ‘call center’ cevapları gibi aynı çıkmaz cevapları alıp, içlerine kapanmalarıyla organizasyonun geri beslemeden eksik kalmasına da yol açabilir.
- Ayrıca açık kapı politikası, kısa zamanda bir dedikodu ve espiyonaj mekanizması haline gelip organizasyon içi çatışmalar artırabilir.”

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz