Türkiye'de büyük şirketlerin yönetim koltuklarında oturanlar her yıl hedeflerine göre "yapılacaklar listesi" oluşturuyor.
Aslında CEO'dan rolü gereği, yarattığı strateji ve performansıyla şirkete en yüksek değeri katması bekleniyor. Bunu yapmanın yolu da efektif bir "yapılacaklar listesi" hazırlamaktan geçiyor. KPMG'nin yönetim danışmanlarından Sunny Banerjea, "Faaliyet gösterdiği alana bağlı olarak her CEO'nun farklı hedefleri olabiliyor, ama başarılı CEO'lar, kısa ve öz 'yapılacaklar listesi' belirleyip bu maddelere yoğunlaşanlar arasından çıkıyor" diyor. Dünyada global dev şirketlerin başındaki isimler de bu yolu izliyor. Örneğin Apple'ın efsanevi CEO'su Steve Jobs, iş hayatı boyunca aynı anda sadece 6 ila 8 konuda çalışmayı tercih ediyordu. Aynı şekilde Xerox'un eski CEO'su Anne Mulcahy, aynı anda sadece 3 hedefe odaklanıyordu. Bu anlayışı CEO'lar, sadece kendileri için değil onlara bağlı çalışan yöneticiler için de benimsiyor. HP CEO'su Meg Whitman, e-Bay'de çalıştığı dönemde müdürlerinin sadece 5 konuya odaklanmasını teşvik ediyordu. Yönetim uzmanı Jeffrey Fox da tüm yöneticilere "Yapılacaklar listenizi kısaltın. Sadece 3 ila 8 projeye odaklanın" tavsiyesinde bulunuyor. "İyiden Mükemmel Şirkete-Kalıcı Başarıya Ulaşmanın Yolları" kitabının yazarı, ünlü yönetim danışmanı Jim Collins de Fox ile aynı fikirde. Şirketlerini mükemmele taşıyan yöneticilerin, en az "yapılacaklar listesi" kadar "yapılmaktan vazgeçilecekler" listesi de oluşturduğunu, odaklanmaya önem verdiklerini söylüyor. Türkiye'de büyük şirketlerin yönetim koltuklarında oturanlar da her yıl hedeflerine göre "yapılacaklar listesi" oluşturuyor. Türk CEO'ların listelerinde ağırlıklı olarak 3 ila 5 madde bulunuyor.
İLK MADDEDE NE VAR?
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?