YENİ NESİL KSS DÖNEMİ

Capital’in GfK Türkiye ile birlikte BSH Türkiye sponsorluğunda gerçekleştirdiği “Kurumsal Sosyal Sorumluluk Liderleri” araştırması bu yıl da çarpıcı verilerle dolu. 10 yıldır yapılan araştırmada bu yıl, hem iş dünyasının hem halkın gözünde en sorumlu lider, Sabancı Holding Yönetim Kurulu Başkanı Güler Sabancı oldu. Halk nezdinde en sorumlu şirket, Sabancı Holding olurken iş dünyasına göre Koç Holding ilk sırada yer aldı. Listenin yeni sahiplerinin KSS’ye bakış açısında ise ciddi bir farklılık söz konusu. Konuştuğumuz sorumlu şirket temsilcilerinin her biri artık KSS’ye daha stratejik yaklaştıklarını belirtiyor. “Yeni nesil KSS” kuralların, takip ettiklerini ve buna göre ilerlediklerini belirtiyorlar.

30.03.2015 16:51:200
Paylaş Tweet Paylaş
YENİ NESİL KSS DÖNEMİ

ARAŞTIRMA NASIL YAPILDI? 
*İki ayaklı araştırmanın iş dünyasına dönük kısmında, GfK tarafından online araştırma tekniği kullanıldı. 
* Araştırma kapsamında GfK Türkiye iş dünyası veri tabanında yer alan profesyonellere araştırma linki iletildi. 310 kişiden bilgi alındı. 
*İş dünyası anketine katılanların yüzde 22,9’u genel müdür ve genel müdür yardımcısı, yüzde 6,5’i pazarlama müdürü, geriye kalan kesim ise farklı departmanlarda müdür seviyesinde çalışan kişilerden oluştu. 
* İş dünyası anketine katılanların yüzde 12,3’ü bankacılık ve finans, yüzde 11,6’sı hızlı tüketim ürünleri, yüzde 9,7’si enerji, yüzde 6,8’i üretim, yüzde 6,5’i otomotiv ve kalanı da diğer sektörlerde görev yapıyor.
* Araştırmanın halk geneline yönelik bölümü, yüz yüze omnibus çalıImaları kapsamında gerçekleItirildi.
* 15 ilde, hanelerde, 15 yaş üstü yaş grubunda 1.239 kadın ve erkek katılımcıyla “yüz yüze anket tekniği” kullanıldı. 
* Araştırmaya katılanların yüzde 50,1’i erkek, yüzde 49,9’u kadınlardan oluştu. 
* Araştırmada görüşülen 1.239 kişinin yüzde 39,7’si ilkokul, yüzde 21,8’i ortaokul, yüzde 21,7’si lise ve yüzde 10,2 üniversite, yüzde 2,7’si iki yıllık yüksekokul mezunu. 

“GELECEK KUŞAKLAR İÇİN DE SORUMLULUK ÜSTLENİYORUZ”
NORBERT KLEIN / BSH TÜRKİYE CEO'SU VE T-MEA-CIS BÖLGE BAŞKANI
EN İYİ OLMA HEDEFİ
BSH Grubu, sadece bugünkü değil gelecek kuşaklar için de kurumsal sorumluluk üstleniyor. BSH, doğayı koruyan ve çevre bilincini yükselten projeleriyle geniş kesimlere hitap ediyor.
100 BİN ÇOCUĞA ULAŞTI Bosch Ev Aletleri, sürdürülebilirlik şemsiyesi altında farklı konulara dikkat çekiyor. TEGV ile yürüttüğü Ateşböceği Gezici Öğrenim Birimleri eğitim programı, çocukların okul dışında da eğitim teknolojisinin olanaklarından yararlanmalarını sağlıyor. 2014 sonu itibarıyla 100 bine yakın çocuğa ulaşıldı.
TARIMSAL KİRLİLİK Siemens çevre ve enerji tasarrufuna odaklanıyor. 2008 yılında, WWF-Türkiye işbirliği ile Eğirdir Gölü’nün geleceği için Yedi Renkli Göle Yedi Renkli Hayat projesi hayata geçirildi. Proje, Eğirdir Gölü’nün ve alanın korunmasını amaçlıyor. 
BİLİNÇLİ TÜKETİM Profilo, 2009 yılından bu yana ‘Türkiye Enerjisini Topluyor’ sosyal sorumluluk projesini yürütüyor. 70 ile ve 12 binden fazla kadına ulaştık. 2015 yılında projemize Tasarruf Cetveli modülü de ekledik. Projemizin sonuçlarını daha etkin şekilde ölçümleyebileceğiz. Projemizi 2015 yılında geliştiriyoruz. Nisan-haziran döneminde 15 ilde halk eğitim merkezlerinde bilinçlendirmeye devam edeceğiz. 

“KSS ŞİRKET GÜNDEMİNDE”
FULYA DURMUŞ / GFK GENEL MÜDÜRÜ
BEKLENTİYİ ANLAMA ÇABASI
Kurumsal sosyal sorumluluk konusu şirketlerin gündemindeki önemli yerini koruyor. Her yıl hangi alanlarda KSS projeleri gerçekleştireceklerini veya hangi mevcut projelere destek vermeleri gerektiğini tartışıyorlar. Paydaşlarının kendilerinden beklentilerini anlamaya çalışıyorlar. Biz de her yıl düzenli olarak gerçekleştirdiğimiz bu araştırma ile hem halkın hem iş dünyasının nabzını tutarak kurumlara yol gösteren veriler ortaya koyduğumuza inanıyoruz. 
HALK NE DİYOR? 2014 Aralık-2015 Ocak aylarında gerçekleştirilen araştırmanın sonuçlarında KSS tanımı yapanların oranında artış görüyoruz. KSS’yi sadece kurumların yaptığı yardımlar olarak görenlerin oranı azalırken, kurumların toplumsal sorunlarla ilgili yaptığı faaliyetler tanımlamasını yapanların sayısı arttı. Her 3 kişiden 2’si şirketlerin bu alanda sorumluluğu olduğunu düşünüyor. Bu alanda yapılanları yeterli bulanların oranı da bu yıl yüzde 29’dan yüzde 48’e yükseldi. Yeterli bulmama nedenlerinin başında ise devamlılığın sağlanamaması görülüyor. Yatırım yapılması beklenen alanların başında eğitim ve sağlık gelirken, ‘çevre ve doğanın korunmasına destek” ve “aile içi şiddet, kadınçocuk hakları ile ilgili projelere yatırım yapılması” ile ilgili beklentiler 3’üncü sırada yer aldı.
İŞ DÜNYASININ ALGISI Araştırmaya katılan beyaz yakalıların yaklaşık yarısı şirketlerinde 2014 yılında yeni bir KSS projesi başlatıldığını, yüzde 34’ü kurumlarında KSS projeleri için bütçe artırıldığını belirtiyor. Ancak iş dünyasının KSS alanındaki faaliyetleri sadece yüzde 14,5’lik bir kesim tarafından yeterli bulunuyor. Halktan farklı olarak iş dünyası eğitimden sonra çevre projelerine, kültür-sanat faaliyetlerine ve sporun desteklenmesine katkı sağlanması gerektiğini düşünüyor. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz