DR. CEM KARAKAŞ / YILDIZ HOLDİNG İCRADAN
SORUMLU YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI
“ÖNCELİK ORGANİK BÜYÜMEDE” YENİ PAZARLAR
2015, United
Biscuits satın alımıyla ortaya
çıkan operasyonel ve kültürel
sinerjiye odaklandığımız bir yıl
oldu. Gelecek yıl bu anlamdaki
çalışmalarımızın sonuçlarını
görmeye başlayacağız. İki ana
pazarımız Türkiye ve İngiltere
de dahil olmak üzere mevcut
pazarlarımızdaki işlerimizi
geliştirirken, bu pazarlardaki
tecrübemizi ise yeni pazarlara
taşıyarak işimizi daha da
büyütmeye devam edeceğiz.
Amerika, Afrika ve Uzakdoğu
bizim için gelişim potansiyeli
olan coğrafyalar.
KÜÇÜK ALIMLAR
2016
yılı için öncelikli hedefimiz,
organik büyümeden yana olmakla birlikte özellikle Afrika ve
Uzakdoğu’da yapacağımız küçük ölçekli alımlarla bir miktar
inorganik büyüme de öngörebiliriz. Grup olarak öncelikli
işlerimizden biri de perakende. Bu iş kolunda Bizim Toptan
ve Şok şirketlerimizle faaliyet gösteriyoruz. Perakende cirosu,
toplam grup ciromuzun yüzde 30’una ulaştı. 2016’da bu rakamı
daha da artırmaya yönelik çalışmalarımıza devam edeceğiz.
YAHYA ÜZDİYEN / DOĞAN HOLDİNG CEO’SU
“FIRSATLARI DEĞERLENDİRECEĞİZ” BÜYÜMEYE DEVAM Dünya ekonomisindeki daralma, çevremizdeki yangın ve bunun üzerine 5 ay arayla yaşadığımız ve ister istemez belirsizlikler barındıran iki genel seçimle oldukça çalkantılı geçen 2015’ten sonra 2016’nın en olumlu yönünün siyasi istikrar olacağını düşünüyorum. Doğan Grubu açısından baktığımızda, 2016’da içinde bulunduğumuz sektörlerde özellikle kârlılık alanındaki iyileşmenin süreceğini, başta enerji sektörünün katkısıyla grup olarak büyümemizin devam edeceğini öngörüyoruz. ÖNCELİKLİ KONULAR 2016’nın da belirli riskleri barındırdığı gerçeğinden hareketle özellikle maliyet kontrolü ve yalın yapılanma konularındaki çalışmalarımız devam edecek. Kârlılığımıza doğrudan olumlu katkı sağlayacak bu çalışmalarımızın yanında medyada online yatırımlarımızın, akaryakıt sektöründe Aytemiz işimizin büyütülmesi ve yeniden girdiğimiz otomotiv sektöründe Suzuki markasının pazar gelişimi öncelikli konularımız. NELER ZORLAYACAK? Faaliyet gösterdiğimiz sektörlerde çıkacak fırsatları da kuşkusuz değerlendireceğiz. Büyüme hedefleri olan bir grubuz. Büyümenin ön koşulu kârlılık. Bu nedenle içinde bulunduğumuz sektörlerde büyüme konusunda taviz vermeden kârlılığımızı geliştirmek ve bunu sürdürülebilir kılmak en başta gelen önceliğimiz. İç faktör olarak kârlılığımızı artırmak dış faktör olarak ise bunu ülkemizin çevresinde süregelen yangının ekonomimize yükleyeceği olumsuzluklardan etkilenmeden yapabilmek 2016’da en zorlayıcı konu olacak.