Yeni yıl listesi

Yaşananlardan ders çıkaran bazı temkinli liderler, bu yıl daha çok kâr odaklı kararlar almış görünüyor.

22.02.2016 15:58:560
Paylaş Tweet Paylaş
Yeni yıl listesi
DR. CEM KARAKAŞ / YILDIZ HOLDİNG İCRADAN
SORUMLU YÖNETİM KURULU BAŞKAN YARDIMCISI
“ÖNCELİK ORGANİK BÜYÜMEDE”
YENİ PAZARLAR

2015, United Biscuits satın alımıyla ortaya çıkan operasyonel ve kültürel sinerjiye odaklandığımız bir yıl oldu. Gelecek yıl bu anlamdaki çalışmalarımızın sonuçlarını görmeye başlayacağız. İki ana pazarımız Türkiye ve İngiltere de dahil olmak üzere mevcut pazarlarımızdaki işlerimizi geliştirirken, bu pazarlardaki tecrübemizi ise yeni pazarlara taşıyarak işimizi daha da büyütmeye devam edeceğiz. Amerika, Afrika ve Uzakdoğu bizim için gelişim potansiyeli olan coğrafyalar.
KÜÇÜK ALIMLAR
2016 yılı için öncelikli hedefimiz, organik büyümeden yana olmakla birlikte özellikle Afrika ve Uzakdoğu’da yapacağımız küçük ölçekli alımlarla bir miktar inorganik büyüme de öngörebiliriz. Grup olarak öncelikli işlerimizden biri de perakende. Bu iş kolunda Bizim Toptan ve Şok şirketlerimizle faaliyet gösteriyoruz. Perakende cirosu, toplam grup ciromuzun yüzde 30’una ulaştı. 2016’da bu rakamı daha da artırmaya yönelik çalışmalarımıza devam edeceğiz. 


YAHYA ÜZDİYEN / DOĞAN HOLDİNG CEO’SU
“FIRSATLARI DEĞERLENDİRECEĞİZ”
BÜYÜMEYE DEVAM 

Dünya ekonomisindeki daralma, çevremizdeki yangın ve bunun üzerine 5 ay arayla yaşadığımız ve ister istemez belirsizlikler barındıran iki genel seçimle oldukça çalkantılı geçen 2015’ten sonra 2016’nın en olumlu yönünün siyasi istikrar olacağını düşünüyorum. Doğan Grubu açısından baktığımızda, 2016’da içinde bulunduğumuz sektörlerde özellikle kârlılık alanındaki iyileşmenin süreceğini, başta enerji sektörünün katkısıyla grup olarak büyümemizin devam edeceğini öngörüyoruz. 
ÖNCELİKLİ KONULAR 
2016’nın da belirli riskleri barındırdığı gerçeğinden hareketle özellikle maliyet kontrolü ve yalın yapılanma konularındaki çalışmalarımız devam edecek. Kârlılığımıza doğrudan olumlu katkı sağlayacak bu çalışmalarımızın yanında medyada online yatırımlarımızın, akaryakıt sektöründe Aytemiz işimizin büyütülmesi ve yeniden girdiğimiz otomotiv sektöründe Suzuki markasının pazar gelişimi öncelikli konularımız. 
NELER ZORLAYACAK? 
Faaliyet gösterdiğimiz sektörlerde çıkacak fırsatları da kuşkusuz değerlendireceğiz. Büyüme hedefleri olan bir grubuz. Büyümenin ön koşulu kârlılık. Bu nedenle içinde bulunduğumuz sektörlerde büyüme konusunda taviz vermeden kârlılığımızı geliştirmek ve bunu sürdürülebilir kılmak en başta gelen önceliğimiz. İç faktör olarak kârlılığımızı artırmak dış faktör olarak ise bunu ülkemizin çevresinde süregelen yangının ekonomimize yükleyeceği olumsuzluklardan etkilenmeden yapabilmek 2016’da en zorlayıcı konu olacak. 

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz