Kobi Girişim

9 EYLÜL, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Kobi Girişim

Mahmut Aslan
“İLK 5’E GİRMEK İSTİYORUZ”

Bagozza, İtalyanların erkek giyiminde en ünlü markalarından biri. Müşterileri arasında George Clooney’den Nicolas Cage’e birçok ünlü Hollywood yıldızı var. Sadece erkeklere özel koleksiyon hazırlayan markanın ürettiği takım elbiselerin fiyatıysa 2 bin TL ile 7 bin TL arasında değişiyor. Bagozza’nın dönüm noktasıysa 9 yıl önce Türkiye’nin önde gelen erkek giyim üreticilerinden Öme Grup tarafından satın alınması oldu. Sultanhamam’da kurulan Öme Grup’un ikinci kuşak temsilcisi Mahmut Aslan tarafından satın alınıp Türkiye’ye getirilen marka, daha sonra başta Rusya olmak üzere yurtdışında mağazalaşmaya odaklandı. Bugün yurtdışında 100 mağazaya ulaşan Bagozza’nın yönetim kurulu başkanı Mahmut Aslan, lüks erkek giyiminde geldikleri noktayı ve hedeflerini şöyle paylaşıyor: 
İTALYAN MARKASINI SATIN ALDI

“Babam Ömer Aslan’ın kurduğu Öme Grup’un hikayesi, 1978’de Sultanhamam’da başladı. 2000’li yılların başında Fransızların ünlü moda markası Dechamps’ın Türkiye distribütörü olduk. İlk ciddi ihracatımızı o yıllarda Azerbaycan’a yaptık. Bu ihracatın ciddi satış rakamlarına ulaşması Dechamps’ın Fransa merkezinin dikkatini çekti. Hızlı büyüyen bir grup olarak Dechamps markasını satın almak istedik. Ancak Fransızların buna yanaşmaması üzerine yönümüzü İtalya’ya çevirdik. İtalya’da Napoli merkezli Bagozza markasını 2006’da satın aldık. Yaklaşık bir 1 milyon dolarlık yatırımla markaya yeni bir kimlik kazandırdık. 
“ÖZSERMAYEYLE BÜYÜDÜK”
1978’den bugüne özsermayemizle geldik. Bu nedenle finansman olarak bir sıkıntı yaşamadık. Büyümemizde kırılma noktasını Kurtlar Vadisi dizisinde Necati Şaşmaz’ı giydirerek yakaladık. Yurtdışı ihracatla büyüyen şirketimiz, bu sayede Anadolu’da da satış patlaması yakaladı. Azerbaycan ve Rusya pazarı da büyümede lokomotif oldu. Ürünlerimizin hedef kitlesini yüksek gelir grubuna sahip insanlar oluşturuyor. Ünlü işadamlarının da ürünlerimizi kullanmaları büyümemizde etkili oldu. 2010’da düzenlenen Dünya Kupası’nda Güney Afrika takımının resmi sponsoru olduk. Bu sponsorluk da markamızın bilinirliğini artırdı. 
“ELİTLERİ GİYDİRİYORUZ”
Sadece A ve üzeri müşteri kitlesine hitap eden bir markayız. Diğer firmalar gibi daha ucuz bir alt markamız yok. Kaliteden kesinlikle ödün vermeden koruyoruz. 10 bin metrekare kapalı alana sahip fabrikamızda, 700’e yakın çalışanımız var. En son teknolojiyle ürettiğimiz giysileri dünya elitlerine giydiriyoruz. Bugün Bagozza’nın Rusya’da 30, Ukrayna’da 12 olmak üzere yurtdışında toplam 100 mağazası bulunuyor. Önümüzdeki dönemde hedefimiz Türkiye’de de mağazalaşma sürecine girmek. Yurtiçinde pazarlama ve reklam çalışmalarına ağırlık vereceğiz. Hedefimiz 5 yılda Türkiye’de 1 olan mağaza sayımızı 10’a çıkarmak. Yurtdışında da mağaza sayımızı 2021’e kadar 200’e çıkarmak istiyoruz. Hedefimiz erkek giyiminde dünyanın en kaliteli ilk 5 markası arasına girmek.” 
DANIŞMAN NE ÖNERİYOR?
Peppers&RogersGroup Türkiye Ülke Genel Müdürü Serdar Uçar, yurtdışından sonra Türkiye’de de mağazalaşmaya odaklanan Aslan’a pazarlama konusunda şu önerilerde bulunuyor: 
DOĞRU STRATEJİ 
KOBİ’lerin genellikle büyük pazarlama bütçeleri olmadığı için doğru pazarlama aracının seçilmesi çok kritik. Düşük bütçeyle maksimum etkiyi yaratmak gerekiyor. Bu nedenle KOBİ’lerin müşterilerine konuşacakları, anlatacakları marka deneyimleri yaşatmaları çok önemli. 
SOSYAL MEDYA
Mağazanın kendisinin de marka için bir tanıtım noktası olduğu unutulmamalı. Sosyal medyanın da günümüzde etkin kullanılması, düşük bütçelerle başarılı sonuçlar alınmasını sağlıyor. Çoğu zaman sadece marka ismini ve sloganını söyleyen kitlesel reklamlar, KOBİ’ler için istenen güçte marka bilinirliğini yaratmakta yetersiz kalabiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.