"10 yılda ciroyu 5'e katlarız"

Zorlu Holding CEO’su Ömer Yüngül, grubun yeni rotasını Capital’e anlattı...

11 MART, 20160
Paylaş Tweet Paylaş
"10 yılda ciroyu 5'e katlarız"
GEÇTİĞİMİZ YIL ZORLU HOLDİNG İÇİN DE PEK KOLAY DEĞİLDİ. Yıla enflasyonun 10 puan üzerinde büyüme hedefiyle giren grup, 2015’i bu hedefin birkaç puan gerisinde tamamladı. Özellikle kurdaki hareketin kendilerini etkilediğini belirten Zorlu Holding CEO’su Ömer Yüngül, bu yıla dair daha umutlu. Yurtiçindeki ve yakın coğrafyadaki gelişmelere rağmen karamsar olmadığının altını çiziyor. “Bu yıl enflasyon üzerinden 10 puan büyüme hedefliyoruz. Bu tüm sektörler için geçerli. Bizim 10 yıllık planlarımız var. Bunları hiçbir şekilde revize etmiyoruz ama fırsatlar çıkarsa bunların üzerine koymaya çalışıyoruz” diyor. Büyümede yaşanan zorluklar, maliyet artışları ve rekabet, Yüngül ve yönetimindeki grubun işe bakışını farklılaşmaya odaklamış durumda. Yüngül, “2016’dan itibaren her işimizi nasıl daha farklı yapabiliriz diye sorguluyoruz, o yöne gidiyoruz” diye konuşuyor. Her sektörde çok ciddi atağa geçme planları olduğunu açıklıyor. Yüngül’ün ana hedefi ise grubun büyüklüğünü 10 yılda 5’e katlamak. Bunu nasıl yapacağını da şöyle özetliyor: “Zorlu’yu üretim yönü öne çıkan bir grup olarak görüyorum. Üretimde mutlaka farklı ve büyük sektörlere gireceğini düşünüyorum. Herkesin soyunmadığı, soyunamadığı işlere girmek istiyoruz. 10 yılda ciroyu en az 3’e, hatta 3 bile yetmez 5’e katlamamız lazım”. Zorlu Holding CEO’su Ömer Yüngül, grubun yeni rotasını Capital’e şöyle anlattı: 
* Geçtiğimiz yıl Zorlu Holding açısından nasıl bir yıl oldu? Hedeflerinizi tutturabildiniz mi? 
 Geçtiğimiz yıl memnun olduğumuz, az memnun olduğumuz ve memnun olmadığımız işler var. Tabii kurun çok oynamasından dolayı iç piyasada bazı işler bizde sıkıntılıydı. Rusya’daki işimizden memnun değiliz. Malum Rusya’da ekonomi iyi değil, bu nedenle oradaki işlerimizi yavaş yavaş azaltıyorduk. Onun dışındaki işlerimizden memnunuz. Hedefleri tutturduk. 
* 2015’e yönelik yüzde kaçlık bir büyüme hedefiniz vardı?
Her sektörde enflasyonun üzerine 10 puan büyüme hedefi koyuyoruz. Geçtiğimiz yıl enflasyon biraz yüksek çıktı. Biz de enflasyonun üzerine 10 puan değil ama 6-7 puan büyüme gerçekleştirdik. Özellikle yılın ikinci yarısından itibaren banka ve kredi faizleri artınca büyüme yavaşladı. Merkez Bankası’na yönelik “Faiz artır, faiz artır” deniliyor ama faizi artırınca iş yapmak zorlaşıyor. Zaten şu andaki faiz bile yüksek. Amerika’da ve Avrupa’da faizler yüzde 1-2 seviyesindeyken Türkiye’de döviz bazında yüzde 6-8 arasında. Yani 4-5 misli daha fazla. Bu durumda nasıl rekabet edeceksiniz? Tabii ki herkes maliyet düşürmeye gidiyor. O işin bir parçası ama en önemlisi farklılık yaratmak. Biz 2016’dan itibaren her işimizi nasıl daha farklı yapabiliriz diye sorguluyoruz, o yöne gidiyoruz. 
* Kurdaki hareketlilik özellikle hangi işlerinizi olumsuz yönde etkiledi? 
 En çok tüketici elektroniği etkilendi. Devlet ihaleleri TL ile oluyor. Fatih Projesi’nde teklifi TL verdiğimiz için kârdan zarara geçtik. Yapacak bir şey de yok. O yönüyle bizi negatif etkiledi. Tüketici elektroniğinde kurdaki artışları tüketiciye yansıtmak da zorluyor. Ne yapacaksınız? Bunlarla yaşamayı öğreneceksiniz. 
* 2015 yıl sonunda cironuz ne oldu? 
 Yılın ilk 9 ayında ciromuz 9 milyar 200 bin TL idi. Tahminlerimize göre yıl sonunda ciromuz 12 milyar 200 bin TL.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz




Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.