Akıllı büyümeyle liderliği geri alırız

Yapı Kredi bu yıl kredilerde sektör genelindeki yüzde 25 limitini, mevduatta ise yüzde 20 civarında bir büyümeyi yakalamak hedefinde.

1.09.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Akıllı büyümeyle liderliği geri alırız


Capital: Hedeflediğiniz segment ve alanlar hangileri? Buralarda ne kadar büyüme öngörüyorsunuz? Pazar payı anlamında yeni hedefleriniz var mı?
- 2011'de mevduatta sektörün üzerinde, yüzde 20'lere yakın büyüme öngörüyoruz. Kredilerde ilk günden söylediğimiz gibi TCMB'nin öngördüğü yüzde 25'lik büyüme sınırına saygılıyız. Önümüzdeki dönemde bu sınırlama otorite tarafından revize edildiği ve kaldırıldığı takdirde tekrar sektörün ve rakiplerin üzerinde büyüyen bir banka olacağız. Kredilerde pazar payımız yüzde 10,1 civarında. 2011 sonunda da yine aşağı yukarı bu mertebede oluruz. Kredi kartları, KOBİ'ler, tüketici finansmanı, kurumsal ve ticari firmalar tarafında ise proje finansmanı gibi alanlar yeni dönemde de büyümeyi sürdüreceğimiz alanlar olacak. Özellikle KOBİ'lerde ortalamanın üzerinde büyüyeceğiz.

Capital: Gelecek yıl ve sonrası için planlarınız ne yönde? Özellikle hangi alanlara odaklanacak, nerelerde büyüyeceksiniz?
- Bundan sonra artık kaynaklar eskisi kadar bol ve ucuz olmadığı için çok daha bilinçli adımlar atmak gerekecek. Bütün adımlarımızı bugüne kadar olduğu gibi çok dikkatli planlayacağız ve planlarımızı çok başarılı uygulamalarla hayata geçireceğiz. Akıllı olanla daha az akıllı olanın ciddi biçimde ayrıştığı bir döneme giriyoruz. Eskiden faiz ve enflasyon yüksekken yaptığınız birtakım yönetsel hataları veya uygulama hatalarını ileride bir yerde daha rahat telafi edebiliyordunuz. Artık hataların da telafisinin daha zor olduğu bir döneme giriyoruz. Dolayısıyla baştan doğru düşünüp kararınızı doğru verip, en önemlisi uygulamanızı doğru yapmanız lazım. Aldığınız kararın da ileriye dönük oyun planınızın stratejik bir parçası olması gerekiyor.

Capital: En uzun vadeli planınıza göre Yapı Kredi'yi gelecekte nerede konumlamak hedefindesiniz?
- En uzun 5 yıllık plan yapıyoruz. Biliyorsunuz bankanın ağırlıklı hissedarı Koç ve UniCredit ortaklığıdır. Koç Grubu'nun çok akıllı bir stratejisi var. Olduğun alanda ya lider olacaksın ya da lider olmak için iyi bir planı olan ikinci olacaksın ya da hiç orada olmayacaksın. Biz stratejimizi buna göre kurmaya çalışıyoruz. Gelecek 5 yılın sonunda Yapı Kredi'yi lider olmayı hedeflediği alanlarda açık ara lider olarak göreceksiniz. Bizim bankacılığın herhangi bir alanında olmamak gibi bir lüksümüz yok. Evrensel bankacılık yapıyoruz. Dolayısıyla elbette her kesimde olacağız ama bazı segmentler bizim için daha önemli olacak. Diğer tüm alanlarda da rekabetin gerisinde kalmayacağız.

Bankacılıkta yeni dönem
Fiyatta rekabet kalıcı değil Zaman zaman rekabeti fiyata kaydırabiliyoruz. Bu çok iyi değil çünkü en kolay rekabet biçimi budur. Oysa hizmet kalitesinde ve çeşitliliğinde ayrışarak rekabette öne çıkmak zor. işin sürdürülebilir tarafı da burada aslında. Biz de Yapı Kredi olarak kendimizi burada ayrıştırmak istiyoruz. Müşteri memnuniyeti ile sadakat sağlamayı amaçlıyoruz. Yeni dönemde entegre bir servis modeliyle hareket etmek durumundasınız. Müşterinin müşteriyi yaratmasına olanak sağlamak gerekiyor. Önümüzdeki dönemde bir müşteriden farklı müşteri yaratabileceğimiz ya da mal veya hizmet sunumu ile finansal hizmetlerin entegre olacağı mekanizmalar göreceğiz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz