Avrupa'da ilk 3'e gireceğiz

2023’te Avrupa’nın en büyük 3 teknoloji perakendecisinden biri olmayı hedeflediklerini söyleyen Necil Oyman ile Teknosa’yı bu noktaya taşıyacak yeni stratejinin adımlarını konuştuk.

19.10.2014 15:11:130
Paylaş Tweet Paylaş
Avrupa'da ilk 3'e gireceğiz
Türkiye’de 2013’te tüketici elektroniği pazarı yüzde 18 büyürken Teknosa yüzde 27’lik büyüme yakaladı ve 3 milyar TL ciroya ulaştı. Sektörde yüzde 38 pazar payıyla açık ara lider olan Teknosa, 308 mağazaya sahip. Şirketin online satış kanalı teknosa.com ise 2013 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık 2,5 kat büyüdü.

Teknosa Genel Müdürü Necil Oyman, yeni dönemde büyüme stratejilerini çoklu kanal (omni-channel) üzerine kurduklarını söylüyor. Oyman, “Dünyayla beraber, dünyayla aynı hızla rotayı çoklu kanala çevirmek son derece önemli. Geleceğe hazırlanıyoruz. 2023’te Avrupa’nın en büyük 3 teknoloji perakendecisinden biri olmayı hedefliyoruz” diyor.

Teknosa, 2013 yılını 3 milyar TL ciro ve yüzde 38 pazar payıyla açık ara lider kapattı. Tüketici elektroniği pazarı yüzde 18 büyürken şirket yüzde 27’lik büyüme yakaladı. 57 milyon TL net kâr açıklayan Teknosa’nın karşılaştırılabilir net kârlılığı ise yüzde 19 oranında arttı. Şirketin şu anda 308 mağazası var. Online satış kanalı teknosa.com ise 2013 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık 2,5 kat büyüdü.

Teknosa Genel Müdürü Necil Oyman, 2013 son çeyreğinde hayata geçirdikleri mobil uygulamalarıyla da çok kısa sürede önemli bir performans yakaladıklarını söylüyor. Teknosa’nın mobil trafiğinin geçen yıla göre 4,5 kat arttığını belirten Oyman, “Mobil satışlar toplam online ciromuzun yüzde 6’sını oluşturuyor. Toplam ciromuzda online satışların payı yüzde 5-6 seviyesinde. 2014’te bunu yüzde 10’a taşımayı hedefliyoruz” diyor.

2013 yılım başarılı sonuçlarla kapatan Teknosa, yeni dönemde büyüme stratejisini çoklu kanal (omni-channel) üzerine kurdu. Oyman, “Dünyayla aynı hızla rotayı çoklu kanala çevirmek son derece önemli. Bu şirketin geleceğinin en önemli projelerinden biri. Çünkü müşteri artık tek kanaldan alışveriş yapmak istemiyor. Evinden, işe giderken yolda telefondan sipariş vermek istiyor. ~

Ürününü hemen istiyor, acil kurulsun istiyor, evine gelinsin hizmet verilsin istiyor. Bu ihtiyaçlara karşılık veren şirketler ayakta kalıyor” diyor. Oyman ayrıca geleceğin tüketicisine de hazırlandıklarını söylüyor. “Yeni nesil para kazanmaya ve harcamaya başlayınca onların alışkanlıklarına uygun yeni bir dünya düzeni olacak.

Bugün öğrenciler kısıtlı bütçelerini online kanallardan harcıyor ama yarın işadamı olduklarında alışmış oldukları gibi online kanaldan sipariş vererek üstelik aynı gün teslimat isteyerek harcama yapacaklar. Online alana yatırım yaparak geleceğe hazırlanıyoruz” diye açıklıyor. 2023’te Avrupa’nın en büyük 3 teknoloji perakendecisinden biri olmayı hedeflediklerini söyleyen Teknosa Genel Müdürü Necil Oyman ile Teknosa’yı bu noktaya taşıyacak yeni stratejinin adımlarını konuştuk.

Teknosa’da 1 yılınız doldu. Genel müdürlük teklifini nasıl aldınız?
2007 yılında Teknosa’ya katıldım. Uzun yıllar holding bünyesindeyim. 2001 yılında Danonesa ile Sabancı Topluluğu’na katılmıştım. Satış kökenliyim. Sonra Gıdasa’da görev aldım. 2007 yılında Teknosa’ya katıldım. Teknosa’da en son satıştan sorumlu genel müdür yardımcısıydım.

Uzun yıllar Sabancı Holding’in pek çok eğitim kademesinden geçtim. Sabancı Holding ne eğitim veriyorsa o eğitimlerin hepsini aldım. Yönetici aday programıyla başladım sonra yönetici geliştirme programına katıldım. Daha sonra lider yönetici eğitimi aldım.

Yani holdingin yedeklenen liderlerinden biriydiniz?
Ben de bugünler için hazırlandığımı düşünüyorum. Sabancı Holding’de her zaman fırsatlar çıkar. Böyle bir fırsat çıkınca bu görev için holdingin ve grup başkanımızın planladığı kişilerden birisiydim diye düşünüyordum. Bir-iki gün içinde Teknosa’nın genel müdürü olarak atandım. O tarihten bu yana bir yıl geçti. Tamamen yeni bir ekiple ilk yılı geride bıraktık.~

Nasıl bir şirket devraldınız? Öncelikleriniz neler oldu? Neleri değiştirdiniz?
Teknosa, 2001 yılından itibaren Türk perakende sektörünü oluşturan kuralları belirleyen, atılımları yapan, yeni ürünleri tüketiciyle buluşturan bir şirket. Hem marka bilinirliğinde hem sosyal sorumlulukta hem çalışan memnuniyetinde hem de finansal sonuçlarda müthiş bir başarıya ulaştı. Bu ekibin içinde 6 yıldır çalışıyordum. Bu başarıya benim ve arkadaşlarımın da katkısı olduğunu düşünüyorum.

Açıkçası çok başarılı birşirket devraldık. Göreve geldiğimden bu yana da daha farklı neler yapabileceğimize bakıyoruz. Trendleri, dünyadaki değişimi izliyoruz. Sürdürülebilirliğe odaklanacağız dedik. Odağımızda müşteri var. Müşteriye nasıl daha iyi bir deneyim sağlayabileceğimizi, nasıl farklı hizmetler suna-biliceğimizi araştırıyoruz.

Perakende artık ürün satmaktan ibaret değil. Hizmet satışları, satış sonrası hizmetler ve katma değerli hizmetlerden oluşuyor. Bunların ilk adımları atılmıştı. Şimdi derinleştiriyoruz. Omnichannel denen çok kanallı perakendeciliğin önemini keşfettik. Bugün rekabette herkesin sadece bir kanala odaklandığı bir ortamda dünyayla aynı hızla rotayı çok kanala çevirmek son derece önemli.

Nedir çoklu kanalı bu kadar önemli kılan?
Şirketin geleceğinin en önemli projelerinden biri. Çünkü müşteri artık tek kanaldan alışveriş yapmak istemiyor. Evinden sipariş vermek istiyor. İşe giderken yolda telefondan sipariş vermek istiyor. Ürününü hemen istiyor, acil kurulsun istiyor, evine gelinsin hizmet verilsin istiyor. Evinde kurulum yapılsın istiyor.

Dolayısıyla bu ihtiyaçlara karşılık veren şirketler ayakta kalıyor. Ürün satmanın dışında artık hizmet ihtiyacı var. Bizim gibi şirketler de bu hizmetlerin peşinde koşuyor. Diğer taraftan artık ürünler birbirleriyle konuşmaya başladı. Şu anda dünyada 11 milyar ürün internete bağlanıyor. Çok yeni bir pazar oluşturuyor. Teknosa olarak bunu çok sıkı takip ediyoruz.~

Machine to machine (M2M) trendi sizin iş sürecinize nasıl yansıyacak?
Öncelikle bu ürünleri satacağız. Akıllı saatler yavaş yavaş gelmeye başladı. Akıllı bileklikler, akıllık gözlükler, güneşte kaç saat kalmanız gerektiğini söyleyen kolyeler, evinize gitmeden klimanızı çalıştıran, evinizin panjurlarını indiren sistemler geliyor. Biz bunları satacağız.

Teknosa olarak bu teknolojinin ürün ve hizmet tarafında 2014’ten sonra olmayı hedefledik. Bu dünyada yeni oluşan bir pazar. Biz bu yeni gelişmeyi iyi takip ediyoruz. Çok kısa zamanda çok ciddi yerlere ulaşacak. Şu anda akıllı gözlükler 150-200 dolar seviyesinde. Akıllı bileklikler yine aynı şekilde. Genç nüfusumuzun bu ürünleri kullanma potansiyeli çok yüksek.

Yani giyilebilir teknoloji dediğimiz bu ürünler yeni büyüme alanınız mı olacak?
Kesinlikle, bugün ürün ve hizmet kategorilerimizin içinde olmayan ama çok yakın bir gelecekte olacak çok önemli bir büyüme motoru. Önceliklerimizden biri de bu.

2013 yılı nasıl geçti? Ciro ve diğer göstergelerde nasıl sonuçlar elde ettiniz?
Stratejik önceliklerimizi ve büyüme alanlarımızı belirledik. Bununla birlikte yeni bir ekip oluşturduk. O yeni ekip bana bağlı 9 kişiden oluşuyor. Üst yönetim tamamen yenilendi. Teknosa için 2013 çok başarılı bir yıldı. Sektörde 3 milyar TL ciroya ulaştık. Türkiye’de tüketici elektroniği pazarı yüzde 18 büyürken biz yüzde 27’lik büyüme yakaladık. 57 milyon TL net kâr açıklama başarısını gösterdik.

Teknosa’nın karşılaştırılabilir net kârlılığı yüzde 19 oranında arttı. Teknoloji marketleri satış kanalında yüzde 38 seviyesinde pazar payımızla Türkiye’nin açık ara pazar lideriyiz. 2013 sonunda Türkiye’nin 77 ilinde 294 mağaza ulaştık. Mağaza sayımız şu anda 308 ve Türkiye’nin en yaygın teknoloji perakende şirketiyiz. Teknosa.com ise 2013 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık 2,5 kat büyüme yakaladı. 50 milyon TL yatırım yaptık. 4 bin kişilik istihdamımız var.~

2014 nasıl geçiyor? İlk altı ayı nasıl geçti?
2013 Ağustos ayında kredi kartı harcamalarında özellikle elektronikte 2012’ye göre düşüş başlamıştı. Yıl sonunda yeni yıla girmeden önce müthiş bir alışveriş tutkusu olur. Böyle başarılı bir ayın üzerine ocak ayı biraz başarısız geçer. Ama bu yıl böyle olmadı. Bu yıl taksit sınırlaması gelmeden son ay, ocak oldu. Cep telefonuna taksit kaldırıldı.

Diğer ürünlerde taksit sayısı 12 yerine en fazla 9’la sınırlandırıldı. Bu müthiş bir fırtına koparttı. İyi bir aralık ayının üzerine tarihimizin en iyi ocak ayını yaşadık. Geçtiğimiz ocakta önümüzdeki 3-5 aylık alışveriş öne çekildi. Dolayısıyla ocak ayında yüzde 57’lik bir büyümemiz oldu.

Sonra beklediğimiz gibi özellikle cep telefonu kategorisinde şubat, mart aylarında durgunluk yaşadık. Özellikle mart ve nisan aylarında biraz daha dengeye oturmaya başladı. Şimdi nisan, mayıs, haziranda biraz daha yukarı çıkmaya başladı. Bizim işimiz büyük moral işi yani tüketici güven endeksiyle çok alakası var.

2013’ te sektörde yabancıların çıkışı oldu. Yabancılar neden başarılı olamadı? Konsolidasyon devam edecek mi?
Özellikle 2006 yılında Türkiye yabancı yatırımcıların oldukça ilgilendiği bir ülke haline geldi. Çünkü Teknosa, pazar oluşturdu. Dünyada pazarın büyüklüğü 800 milyar Euro seviyesinde ve uzayıp kısalmıyor. Yani bir yıl yüzde 1 büyüyor diğer yıl yüzde 1 küçülüyor. Avrupa’da pazarın büyüklüğü 230 milyar Euro seviyesinde. Aynı şekilde orası da büyümüyor.

Oysa Türkiye her yıl yüzde 25’lere varan oranda ciddi büyüyen bir pazar var. Dolayısıyla çok iştahla buraya yatırımlarını yaptılar. Bu anlamda ilk konsolidasyonu Teknosa yaptı. EP, Best Buy bir dönem 100’er metre arayla mağaza açmıştı. Dünyada bu kadar çok oyuncunun oynadığı bir pazar yok.~

Dolayısıyla son dönemde doğal olarak bir konsolidasyon oldu. Şu anda toplam beş şirketiz. Hala sayı yüksek diyebiliriz. Gelişmiş ülkelerde 2-3 oyuncu var. Önümüzdeki dönemde konsolidasyon olabilir. Ama ne zaman olur, kime olur, nasıl bir fırsat doğar bilemem.

Yani sektör iki oyunculu bir yapıya mı gidiyor?
En azından oyuncu sayısı biraz daha aşağıya inebilir. Finansal güç çok önemli, teknoloji altyapısı çok önemli, personel altyapısı ve yaygınlık çok önemli. Açıkçası biz de nasıl sonuçlanacağını merakla bekliyoruz.

Sizin bir satın alma planınız var mı?
Şu anda oraya odaklanmış değiliz. Bir fırsat çıkarsa ve bu fırsat bize bir değer yaratırsa olabilir.

2014’ü nasıl kapatmayı düşünüyorsunuz?
Temmuzdan sonra işlerin daha da hareketleneceğini düşünüyorum. Çünkü Ramazan bitecek arkasından okul dönemi başlayacak. Her zaman eylül-aralık arası dönem, perakende için en yoğun ve en hareketli dönemdir. İyi bir yıl bekliyoruz. Sadece mağazacılık anlamında değil dijital anlamda güçlü bir Teknosa olarak bu büyüyen piyasada son derece faydalı 4-5 ay geçireceğimizi düşünüyoruz.

2014 yılının ilk 6 ayındaki durum nispeten ödeme sistemleriyle alakalıydı. Bankalarda tüketici kredileri de hızlandı. Biz en son mağazamızda tüketicilerin kredi almasını kolaylaştırdık. Tekno finans çözümlerimiz var. Birçok bankayla iş yapıyoruz. Artık 750 TL’den 15 bin TL’ye kadar mağaza içerisinde kredi verebiliyoruz. Şu ana kadar başvuranların yüzde 45’i onay aldı. Kredi onayı alanların da yüzde 85’i ürün aldı.~

2013 büyümesi kadar bir büyüme olur mu?
Hayır, toplam pazarın yüzde 10 seviyesinde büyüyeceği öngörülüyor.

Televizyonda HD, Full HD, 3D ve smart TV’lerden sonra şimdi de 4K teknolojisi pazarlanıyor. Dünya kupasıyla beraber bu ürünlerin satışları hızlandı mı?
TV satışlarını dünya kupası bir miktar etkiledi ama Türkiye katılmış olsaydı daha çok etkilerdi. Teknosa olarak televizyon konusunda zaten açık ara adresiz. Aynı zamanda akıllı telefon ve tabletlerde çok ciddi bir büyüme var. Bu yıl beyaz eşyada çok büyüme gerçekleştirdik.

Beyaz eşyada iç pazar önemli oranlarda daralmıştı. Sizde beyaz eşya satışları mı arttı?
Aynen öyle. Son 6 ayda beyaz eşyada çok ciddi bir büyüme elde ettik. Beyaz eşya satışlarımızın toplam ciromuzdaki payı yüzde 40-45’lere ulaştı. Akıllı telefon satışlarımız da hızlı. Telefonda ciromuzun yüzde 5’i normal telefondan yüzde 95’i akıllı telefondan geliyor. 2 yılda hatta 18 ayda bir telefon değiştiriliyor. Bu süre daha da aşağıya gidecek ve büyümeye katkısı olacak.

2014’ te finansal göstergelerinizin nasıl değişmesini bekliyorsunuz?
Ciro hedefi bir yana toplam pazarın üzerinde büyümeyi hedefliyoruz. Hisse değeri performansımızın toplam performanstan daha iyi olması için uğraşıyoruz. Türkiye’de her köşede hem dijital hem fiziksel olarak Teknosa markasını müşteriyle kesintisiz bir deneyime dönüştürmeye çalışıyoruz. Bununla birlikte yeni ürün gruplarının, yeni teknolojilerin ilk önce Teknosa’da olması için çalışmalar yapıyoruz.~

Online çok hızlı ama hala istenen düzeyde değil. Online nasıl fiziki mağazacılığın yerini alacak?
Şu anda hala büyük parayı harcayan kesim bizleriz yani X kuşağı ve daha gerisi. Bizler de mağazaya gidip ürüne dokunmayı, sohbet etmeyi, karşılaştırmayı ve orada denemeyi çok seviyoruz.

Ama yeni nesil para kazanmaya ve harcamaya başlayınca onların alışkanlıklarına uygun bir dünya düzeni olacak. Bugün öğrenciler kısıtlı bütçeyle online kanallardan harcıyor ama yarın işadamı olduklarında alışmış oldukları şekilde on-line'dan sipariş vererek üstelik aynı gün teslimat isteyerek harcama yapacaklar.

Yani yeni tüketiciye mi hazırlanıyorsunuz?
Biraz onlara biraz geleceğe hazırlanıyoruz.

Peki şu an kaç farklı tüketici tipi var? Cironuzun en büyük kısmını hangi tüketicilere yapıyorsunuz?
Müşteri profilimiz AB grubu ağırlıklı ve C'yekadar iniyor. Yaş ortalaması 30’un üstünde. Yüzde 70’i erkek, yüzde 30’u kadın. Beyaz eşya satışlarımızda kadınların oranı yüzde 40’a çıkıyor. Kişisel bakım ve küçük ev aletlerini mağazalarda sergilemeye başladıkça kadın müşterimiz artıyor.

Bu grup dokunarak ürün alıyor. İnternet kullanan genç nüfus şimdi mağazada inceliyor, online sipariş veriyor. Online’daki imkanlar artıyor. Ürünler hakkında daha fazla bilgi vermeye başlıyoruz. Ürün altında yorumlar var. Bilgi alma yöntemi online tarafta geliştikçe müşteri bilgi almaya mağazaya da gelmeyecek. Online'dan hem bilgiyi hem ürünü alacak.~

Online’ın payı arttıkça mağazalaşma hızınız doğal olarak düşecek öyle değil mi?Belki hızımız yavaşlayabilir ama en uygun en verimli yerlerde mağaza açmaya devam edeceğiz. 81 ilde olacağız.

Yurtdışında büyüme planlarınız var mı?
Ara ara bakıyoruz ama önceliğimizi oraya vermiş değiliz. Avrupa'daki pazarın büyümesi durmuş durumda zaten. Fırsatlar çıkarsa değerlendiririz. Ama Türkiye’de pazar hep çift haneli büyürse ve Avrupa’nın yavaşlaması sürerse 2023’te Avrupa'nın en büyük üç teknoloji perakendecisinden biri olma hedefimiz var.

İnternette pek çok rakibiniz var ve orada bir fiyat rekabeti var. Bu durum sizi, kârlılıkları ve sektörü nasıl etkiliyor?
İnternete baktığımızda oradaki kanallar tek kanal olarak sadece orada bulunuyorlar. Kim tek kanalda kalıyorsa büyüme konusunda diğerlerine göre daha dezavantajlı. B

Teknosa’nın yeni büyüme stratejisi

1- 2013’ü başarılı sonuçlarla kapadık. Yeni dönemde büyüme stratejimizi çoklu kanal/omni-channel üzerine kurduk.
2- Mobil satışlar, online cirosunun yüzde 6’sını oluşturuyor. Toplam ciroda online’ın payı yüzde 5-6 seviyesinde. 20l4’te bunu yüzde 10’a taşıyacağız.
3- 2014’te tüm satış kanallarına ve insan kaynağına 60 milyon TL’lik yatırımı hayata geçireceğiz.
4- Sektörde 5’e inen oyuncu sayısı hala çok. Konsolidasyona ihtiyaç var. Fırsat çıkarsa biz de değerlendiririz.
5- Şu anda Türkiye’de Teknosa mağazası olmayan 3 il kaldı. Bunlar Ardahan, Hakkari ve Şırnak. Eylül ayında 81 ile ulaşmış olacağız.
6- 2014’te mevcut mağaza alanlarına ek olarak 30 bin metrekarelik daha mağaza yatırımı yapmış olacağız.
7- Yeni nesil akıllı ürünler, giyilebilir cihazlar ve M2M trendi bizi de büyütecek. Bunların büyümesi hızı 2015’de yüzde 25’i bulacak.
8- 2023 yılında Avrupa’nın en büyük ilk 3 teknoloji perakendecisi arasına girmeyi hedefliyoruz.~

"ÇOK KANALLI PERAKENDECİLİĞE ODAKLANDIK"
CİRO 3’E KATLADI

4 milyona yakın kayıtlı müşterimiz var. Bizi mağazada bir kez ziyaret ediyorlar ama online ya da mobil kanaldan 2 kez ziyarete geliyorlar. Yani ziyaret sıklığı tek kanallı ziyaretin iki katı. Çok kanallı alışveriş yapanların yarattığı ciro tek kanaldan alışveriş yapanların yarattığı cironun 3 katı. Biz de çoklu kanallarda hızla büyüme kararı aldık.

DARALIRKEN AVANTAJ
Fiziksel mağazaların yanına dijital kanalları eklediğimizde daha yüksek marka bağlılığına ulaşacağız. Ve piyasanın daralma gösterdiği dönemlerde rekabette avantajlı hale geleceğiz. Artık insanlar mağazada zaman geçirdikleri kadar kendi özel alanlarında da zaman geçiriyorlar. Böyle bir transformasyon var.

ENTEGRE HİZMET
Öncelikli hedefimiz kesintisiz hizmet vermek. Müşteri hangi kanaldan alıyorsa alsın entegre hizmet almalı. Bugün online sipariş ettiği ürünü mağazadan alabilecek. Online sipariş ettiği ürünün ödemesini mağazadan yapabilecek. Şu anda bu altyapıların tamamlanmasını bekliyoruz. Örneğin Malatya’dan sipariş geldiğinde şu anda malı İstanbul’dan gönderiyoruz. Ama bu değişecek. Malatya’dan sipariş veren teknosa.com müşterisi için Malatya mağazasında ürün varsa hemen müşteriye yollanacak.

"MAGAZA AÇMAYA DEVAM EDECEĞİZ"
Her yıl 25 bin metrekare büyüyoruz. Türkiye’de hala alışveriş merkezi olmayan 34 ilimiz var. Bu illerin hepsine AVM gelecek. Bu AVM’lerin hepsinde Teknosa da olacak. Böyle bir fırsat var. İkincisi büyük illerde çok fazla AVM var ve AVM’ler bir transformasyon geçirmeye başladı. Yaşam merkezi haline geliyorlar. ~

Şehirlerde ünlü ve popüler caddeler vardır. Artık ikinci, üçüncü caddeler oluşmaya başladı. Bu anlamda da büyüme imkanı var. O yüzden mağaza açmaya aynı özenle devam edeceğiz. Ama sadece mağaza açarak büyümek yeterli değil. Tüm insan kaynağınızın, teknolojik altyapınızın çoklu kanal yapısına uygun hale gelmesi gerekiyor. Rotayı çoklu kanala çevirmek gerekiyor.

"ONLINE KANAL 2,5 KAT BÜYÜDÜ"
SANAL MAĞAZADA 30 DAKİKA

Müşteriler şu anda fiziksel mağazalarda da online ve mobilde de ortalama 30 dakika geçiriyor ama bu online’ın lehine değişecek. Geçenlerde Ege Üniversitesi’ne gittik. Orada öğrencilerin tamamı online kanallardan alışveriş yaptığını söyledi. Bu oran ülke genelinde yüzde 25 civarında. Yani online kanalların büyüme potansiyeli müthiş.

85 MİLYON ZİYARETÇİ
Geçen yıl teknosa.com 85 milyon ziyaretçi aldı. 4 milyon da tekil ziyaretçimiz vardı yani bir kere girip bir daha girmeyenler. Fiziki mağazalarımız ise 120 milyon ziyaretçi almıştı. Teknosa.com, 2013 yılında bir önceki yıla göre yaklaşık 2,5 kat büyüme yakaladı. Mobil trafiğini geçen yıla göre 4,5 kat artırdık. Teknosa mobil aplikasyonları kısa sürede 600 bin kişi tarafından indirildi.

YÜZDE 1 ALIŞVERİŞE DÖNÜŞÜYOR
Peki bu ziyaretlerin ne kadarı alışverişle sonuçlanıyor? Şu an fiziksel mağazacılığa göre çok düşük. Dönem dönem değişiyor. Fiziksel mağazacılıkta 10 ziyaretin 1’i veya 1,5’i alışverişe dönüşür. Bu online kanalda şu an yüzde 1’e yakın.

CİRODAN YÜZDE 10 HEDEFLİYORUZ
Mobil satışlar toplam online ciromuzun yüzde 6'sını oluşturuyor. Teknosa olarak ciromuzun yüzde 10’unu online kanaldan elde etmeyi hedefliyoruz. 2013 yılında ciromuzun yüzde 5-6’sını online kanaldan elde ettik. Bu oran 2014 yılında yüzde 10 seviyesine ulaşır diye tahmin ediyorum.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz