Bim'in başarısı sektördeki boşluğu gösterdi

Metro Dünya CEO'su Jovel Saveusse, grubun Türkiye performansını ve pazardaki rekabeti değerlendirdi.

1.02.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Bim'in başarısı sektördeki boşluğu gösterdi


Capital:
Özellikle uzmanlar perakende noktasındaki tüketici davranışlarının ve tüketim özelliklerinin değiştiğini vurguluyor. Siz nasıl değişimler gözlemliyorsunuz?
- Krizden sonra bir şeyler değişti, değişmedi değil... Ama biz Metro olarak tüketicinin davranışlarında, isteklerinde, ihtiyaçlarında ne değişti konusuna odaklanıyoruz. Daha iyi ürün, daha iyi kalite ve daha iyi fiyatla müşterilerimizin karşısına çıkıyoruz. Sadece kriz nedeniyle değil genel olarak tüketicinin tercihi sürekli değişiyor. Amacımız sürekli değişen bu müşteri kitlesine uyum sağlamak. Müşterilerimiz profesyonel olduğu için mağazamıza sürekli gelmeye zamanları yok. Bunun için ulaştırma gücümüze yatırım yapıp geliştiriyoruz.

Capital: Sizce Türkiye pazarının güçlü ve zayıf yönleri neler?
- Son 10 yılda çok büyük değişimler yaşandı. Ekonomik ve politik durumlarda Türkiye büyük bir değişim içinde. Türkiye, çok daha istikrarlı bir ekonomi. Sıklıkla enflasyon olduğunu görürdük, şimdi görmüyoruz. Son 5 yıldır çok daha büyüyen bir pazara sahibiz. Politik açıdan da öyle... Bu açıdan yatırımcıları çekiyor. Bu bizim iş yapış şeklimizi de çok pozitif yönde etkiliyor.

Capital:
Peki Metro için Türkiye'nin önemi nedir?
- Metro Cash&Carry 30 ülkede faaliyet gösteriyor. Türkiye'yi Avrupa'da gelecek vaat eden en önemli pazar olarak görüyoruz. Bu şu anlama geliyor: Daha çok mağaza açacağız ve daha çok yatırım yapacağız. Burası kesinlikle var olmak istediğimiz ve mutlu olduğumuz bir pazar. Bizim bir numaralı pazarlarımız hala Almanya, Fransa ve Rusya.

Capital: Türkiye'deki mağazalarınızda da Fransa'da olduğu gibi farklı bir mağazacılık geliştirecek misiniz?
- En önemli şey, mağaza açmak olacak. İstanbul dolduğunda, başka yerlere mağaza açmayı planlıyoruz. Türkiye, özellikle meyve sebze konusunda taze ürünlerin olduğu bir ülke. Bu konuda Türklerin de bilgisi çok olduğu için onlardan yararlanabiliyoruz. Restoranlar da taze ürün konusunda çok titiz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz