BT'nin rotası değişti

Michael Rake, grubun son dönemde yaşadığı kritik değişimi, dünyadaki ve Türkiye’deki büyüme rotalarını Capital’e anlattı...

1.07.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
BT'nin rotası değişti

Bu alanda yaptığımız kontratlar 500-600 milyon sterlinlik hacme sahip. Bu kontratları uzun vadeli olarak oldukça zorlu ekonomik koşullarda yönetmek ve daha kârlı hale getirmek en temel hedefimiz. Son birkaç yıldır global hizmetler için pozitif kârlılık yaratmaya çalıştık ve bunu başardık. Şimdi de network verimliliğini daha üst noktaya çıkarmaya çalışıyoruz. Müşteri hizmetleri servislerimizi iyileştiriyoruz. Birleşik Krallık’taki müşteri hizmetlerimizi geliştiriyoruz. Orada büyük bir yayıncılık işimiz var, o noktada da çalışmalarımız hep işi daha da geliştirmek üzerine devam ediyor. Örneğin güçlü ve cazip karma paketlerimiz var. Bu paketler hem televizyon yayıncılığı hem sabit hat çözümlerini bir arada sunuyor. Birleşik Krallık’ta SKY ile lider bir pozisyondayız. Uydu elbette artık eski bir teknoloji, ancak fiber gelecek birkaç yıl içinde daha da ilginç hale gelecek. BT de 2012 yılında fiber alanında çok güçlü olacak. Birleşik Krallık’ta 4 milyon WiFi noktamız var.

Capital: Türkiye’de birçok telekomünikasyon şirketi kârlılığından fedakarlık ediyor... Siz bu duruma ne diyorsunuz?
- Türkiye’deki duruma dair bir şey söyleyemeyeceğim. BT’nin pozisyonunda, biz kârlılık sorunu yaşadığımızda bilançoları daha da güçlendirme ihtiyacı hissettik, kültürümüzü ve tutumumuzu değiştirdik. Maliyetlerimizi düşürdük. Daha hesapverebilir bir konuma ulaştık. Şimdi işimizi büyütebiliriz diyoruz. Geleceğe dönük daha çok yatırım yapma şansımız var. Biz borçlarımızı azalttık, çünkü gelecekte daha rahat ve esnek davranmak istiyoruz. Yatırımlarımızı uzun dönemli kâr yaratan alanlara yapacağız. Yatırım yaparken alacağımız geri dönüşe özellikle önem veriyoruz. İş sonuçta risk demek. Kârlılıktaki düşüşü sadece yatırım dönemlerinde çok kısa süreli olması koşuluyla göze alabiliriz. Bundan sonra da kârlılığa genel bakışımız bu olacak.

"BÜYÜMENİN ROTASI DEĞİŞTİ"
“MÜŞTERİLERİ TAKİP EDİYORUZ”

Büyümenin rotası değişti. Güney Afrika ve Güneydoğu Asya’da birçok fırsat var. Eurosia Bölgesi de önemli. Bu gelişmekte olan pazarlar, açık bir şekilde global servisler için kritik öneme sahip. Bu nedenle biz de global müşterilerimizi takip ediyoruz. Onlar nereye yatırım yaparsa biz de onları takip edeceğiz. Kaçınılmaz olarak onların gideceği yerleri takip edip, oralara gideceğiz.
“ÇÖZÜM ÜRETECEĞİZ”
Örneğin onlar, Türkiye’ye gelip yatırım yaparsa biz de burada olmak zorundayız. Aynı şekilde Çin’de, Endonezya’da ve Brezilya’da yatırım yaparlarsa biz de onları takip edeceğiz. Büyük bir network’ümüz var. Amacımız onlara oralarda da yardım etmek. Örneğin bir Türk şirketi bölgesel ya da global olduğunda, network’ünü global olarak yönetmek istediğinde biz onlara çözüm üreteceğiz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz