Citi'nin yeni planı

Citibank Türkiye Genel Müdürü Serra Akçaoğlu, bireysel bankacılık departmanlarının satışı sonrası ilk defa konuştu ve yeni rotalarını anlattı.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Citi'nin yeni planı

Capital: Hangi tip müşteriler hedefinizde?
- Müşteri sayımızı artırmak istiyoruz. Bugün kurumsal bankacılıkta mevcut müşteri sayımız 500, ticari bankacılıkta ise 1.700. Bizim için 20-500 milyon dolar arası yıllık ciroya sahip şirketler, ticari bankacılık alanına giriyor. Kurumsal müşterilerimiz ise 500 milyon doların üstünde yılık ciroya sahip şirketlerden oluşuyor. Müşteri anlamında iki stratejimiz var: Hem mevcut müşterilerimize daha penetre olmak hem kurumsal ve ticari bankacılıkta yeni müşterilerle iş yapmak istiyoruz. Sermaye yapısı kuvvetli, çok borçlanmamış, sağlıklı bilançoya sahip şeffaf şirketlerle çalışabiliriz. Şirketlere “açık pozisyon almayın” diyoruz. Biz bu tip şirketlerin doğru finansmanlarında, doğru kredilerinde yanında olmak isteriz. Biz orta büyüklükteki şirketlerle erken bir noktada birlikte çalışmaya başlamak, onlara yatırım yapıp ileride kurumsal büyüklüğe getirmek istiyoruz. Bu tip şirketleri dünyaya taşımak, dünyayı da onların ayağına getirmeyi planlıyoruz. Örneğin Euro Tekfenbank’ın Burgan Bank’a satışında danışmanlık yaptık.

Capital: Citi Group’un Türkiye için yakın gelecekte nasıl planları mevcut?
- Türkiye, Citi için çok önemli. Bankanın Türkiye’de 2,1 milyar dolarlık yatırımı var. Citibank Türkiye’nin 1 milyar TL özkaynağı bulunuyor. Akbank’ta da yüzde 10’luk yatırımımız var. Citi Group, bu yatırımlardan çok mutlu. Türkiye’de uzun vadeli planlar yapıyor. Citi, Türkiye’de bir ortak hizmet merkezi başlatıyor. 10 kişilik bir ekiple Ortadoğu ve Avrupa bölgelerindeki işleri Türkiye’den yapıyoruz. Bu işleri daha da fazla artıracağız. Citi, Türkiye’ye o kadar çok önem veriyor ki Türkiye’ye gelen yönetici ziyaretlerinden kafamı kaldıramıyorum.

Capital: Bireysel bankacılık önemli kârların yapıldığı bir alan... Bu alandan çıktığınıza göre kârlılığınızda bir kayıp yaşar mısınız?
- Kârlılık açısından herhangi bir negatif dönüş olmaz. Hatta bu yıl kârlılığımızda artış var. Çünkü faizlerin düşüşü, bankaların avantajına oluyor. Faizler düşünce fonlama maliyetleri de düşüyor ve spread yönetimini çok daha iyi yapılabiliyor. Bu ortamda daha iyi kredi vererek daha çok şirketle çalışabiliyorsunuz. O nedenle bireysel bankacılık alanının gidişi kârlılığımızı etkilemez. Ama çok iyi fonlayabilme kabiliyeti etkiler.
Değişen stratejide neler var?
1- Kurumsal ve ticaride ciddi piyasa payımız olan iş alanlarımız var. Büyüme stratejimizi de bu yönde yaptık.
2- Stratejimiz artık şubeleşme üzerine değil. 8 dış ticaret merkezi açtık. Bazı Türk bankaları ve PTT işbirliğimizle 5 bin noktada ödeme ve tahsilat yapabiliyoruz.
3- Kurumsal ve ticari İMukaabkö büyüyeceğiz. 500 kişilik kuvvetli bir ekibimiz var.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz