Çok agresif hedefler peşindeyiz

Yandex Türkiye Yönetim Kurulu Başkanı Mehmet Ali Yalçındağ, yeni görevini ve planlarını Capital’e anlattı...

1.08.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Çok agresif hedefler peşindeyiz


Capital: Google’ı geçmek ya da ona yaklaşmak zor olmayacak mı?
- Rusya’da yüzde 60 pazar payı var. Yandex bir Rus ürünü, orada Google da kendine pazar bulmuş. Rusya’da, Rus ürünü diye herkes Yandex kullanmıyor. Türkiye pazarına baktığımız zaman Google’ın yüzde 99’a yakın büyük bir hakimiyeti var. Bizim işbirliğimiz ve benim yönetim kurulu başkanı olduğum salı akşamı açıklandı. Çarşamba sabahı burada haber halinde geçmeye başlayınca bana sosyal medyanın raporu geldi. Gördüm ki Yandex’in çok ciddi bir şansı var. Çünkü, Türk insanı tek bir ürüne bağlı kalmak istemiyor. Mutlaka farklı bir yaklaşım, farklı bir lezzet tatmak istiyorlar. Bu rekabetten dolayı daha iyi bir hizmet alacaklarını inanıyorlar. İkincisi, Yandex’in bir Türk şirketi olarak buraya benimle birlikte girmesinin kamuoyunda bir sempati oluşturduğunu görüyorum. Bu bir Türk şirketi, bizim kendi ürünümüz. Sosyal medyada destek olma heyecanı var. Üçüncüsü, bir şirketin global büyük bir merkezden yönetilmesiyle güçlü bir kadroyla lokal merkezli yönetilmesinin bir farkı var. Biz Yandex olarak ürünü bu ülkenin görgüsüne, geleneğine, kültürüne, örf ve adetine adapte ediyoruz.

Capital: Arama motoru pazarında Türkiye’de şu andaki pazar payınızdan bahsedebilir misiniz?
- Bizim öncelikli hedefimiz, Türkiye’deki kullanıcılara sevecekleri kaliteli ürün ve hizmetler sunmak ve fark yaratmak. Bunların başarısı pazar payı maksimizasyonunu kendiliğinden getirecektir. Bu konuda olabildiğince agresif hedefler peşindeyiz. Ama daha da önemlisi, Türkiye’deki kullanıcılara sevecekleri ve hayatlarını kolaylaştıracak, başarılı ürün ve hizmetler sunmak. Bunu yaptığımız sürece pazar payımızın kendiliğinden maksimize olacağına olan inancımız tam. Dünyada kullanıcıların arama motorları arasında seçim veya karşılaştırma yapma şansı olduğu ülkelerde, pazar payı oranları yaklaşık olarak birinci için yüzde 60, ikinci için yüzde 30 ve geri kalanlar için paylaşılan yüzde 10 şeklinde dağılıyor. Türkiye’de de bir süre sonra böyle bir dağılım görmeyi istiyoruz.
YANDEX'İN TÜRKİYE PLANLARI
1-
Yandex Rusya, Ukrayna, Kazakistan ve Beyaz Rusya’da var. Global arama motoru tanımına ulaşması için daha büyük bir proje gerçekleştiriyorlar ve bu projenin ilk durağı da Türkiye.
2- Türkiye projesini başarabilirlerse diğer ülkelerde buradaki modelle devam edecekler ve şirketin globalleşmesi Türkiye açılımıyla olacak.
3- Yandex, yıldızı her gün parlayan Türkiye internet dünyasının var olan beklentilerinin de üzerinde yeni hizmetler ve yepyeni yatırımlar için resmi faaliyetlerine başlıyor.
4- Türkiye’de sadece Google var ve pazar payı yüzde 100’e yakın. Böyle bir pazarda Yandex gibi dünyadaki en iyi arama motorlarından birinin kayıtsız kalması düşünülemez.
5- Türkiye, Yandex için yepyeni ve tamamen farklı bir deneyim. Arama motoru pazarında gerçek bir rekabet olmayışı ve internet pazarının genel özellikleri bizi pazarda hizmet vermeye iten başlıca sebepler.
6- Öncelikli hedefimiz, Türkiye’deki kullanıcılara sevecekleri kaliteli ürünler ve hizmetler sunmak ve fark yaratmak. Bunların başarısı, pazar payı maksimizasyonunu kendiliğinden getirecektir. Bu konuda olabildiğince agresif

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz