Türk iş dünyasının yıllardır referans kabul ettiği araştırmanın 2013 sonuçları, iş dünyasına ait mesajlarla dolu
KOÇ HOLDİNG
ŞAMPİYONUN GELECEK STRATEJİSİ
Bu yıl dört basamak yükselerek Türkiye’nin En Beğenilen Şirketleri Araştırması’nda 1.502 profesyonelin oyuyla birinci seçilen Koç Holdingin gelecekte şampiyonluk konumunu sürdürmek için izleyeceği stratejiyi CEO TURGAY DURAK anlattı:
KORUNACAK 4 TEMEL DEĞER
“Koç Topluluğu olarak liderliğimizi, marka değerimizi, Koç ismine duyulan güveni ve itibarımızı titizlikle korumak, geliştirmek öncelikli amacımız. Önceliklerimiz önümüzdeki dönemde de bu değerler üzerine odaklanmaya devam etmek. Ne mutlu ki Koç Topluluğu olarak kurucumuz merhum Vehbi Koç’un ‘Ülkem Varsa, Ben de Varım’ sözüyle özdeşleştirdiğimiz bu görevi, 86 yıldır çalışanlarımızın ortak aklını, emeğini ve inancını başarıya odaklayarak sürdürme gayreti içerisindeyiz.
SÜRDÜRÜLEBİLİR VE ÖRNEK İŞLER
Kurulduğumuz günden bu yana yatırımlarımızı uzun vadeli bakış açısıyla gerçekleştiriyoruz. Sürdürülebilirlik stratejisi doğrultusunda ülkemiz için değer yaratmayı hedefliyoruz. 85 bini aşan çalışan sayımızla Türkiye’nin en büyük özel sektör kuruluşu ve işvereniyiz.
Tüm faaliyetlerimizde sürdürülebilir ve örnek alınabilir işlere ve kurumlara hayat vermeye çalışıyoruz. Yatırımlarımızda, işlerimizi büyütürken ülkemiz ekonomisine katkı sağlamak ve uluslararası konumumuzu güçlendirmek en önemli hedeflerimiz arasında.
İNOVASYON ÖNCÜLÜĞÜ
Hem şirketlerimizin hem ülkemizin sürdürülebilirliği için inovasyon ve AR-GE olmazsa olmaz. Koç Topluluğu olarak faaliyet gösterdiğimiz tüm sektörlerde teknoloji ve inovasyona öncülük ediyoruz. Hem ülkemizde hem uluslararası arenada rekabet gücümüzü daima geliştirmeyi hedefliyoruz. ~
Çünkü Türkiye’yi 2023 vizyonuna, yani dünyanın en büyük 10 ekonomisi arasına taşımak AR-GE gücümüzü geliştirmekten geçiyor. Teknolojiye ve inovasyona yaptığımız yatırımlarla öncü ve anahtar rolümüzü sürdürmek en önemli önceliklerimizden biri olmaya devam edecek.
TOPLUMSAL GELİŞİME KATKI
Koç Topluluğu ülkemizde sadece ekonomik gelişimin değil toplumsal gelişimin de anahtarı. Vehbi Koç Vakfı ve yürüttüğümüz büyük çaplı sosyal sorumluluk projeleri ile sadece yatırımcılarımız ve çalışanlarımız için değil toplumumuz için de sürdürülebilir değer yaratmaya devam edeceğiz. KSS anlayışımızı ürün ve hizmetlerimize de entegre ederek, bu anlayışla toplumsal sorunlara kalıcı çözümler üretmeyi hedefliyoruz."
TURKCELL
"ÖNCÜ VE ÖRNEK OLMAYI SÜRDÜRECEĞİZ"
Gelecekte de en beğenilen şirketler arasında olabilmek için Turkcell, yeniliklerle hayatı kolaylaştırıp zenginleştirmeye odaklanıyor. Turkcell Genel Müdürü SÜREYYA CİLİV, "Yerli akıllı telefonda da öncü ve diğer şirketlere örnek olmak bize büyük gurur veriyor. Geleceği şekillendirecek inovatif ürün ve servislere odaklanmaya devam edeceğiz ”diyor. Ciliv izleyecekleri rotayı şöyle anlatıyor:
UZUN SOLUKLU HEDEFLERLE HAREKET
“Her zaman kısa vadeli hedefler yerine vizyonumuzun gösterdiği yönde uzun soluklu hedefler belirliyor ve bu yolda emin adımlarla yürüyoruz. Bu yolda 2013’te de çok önemli adımlar attık ve Turkcell T40, Urfakart, Akıllı Bilet, Akıllı Harita, Goller Cepte Engelsiz, Akıllı Güvenlik, Hayal Ortağım gibi yeni ürün ve hizmetlerimizi bireysel ve kurumsal müşterilerimize sunduk.~
MOBIL İNTERNETTE FIRSAT EŞİTLİĞİ
Mobil internette fırsat eşitliği vizyonuyla 2010’da başlattığımız atılımla T serisi akıllı telefonlarımızı ortaya koyduk ve 1 milyona ulaşan satış rakamıyla ekonomiye yaklaşık 500 milyon TL katkıda bulunduk. 2013’te bu hedefimizi daha da ileri taşıyarak, tasarımı ve yazılımı Turkcell Teknoloji mühendislerine ve Türkiye’deki tasarımcılarımıza ait Turkcell T40 ile Türkiye’nin ilk yerli tasarım akıllı telefonunu yarattık. Türkiye’nin Turkcell’i olarak yerli akıllı telefonda da öncü ve diğer şirketlere örnek olmak bize büyük gurur veriyor.
YENİLİKÇİ YATIRIMLAR SÜRECEK
2014’te de hız kesmeden ülkemize, insanımıza ve sektörümüze değer katacağız. Mobil internetin, bulut teknolojisinin ve makineler arası iletişimin önümüzdeki yıllarda tüm iş modellerini ve insanların hayatlarını kökten değiştirecek yeni alanlar olduğu öngörüsüyle bu alanlara yatırım yapıyoruz. Üstün network’ümüz üzerine inşa ettiğimiz teknoloji platformumuzla geleceği şekillendirecek inovatif ürün ve servislere odaklanmaya devam edeceğiz.”
"BEKLENTİNİN ÖTESİNE GEÇECEĞİZ"
Bugün 5 ülkede 14 fabrikayla 100’den fazla ülkede faaliyeti olan Arçelik’in genel müdürü LEVENT ÇAKIROGLU, bu başarıyı sahip oldukları yenilikçi ve donanımlı insan kaynağına bağlıyor. Bu lider konumlarını geliştirmek için gelecekte İK, inovasyon ve markalar olmak üzere 4 temel alanda yatırım yapmaya devam edeceklerini söylüyor.
Arçelik Grubu, dünya çapında 25 bin çalışanı ve Türkiye, Romanya, Rusya, Çin ve Güney Afrika olmak üzere 5 ayrı ülkede 14 üretim tesisiyle 100’den fazla ülkede faaliyet gösteren, sektörünün dünyada önde gelen oyuncularından biri. “Arçelik’in bu başarısı şirketimize bağlı, çalışkan, yenilikçi, gayretli ve donanımlı insan kaynağımızın eseri. Biz gelecekte de insana yatırıma devam edeceğiz” diyen Arçelik Genel Müdürü Levent Çakıroğlu, yeni dönemdeki başarı formüllerini şu sözlerle özetliyor:~
FARK YARATAN ÜRÜNLER YAYGINLAŞACAK
“Bu ekipten aldığımız güçle iddialı hedefler belirledik. Bu doğrultuda tasarımıyla, kalitesiyle, teknolojik özellikleriyle fark yaratan ürünlerimizi, markalarımızı geliştirerek, global pazarlarda yaygınlaştırıyoruz.
DORT ALANDA YATIRIM SÜRECEK
En beğenilen şirketlerden biri olma özelliğimizi korumak için önümüzdeki dönemde insan kaynağımıza, inovasyona ve markalarımıza yatırım yapmaya devam edeceğiz. Müşterilerimize ihtiyaçları doğrultusunda, beklentilerinin ötesinde inovatif ürün ve hizmet sunmaya çalışacağız.”
ECZACIBAŞI
"ECZACIBAŞI'NIN YENİ BEĞENİ STRATEJİSİ"
Eczacıbaşı Holdingin itibar ve imajını her daim yüksek tutmak için izleyeceği stratejide "global güç olmak”, "sosyal sorumluluk” "sürdürülebilirlik” ve "kadınların iş yaşamına katılımını artırmak” gibi 4 temel başlık öne çıkıyor. Eczacıbaşı Holding CEO’su ERDAL KARAMERCAN, bu alanlarda neler yapacaklarının detaylarını şöyle anlatıyor:
GLOBAL GUC OLMAYA ODAKLANDIK
“Gelecek planlarımızı değerlerimizden aldığımız enerji ve vizyonla oluşturuyoruz. Sürdürülebilir büyümeyi hedefleyen stratejilerimiz, yerel güç olmakla yetinmeyerek, global güç olmaya odaklandı. Topluluğumuzun değerini ve sürdürülebilir rekabet gücünü artırmak için ürün, hizmet, marka, faaliyet alanı, iş süreçleri ve teknoloji kullanımına yönelik yürüttüğümüz inovasyon çalışmalarına son derece önem ve öncelik vermekteyiz.~
SOSYAL SORUMLULUKTA TAVİZ YOK
Tüm iş alanlarımıza yenilikler getirmeye odaklanırken, eğitimden kültür-sanata, spordan bilim ve teknolojiye kadar çeşitli alanlardaki sosyal sorumluluk çalışmalarımızdan da taviz vermiyoruz. Bütün bu çalışmaların odak noktasında ve arkasında Eczacıbaşı değerlerine sahip insan kaynağımız yer alıyor. Insan kaynağımız, kurum kültürümüzü ve değerlerimizi yaşatmamızın ve stratejilerimizi başarıyla uygulayabilmemizin en önemli unsuru
İKİ YENİ TEMEL ÖNCELİK
Önümüzdeki dönemde, temel önceliklerimize eklediğimiz “sürdürülebilirlik” ve “kadınların iş yaşamına katılımının güçlendirilmesi” konularına daha da ağırlık vermeyi hedefliyoruz. Geçmişte olduğu gibi bugün de hedefimiz, sürdürülebilir bir gelecek için inovasyondan insan kaynaklarına, üretimden pazarlamaya tüm süreçlerimizi sürekli iyileştirmek ve bu yolla rekabet gücümüzü ve küresel pazardaki varlığımızı güçlendirmek.”
TÜRK HAVA YOLLARI
"KENDİMİZLE YARIŞIYORUZ"
İlklere imza atarak büyük beğeni toplayan THY, gelecekte de bu hızlı ve yenilikçi ruhunu koruyarak büyümesini sürdürecek. Şirketin genel müdürü Doç. Dr. TEMEL KOTİL, beğeni ligindeki yerlerini müşterilerinin beklentilerinin ötesine geçerek korumayı planladıklarını söylüyor.
MEMNUNİYET İLE FARK YARATACAK
Havayolu sektörü, küresel rekabetin en yoğun yaşandığı alan. Uçak üretici sayısının sınırlı olduğu piyasada havayolu şirketlerini öne çıkaracak olan, rekabette fark yaratacak temel unsur müşteri memnuniyeti. Doğal olarak müşteri taleplerinin değişiminden en çok etkilenen sektörlerin başında geliyor. ~
THY Genel Müdürü Doç. Dr. Temel Kotil, bu rekabetçi sektörde yakaladıkları bu başarılı pozisyonu sürdürmek ve geliştirmek için planlarını şöyle aktarıyor: “THY olarak yolcumuzu memnun edecek farkları hangi alanlarda yaratabileceğimizi düşündük. Yolcumuza sunduğumuz hizmetin çeşidi ve kalitesi üzerine farklılıklar tasarladık ve hayata geçirdik.
HEDEF BEKLENTİLERİN ÖTESİ
CIP salonlarımızı yeniledik. Yeni salonlarımız gerek modern mimarileri gerekse müşterimizin ihtiyaçları doğrultusunda genişletilen uyku odası, duş, sinema salonu gibi fonksiyonlarla ve zengin menü çeşidiyle yolcumuza beklentilerinin ötesinde hizmet sunuyor.
Uzun uçuşlarımızda “uçan şef” uygulamasını başlattık. Bu uygulamayı ilk uygulayan havayollarından biriyiz. Uçaklarımızda kabin içi eğlenceye yönelik kişisel ekran ve Planet dijital sistemi uygulaması başlattık.
İLKLERE İMZA ATIYOR
Geçtiğimiz günlerde ikram sunumunun en önemli unsurlarından biri olan servis malzeme ve ekipmanları tümüyle değiştirdik. Burada da temel amaç yolcu memnuniyetini daha da üst seviyelere taşımak. Türk Hava Yolları olarak hem ekonomi hem business sınıflarında dünyanın en iyi uçak ikramı sunan havayolu şirketi seçildik.
Ancak bazen daha iyiyi ararken kendinizle de yarışmanız gerekebiliyor. Müşterilerimizi bizimleyken mutlu edebildiğimiz ölçüde onların en beğendiği şirket olmaya devam edeceğiz.”~
UÇAK İKRAMINDAN İYİYİZ
Yolcularımız kişisel USB ve iPOD’larındaki içerikleri yolcu ekranları üzerinden görüntüleyip dinleyebiliyor. Yine bir farklılık olarak sunduğumuz canlı TV uygulamamızla seyahat esnasında uydu bağlantısı üzerinden televizyon izleyebilmek de mümkün.
Yolcularımızın uçuş sırasında da dünyayla iletişim kurmasını sağlayacak yüksek hızlı kablosuz wifi interneti de hizmete sunduk. Bu hizmeti kıtalararası uçuşlarda dünyada ilk § olarak başlatan havayolu şirketiyiz.
COCA-COLA TÜRKİYE
"TÜM PAYDAŞLARIYLA İLİŞKİSİNİ GÜÇLENDİRECEK"
Gelecekte tüm paydaşlarıyla olan özel ilişkilerini güçlendirmeyi hedefleyen Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölümü Başkanı GALYA FRAYMAN MOLİNAS, bu hedefe "basit ama etkili projeler”, "akla ve kalbe giden inovasyon” ve "müşteri odaklı stratejiler” ile ulaşacaklarını söylüyor.
Türkiye’nin en beğenilen dördüncü şirketi unvanının sahibi olan Coca-Cola’nın bu konumunu korumak ve geliştirmek için tüm paydaşlarıyla ilişkisini güçlendirme planını Coca-Cola Türkiye, Kafkasya ve Orta Asya Bölümü Başkanı Galya Frayman Molinas, şöyle anlatıyor:
BASİT AMA ETKİLİ PROJELER
“Coca-Cola olarak önümüzdeki dönem üç ana noktaya odaklanacağız. Basit ama etkisi büyük projeler hayata geçirmek önceliğimiz olacak. Geçtiğimiz aylarda başlattığımız ‘Bu CocaCola senin için’ projesi de böyle bir fikrin gerek iletişimde gerekse tüketici ile kurduğumuz ilişkide nasıl fark yarattığının en güzel örneği oldu. Bunun gibi projeleri önümüzdeki dönemde de göreceksiniz.~
INOVASYONDAN VAZGEÇMEYİZ
İnovasyon bir diğer vazgeçilmezimiz. CocaCola sisteminde, son tüketiciye kadar giden bir inovasyon zinciri var. Kullandığımız inovatif tekniklerde, dokunduğumuz her bir paydaşımızla ortak değer yaratırken bu inovasyonun akla ve kalbe gitmesi için çabalıyoruz.
MÜŞTERİ HEP ODAĞIMIZDA
Coca-Cola’nın kalplerdeki bu önemli yerini korumak için ağırlık vereceğimiz bir başka konu da tüketicilerimizi daha iyi anlayarak müşteri odaklı stratejiler oluşturmak. Bilgiye ve güvene dayalı olan ilişkimizi geliştirmek için daha da çok gayret sarf edeceğiz. Ortak değer yaratarak, paydaşlarımızla aramızdaki özel ilişkiyi güçlendirme hedefiyle çalışıyoruz.”
"SÜRDÜRÜLEBİLİRLİK HEDEFLERİMİZE ODAKLANDIK"
Unilever, çevresel ayak izini yarıya indirmeyi, 1 milyardan fazla insanın sağlık ve refah düzeyine katkı yapmayı hedefliyor. Daha fazla tüketiciye ulaşarak büyüklüğünü ikiye katlamayı planlayan şirket, kadın-erkek dengesi konusunda da çok daha hassas bir organizasyona dönüşerek "beğeni” toplamaya devam edecek. Unilever Türkiye’nin yeni CEO’su MEHMET ALTINOK organizasyonun gelecek stratejisini şöyle aktarıyor:
UNİLEVER
SÜRDÜRÜLEBİLİRLİKTE ÜÇ ANA HEDEF
“Unilever olarak iş modelimiz sürdürülebilir büyüme sağlamak için tasarlandı ve hedeflerimizin tamamı bu çerçevede oluşturuluyor. 2010 sonunda Unilever Sürdürülebilir Yaşam Planı’nı hayata geçirdik. Bu plan kapsamında, 3 ana hedefimiz var. ~
İlki ürünlerimizin çevresel ayak izini yarıya indirmek. İkincisi 1 milyardan fazla insanın sağlık ve esenliklerini artırmak için harekete geçmelerine yardımcı olmak. Sonuncusu ise tarımsal hammaddelerimizin yüzde 100’ünü sürdürülebilir kaynaklardan tedarik etmek.
DAHA FAZLA TÜKETİCİYE ULAŞACAK
Güçlü markalarımız ve inovasyonlarımız şirketimizi iki kat büyütme hedefimizde kilit rol oynuyor. Markalarımıza yatırım yapıyoruz. Farklı fiyat noktalarında farklı müşteri ihtiyaçlarına cevap verecek yenilikçi ürünler geliştirerek daha fazla tüketiciye ulaşma hedefimiz, işimizin bir diğer ağırlık noktası olmaya devam edecek.
ÇEŞİTLİLİK VE KATILIM GÜNDEMDE
Önümüzdeki dönemde en önemli ve stratejik gerekliliklerden biri olarak gördüğümüz “çeşitlilik ve katılım” konusuna ağırlık vereceğiz. İş sonuçlarına baktığımızda kadın-erkek dengesine sahip olan organizasyonlar; yüzde 60'a kadar daha kârlı, yüzde 73'ünün satış verimi, yüzde 83'ünün öz kaynak verimi ve yüzde 112'sinin yatırılan sermaye verimi daha iyi durumda. Unilever Türkiye’de yönetici ve üstü seviyelere baktığımızda kadın erkek oranı açısından dengeli bir organizasyon olduğumuzu görüyoruz.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?