Hedefimiz dünya markası olmak

Caroline Koç’la Haremlique ve Selamlique markalarını, bu markalarla ilgili hedeflerini konuştuk.

1.05.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Hedefimiz dünya markası olmak


Capital: Bu kararınızda tekstil geçmişinden gelen bir ailenizin olmasının etkisi var mıydı?
- Mutlaka. Biz 1800’lerden beri tekstilciyiz. 1786 yılında İzmir’e yerleşmişiz. Ailem önce halıcılık işine odaklanmış, ardından dokuma ve basma fabrikalarımızla tekstil işlerimiz büyümüş. Aslında geçmişten bu yana tekstil işiyle haşır neşiriz.

Capital: Dışarıdan bir marka getirmek yerine sıfırdan bir marka kurdunuz... İlk seçenek daha kolay olmaz mıydı?
- İşin başında lüks kategoride Türkiye markaları yaratmak amacıyla yola çıktık. Markanı Türkiye’ye ait olması, burada kurulması, gelişmesi ve buradan dünyaya açılması gerekiyordu. Yani kolay olanın peşinde değil, bir ihtiyacın peşindeydik. Başarılı olursak bunun bize vereceği hazzın yanında ülkemiz için de önemli bir şey yapmış olacağımıza inanıyorum.

Capital: Harrods’la yollarınız nasıl kesişti? Orada hangi ürünleriniz satılıyor?
- Harrods da Selamlique markasının kahveleri, özel lokumları, delicacy dediğimiz özel krokanları ve bazı Türk kahve aksesuarlarıyla yer alıyoruz. Ürünlerimizi ilk tasarladığımız zaman randevu alıp ekip olarak sunuma gittik, Beğendiler ve bize yer verdiler. Tekstilin Harrods’da yer alması için ise bazı lojistik işlerin bitirilmesi gerekiyor, Şimdi buna çalışıyoruz, Sanırım yakın bir zamanda tekstil ürünlerimizle de burada yer alacağız.

Capital: Harrods’daki varlığınızdan dolayı ilk önce Londra’ya bir mağaza açacağınız düşünülürdü, İlk Beyrut’u tercih etme nedeniniz nedir? Önümüzdeki dönemde hangi başka şehirlerde göreceğiz sizi?
- Başlangıçta zengin Körfez ülkelerini tercih etmemizin sebebi, buralardaki lüks tüketim eğiliminin yüksek olması. Bu karar, başlangıçta oluşturduğumuz iş planına uygun olarak alındı. Bundan sonrasında Avrupa’ya yönelik hedeflerimizi gerçekleştirmek için çalışacağız. Harrods, markalaşma yolunda olmamız gereken önemli bir nokta olduğu için önce orada yer aldık. Biz iki marka için ayrı ayrı ya da Haremlique mağazası içinde Selamlique ürünlerinin de yer aldığı franchise’lar vermek suretiyle genişliyoruz. Şu anda sadece Beyrut’a değil, zengin Körfez ülkelerinde de franchise’lar verdik. Beyrut’ta hem Haremlique hem de Selamlique mağazasıyla yer alıyoruz, Suudi Arabistan Riyad Haremlique mağazası 2012 Temmuz ayında açıldı. Mayıs ayında Birleşik Arap Emirlikleri’nde Dubai de Selamlique mağazamız, gelecek ay ise Kuveyt’te Haremlique mağazamız açılıyor. Ayrıca Qatar için de bir anlaşma imzaladık.

Capital: Kurulduğunuz günden bu yana bir dünya markası olma vizyonuna sahipsiniz, Bu vizyonun neresindesiniz? Bu sizce kolay bir hedef mi?
-Özellikle mağazalaşmada yakaladığımız ivme ve mevcut durum ne kadar ciddi olduğumuzu kanıtlıyor. Bir dünya markası olmak kolay mı diye bakarsak tabii ki değil ama gerçekleşmemesi için hiçbir sebep de yok. Ben doğru bir stratejiyle ilerlediğimizi görüyorum ve sanırım vizyonumuzdan çok uzakta değiliz, Yani hedefimiz dünya markası olmak.

Capital: Üst segmentte ev tekstiline olan Türkiye’deki ilgi ne düzeyde size göre?
- Aslında dışarıdan gelen talep, içerideki talepten fazla diyebilirim. Ama iç piyasadaki ilgi de gelecek potansiyelini gösteriyor. Ayrıca iç piyasada birçok yabancı ev tekstili markasının rekabetini ve Türk tüketicisinin yabancı marka merakını da unutmayalım.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz