Hobi değil gayet ciddiyim

Ferit Şahenk’le grubun girdiği yeni işlerini, mevcut işlerdeki hedeflerini ve ajandasını konuştuk.

1.09.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Hobi değil gayet ciddiyim

Bunu da bu konuda dünya devi olan IMG’yle beraber yapmak istiyoruz. Bunun yanında Türk tekstili de büyük bir atak içinde. Yavaş yavaş markalarımız oluşuyor. Perakendede birkaç markamız dünyaya açılmış durumda. Modada yeni nesil ilerliyor. Bunların değerlendirildiği, dünya piyasasına çıkarıldığı işler yapmak lazım. IMG, Word Fashion Week’leri gerçekleştiren bir grup. Biz de İstanbul Fashion Week’i yapmak istiyoruz.

Capital: Bu yeni alana neden girmeye karar verdiniz? Nasıl bir potansiyel gördünüz?
- Pazarlamada “farklılaş ya da öl” diye bir felsefe vardır. Biz kendimizi biraz daha fazla hatırlatacak, ürünlerimize ve markalarımıza misafirlerimizin yakınlık göstereceği bir şeyler yapmak istiyoruz. Aslında bunun adı “Entertainment economy” (Eğlence ekonomisi). Biz bu konuya 1998 yılında eğilmeye başlamıştık. Araya kriz girdi, yeniden toparlanma dönemi yaşadık. Türkiye bu zaman zarfında büyüdü. Grup, bu gelişim ortamının içine girince yeniden eğlence işine odaklanmaya karar verdik. Son dönemde ilgili olduğumuz restoran işi de IMG ile yaptığımız işbirliği de bu düşüncenin bir uzantısı.

Capital: Spor alanında tam olarak ne yapmayı planlıyorsunuz?
- Biz Türkiye’de değişen ve gelişen stadyumların yönetimine talibiz. Ayrıca Türkiye’de yaz ve kış belirli dönemlerde dünyanın bilinen sporcularının ve takımlarının katıldığı turnuvalar yapmak istiyoruz. Bunların sponsorluğunu, organizasyonunu, bilet satışını, TV yayınını yapmak amacındayız. Hepsi bu değil. Aynı zamanda bu işleri markalaştırıp yurtdışına da satmayı planlıyoruz. IMG, 1.000’e yakın sporcu ve ünlünün yönetimini yapıyor. Biz de aynısını Türkiye’de yapmak istiyoruz. Bu iş zamanla gelişecek. Ama ben spor alanında çok daha hızlı bir ilerleme olacağını düşünüyorum. Aslında “Bu büyük bir işe dönüşür mü” sorusunun yanıtı, IMG’nin performansında gizli. IMG, büyük bir potansiyel görmese zaten Türkiye’ye girmezdi. Sonuçta 30 ülkede 3 bin çalışanıyla faaliyette. Türkiye’de olmaları ve burayı seçmeleri de buradaki potansiyeli gösteriyor. Hindistan, Çin ve Brezilya’ya yine aynı şekilde ortaklık kurarak girdiler. Zaten dünyada da gelişmenin motoru olarak görülen 4 ülkeden bahsediyoruz. Türkiye de bunun içinde.

Capital: Restoran işine bir hobi gibi başladığınız düşünüldü Doğuş Grubu içinde oldukça küçük bir iş olarak görüldü. Burada hedef nedir?
- Ben bu grubun yönetim kurulu başkanıyım. Ayrıca hem annemin hem kız kardeşimin ortağıyım. Yani hobi olarak yapacağım hiçbir şeyi Doğuş Holding çatısı altında yapmam. Bu konularda gayet ciddiyim. Aslında bu algıda bizim iletişim eksikliğimiz de var. Belki biz bu işin iletişimini çok doğru yapamadık. Biz bu işe girdikten sonra çok heveslenen de oldu. Başka grupların fizibilite yapmasına da gerek kalmadı.

Capital: Bu alanda beklentiniz ne yönde peki?
Türkiye bulunduğu yer bakımından dünyadaki birçok mutfağın merkezi. Bizim mutfağımızda da unutulmuş pek çok yemek var. Tüm bunları geri getirmek istiyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz