FERİT
ŞAHENK, 5 milyar 257 milyon dolarlık cirosuyla Türkiye’nin en büyük
kuruluşlarından Doğuş Holding’in yönetim kurulu başkanı. İş dünyasının
en güçlü ve en önemli isimlerinden biri. Bu nedenle ajandası büyük önem
taşıyor, yaptığı işler yakından takip ediliyor. Ferit Şahenk’in yeni
girdikleri restoran, eğlence, spor ve e-ticaret işlerinde önemli
hedefleri var. Mevcut işlerde ise bölgesel güç olma yolunda ilerliyor.
Tüm bu atakları “Farklılaş ya da öl” felsefesiyle açıklayan Şahenk’in
gelecek dönem hedefi ise oldukça iddialı: “Faaliyette olduğumuz tüm
işlerde ilk 3’te yer alacağız.”
HEDEF HER İSTE İLK 3'TE OLMAK Doğuş Holding, son dönemde yaptığı
yatırımlarla ön planda. Grubun yeni girdiği eğlence, restoran, spor ve
e-ticaret işleri dikkatle izleniyor. Kimilerinin “hobi” olarak
adlandırdığı bu işlerde Doğuş Holding’in kaptanı “gayet ciddi” olduğunu
söylüyor. “Ben hobi olarak gördüğüm hiçbir işi Doğuş Holding çatısı
altında gerçekleştirmem” diyen Şahenk, bu alanlarda büyük potansiyel
olduğuna inandığını belirtiyor. Ferit Şahenk’in genelde girdiği yeni
işlerde izlediği tek bir model var. Şahenk, güçlü bir yabancı ortakla
yola çıkıyor. Yüzde 50-50 ortaklık kurarak ilerlemeyi tercih ediyor.
Spor ve moda işine global dev IMG ile, e-ticaret işine ise Güney
Kore’nin en büyük gruplarından SK Group’la girmesi de bu stratejinin bir
parçası. Doğuş Holding, mevcut işlerinde de önemli yatırım atağında...
Bankacılıkta, BBVA ortaklığı ardından bölgede güç kazanma hedefi var.
İnşaatta sadece yurtiçinde değil yurtdışmda da önemli projeler start
almış durumda. Medya işinde, Star TV’nin alınmasının ardından farklı
projeler gündemde. Marina işletmeciliğinde de önemli network
oluşturulmuş durumda. Bütün bu atakları “farklılaş ya da öl”
felsefesiyle açıklayan Şahenk, hedeflerinde de oldukça agresif.
“Bulunduğumuz her sektörde ilk 3’te olacağız” diye konuşuyor. Ferit
Şahenk’le grubun girdiği yeni işlerini, mevcut işlerdeki hedeflerini ve
ajandasını konuştuk:
Capital: Doğuş Holding’i son dönemde spor, moda ve eğlence işinde atakta görüyoruz. Bu kulvarda ne kadar iddialısınız?
- Türkiye’de 75 milyonluk bir nüfus var. Biz bunun yüzde 50’sini 30
yaşın altında olarak tanımlıyoruz. Türkiye artık olimpiyatlar, Avrupa
Kupası gibi global spor organizasyonlarına ev sahibi olmak istiyor. Bunu
yaparken Türk sporuna da önem vermek lazım... Bu bağlamda bizim IMG’yle
birlikte bir spor akademisi kurma planımız var. Tabii olimpiyatlara ve
dünya kupalarına sahip olmak için bu işin yönetimini iyi bilen, statları
olan, statları yönetecek bir altyapıya da ihtiyaç var.