İnternet basın için fırsata dönüşecek

Ayşe Sözeri Cemal ile reklam sektörünü ve sektördeki son gelişmeleri ve Hürriyet'in bu gelişmeler karşısında nasıl aksiyonlar aldığını konuştuk

1.05.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İnternet basın için fırsata dönüşecek


Capital:Uzun yıllardır basılı medyanın sona ereceği söyleniyordu. Sonunda o döneme yaklaşıldı mı?
- Evet, basın dijitale karşı pazar payı kaybediyor ancak basılı medyanın sona ereceği görüşüne katılmıyorum, henüz o döneme yaklaşıldığını düşünmüyorum.

"MULTİMEDYA PAKETLER OLUŞTURUYORUZ"
HEDEF ODAKLI İLETİŞİM

Artık reklamverenler hedef kitlelerini daha fazla segmente ediyor. Bu da beraberinde daha hedef odaklı iletişim gerektiriyor.
ANLAMAYA ÇALIŞIYORU
Biz de buna karşılık, herşeyden önce reklamverenin ihtiyaçlarını daha iyi anlamaya çalışıyoruz. İhtiyaca en doğru çözümü getirmeye çabalıyoruz.
İKİSİNİN BİRLEŞİM
Bunu bazen sadece basılı yayınlarımızla bazen sadece dijital yayınlarımızla bazen de her ikisini birleştirip multimedya paketler oluşturarak yapıyoruz.

"SEKTÖRÜ BÜYÜTEN PAZARLAR ÖNEM KAYBETİ"
GELİŞMİŞ PAZARLAR İRTİFA KAYBETTİ

Son yılların en önemli gelişmesi, global reklam pazarının büyümesinde etkili olan pazarların geçmişteki önemini yitirmeye başlamış olması. Reklam sektöründe hala en büyük paya sahip olan Kuzey Amerika ve Batı Avrupa, yaşanan global krizden olumsuz yönde etkilendi.
YILDIZI PARLAYAN ÜLKELER SAHNEDE
Bu süreçte, BRIC ülkeleri ve Türkiye'nin de içinde yer aldığı gelişmekte olan ülkeler, yüksek büyüme oranları ile öne çıktı. Reklam sektörü için bir diğer önemli gelişme, artık medya kuruluşlarının tüketiciye birden fazla kanaldan erişmesi olarak özetlenebilir. Önümüzdeki süre içinde medya kuruluşları tüketicinin karşısına tek bir mecra olarak değil, gazete, web TV ve mobil uygulamaları kapsayan mecra paketleri ile çıkacak.

"DİJİTALDE DE LİDER OLACAK"
ENTEGRASYON SÜRECİ

Hürriyet Gazetesi ve hurriyet.com.tr yazı işleri departmanları bir entegrasyon süreci içine girdi. Buna kısaca "haber odası entegrasyonu" diyoruz. Bu çalışmalar tamamlandığında Hürriyet markası okurunun talebine, gazete, internet veya mobil uygulamaları ile cevap verecek.
TEK KANAL OLACAK
Kısacası bundan sonra Hürriyet markası tek bir iletişim kanalı haline gelecek. Reklam tarafında ise tablet ve akıllı telefon uygulamalarını da dahil ettiğimiz, yeni ve farklı projelerle reklamverenin karşısına çıkacağız.
TAKİP EDİLECEK
Hürriyet basında olduğu gibi dijitalde de lider olacak. Hürriyet'in basında birçok konuda nasıl takip ediliyorsa dijital alanda da takip edileceğini, sektöre dinamizm getireceğini ve değişimi tetikleyeceğini düşünüyoruz.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz