Kalıcı liderliğe 6 koldan birden ulaşacağız

Hakan Binbaşgil, geçen 9 ayda yaptıklarını, bankanın yeni rotasını ve gelecek hedeflerini Capital’le paylaştı.

1.10.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kalıcı liderliğe 6 koldan birden ulaşacağız


Capital: Teknolojiye ne kadar yatırım yapıyorsunuz?
- Biz bu yıl da büyümeye devam edeceğiz. Bu yıl 70’e yakın şube açacağız ve bine yakın kişiye istihdam sağlamış olacağız. Teknolojiye 120 milyon dolar yatırımımız olacak. Bankacılıkta mobiliteye çok inanıyoruz. Hızlı gelişen teknoloji de mobil tarafa doğru kayıyor. Burada piyasanın öncü bankalarından biri olmaya devam etmek istiyoruz. Sosyal medyada bugün farklı markalarımızla 1  milyonun üzerinde takipçiye sahibiz, bu da Akbank’ı dünyada en çok takip edilen bankalardan biri haline getiriyor. Türkiye’nin yüzde 50’si 30 yaş altında ve kalıcı liderlik hedefimiz doğrultusunda bu genç kesim bizim ileride kalıcı müşterilerimiz olacak. Gençlere ulaşmada, teknolojinin sosyal medyanın önemi artıyor. İnovasyona çok önem veriyoruz. Kalıcı liderlik inovasyon ve yenilikten geçiyor.

Capital: Büyümeniz hangi kanallardan ve alanlardan gelecek?
- Türkiye hedeflediği gibi 2023’te ilk 10 ekonomi arasına girecek ise, ki ben bu konuda iyimserim, bankacılık sisteminin aktif büyüklüğü de yaklaşık 6 trilyon TL’ye çıkacak. Büyüme planlarımızı buna paralel yapıyoruz. Bankacılıkta başarı için en önemli alanlardan birisi dağıtım kanallarının iyi planlanması ve optimizasyonu... Bu konuya çok özen gösteriyoruz. Bir taraftan şube açmaya devam edeceğiz. Bir yandan da teknoloji yatırımlarımızı sürdüreceğiz. 2011 yılından beri teknolojiye her yıl 100 milyon dolardan fazla yatırım yaptık. Mobil bankacılığa çok önem veriyoruz. Bundan birkaç ay önce Akbank Direkt adında yeni bir hizmeti devreye soktuk. Bu bankacılıkta yeni bir trend diyebiliriz. Akbank Direkt sayesinde müşterinin şubeye gelmesine gerek yok, yeni bir yaklaşımla motosikletli arkadaşlarımız müşterilerimizi evinden çıkmadan Akbanklı yapıyor. Biz 2-2,5 milyon müşterimizi, yani müşterilerimizin yaklaşık üçte birini hiç görmüyoruz. Çağ teknoloji çağı. Öte yandan şubeler önemini korumaya devam edecek, ancak katma değeri daha yüksek hizmetler verecek. Türkiye’de düşen faiz ortamında müşterilerimizin farklı ihtiyaçları olacak. Şubelerimizi bu ihtiyaçları en iyi şekilde yerine getirecek biçimde yapılandırıyoruz. Müşteri odaklı bir banka olarak bütün bu kanallara müşteri tercihleri paralelinde yatırım yapmaya devam edeceğiz.

Capital: Hangi tip kredilerde daha agresif ve hızlı olacaksınız?
- Ben Akbank’ı çok güçlü bir motora benzetiyorum. Bizi ileriye taşıyacak bu motorun altı silindiri var. Bunlar kurumsal, ticari, KOBİ, bireysel ve özel bankacılık ile hazinemiz... Kârlılık içinde kalıcı lider olabilmemiz için bu 6 silindirin de mükemmel çalışması, rekabetin üzerinde performans göstermesi lazım. Bu 6 konuda da Akbank çok iddialı, hepsinde kârlılık içinde sağlıklı büyüme hedefliyoruz. Tabii kısa vadeli büyüme değil, sürdürülebilir büyüme istiyoruz. Türkiye’deki kullanılmayan potansiyele baktığımızda KOBİ bankacılığı ve bireysel bankacılıkta daha hızlı bir büyüme yakalayabiliriz. Bugün Türkiye’deki şirketlerin yüzde 95’i KOBİ ancak kredilerden aldıkları pay hala oldukça az. Türkiye’nin geleceğinin de KOBİ’lerden geçtiğine inanıyorum. Bizim bu ilk 6 ayda toplam kredilerimiz yüzde 11,5 büyüdü. TL KOBİ kredilerimiz ise yüzde 20,1 büyüme yakaladı. Bu, KOBİ’lere verdiğimiz önemi gösteriyor. Tabii bir de Akbank’ın 950 şubesi, 4 bin ATM’siyle 9 milyona yakın aktif müşterisi bulunuyor. Bizim kuvvetli ve tabana yayılan, güçlü bir bireysel bankacılık kolumuz var.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz