Katlama hesapları

Türkiye ilk 10'a girerken devler nasıl büyüyecek?

1.04.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Katlama hesapları

Karaman, 10 yıl sonra 2 milyar dolar ciroya nasıl ulaşacaklarını şöyle anlatıyor: “Önümüzdeki günlerde yeni pazarlara gireceğiz. Hizmet sektöründe uluslararası pazarda kendini kabul ettirmiş ve dünya genelinde hizmet veren ilk Türk şirketi olmayı hedefliyoruz. Kosova’da ilk yurtdışı faaliyetlerimize başladık, Yeni pazarlara girme çalışmalarımız devam ediyor.”

4- YENİ YATIRIMLA BÜYÜME
Şirketlerin büyük kısmı, 10 yıllık büyüme hedeflerini gerçekleştirmek için yeni yatırım planlıyor. Pakpen Şirketler Grubu, bu şirketlerden biri. Grubun yönetim kurulu başkanı Mehmet Tuza, iddialı hedeflerini şöyle dile getiriyor: “2012 cirosu 420 milyon TL olan Pakpen Şirketler Grubu, 2023 yılına kadar inşaat sektörü büyüme ortalamasının üzerinde olmak üzere yılda ortalama yüzde 15 büyüme hedefliyor. Bu da 10 yılda ciroyu 4’e katlayacağımız anlamına geliyor.” Tuza, bu yatırımın içeriğini şöyle anlatıyor: “Türkiye’de değişik bölgelerde yalıtım malzemeleri konusunda üretim tesisleri kuracağız. Konya’daki tesislerde altyapı boru ürünleri yatırımlarına devam edeceğiz. Yurtdışında pencere profili konusunda pazar potansiyeli olan ülkelerde yeni yatırımlara girişeceğiz. İnşaat projeleri geliştireceğiz. Turizm ve otel işletmeciliği girişimlerimizi başlatacağız. Yenilenebilir enerji üretimi konusunda uygun projeler geliştireceğiz.” İttifak Holding ise gelecek 10 yılda cirosunu 5’e katlayacağını açıkladı. İttifak Holding CEO’su Tahir Atilla, bu hedefi gerçekleştirmede yeni yatırımların çok önemli olduğunu ifade ediyor. Atilla, yapacakları yatırımlar hakkında özetle şöyle konuşuyor: “Yeni sektörlerde yapacağımız yatırımları gündemimize aldık. Üzerinde çalıştığımız bazı stratejik yatırım planlarımız var. Yeri ve zamanı geldiğinde kamuoyuyla paylaşmayı heyecanla bekliyorum.” Arbel Gıda Grubu ise son 10 yılda 5 kat büyüyerek 1 milyar 790 milyon TL ciroya ulaştı. Bu büyümeyi dünyanın pek çok bölgesinde yaptığı satın almalar ve yeni yatırımlarla gerçekleştiren grup, bu başarıyı tekrarlama niyetinde. Arbel Yönetim Kurulu Başkanı Mahmut Arslan, yeni yatırımlarla büyümeyi sürdüreceklerini ve 10 yılda ciroyu 10 katına çıkaracaklarını söylüyor.

5- VERİMLİLİK KATKISI
Verimlilik artışıyla hızlı büyüme, pek çok şirket için gündemin ilk maddesi. Boydak Holding CEO’su Mem-duh Boydak, ana hedeflerinin gelecek 10 yılda markalarını küresel arenada bilinen ve tercih edilir hale ge-
tirmek olduğunu söylüyor. Bu kapsamda 2017’ye kadar İstikbalin pazar payını yüzde 10 artırarak kümülatif toplamda yüzde 50 büyüyeceklerini ifade eden Boydak, “İstikbalin büyümesini 2023 yılına kadar 2 kattan fazla artırmayı ve dünyanın ilk 3 mobilya markasından biri olmayı hedefliyoruz” diye devam ediyor. Boydak, bu hedefe nasıl ulaşacaklarını ise şöyle anlatıyor: “Yüksek katma değer ve verimlilik artışına dayalı bir büyüme modeli geliştiriyoruz. Bunun için de yeni stratejilerimizi uygulamaya koyuyoruz. Önceliğimiz, üretkenliğimizi yenilikçi ve fark yaratan projelerimizle artırmak. Yurtdışı açılımlarımız sürecek. Mevcut ve yeni sektörlere olan yatırımlarımızla katlanarak büyüyeceğiz.” Akbank, 10 yılda toplam aktiflerini yaklaşık 4 katına çıkarmayı hedefliyor. Son 10 yılda toplam aktiflerini 7 katına çıkardıklarını söyleyen Akbank Genel Müdürü Hakan Binbaşgil, “Ülkemizdeki istikrarlı gelişimin devam edeceğine inanıyoruz. Bu nedenle de Akbank önümüzdeki yıllarda yatırımlarına ve büyümesine devam edecek. Bu büyümeyi sağlıklı bir biçimde, hizmet kalitesi ve şeffaflığı en üst noktada tutarak yapacağız 5 alanda önemli gelişmeler sağlamaya devam edeceğiz. Operasyonel verimlilik, risk yönetimi, insan kaynakları, teknoloji, ve Akbank Direkt önemli transformasyon alanlarımız olacak” diyerek oyun planını anlatıyor.

6- YENİLİKÇİLİĞİN PAYI
Yenilikçilik, her zaman şirketlerin gündeminde. Örneğin Keskinoğlu’nun son 10 yıldaki 11 kat büyümesinde yenilikçiliğin payı çok büyük. Keskinoğlu Şirketler Grubu Yönetim Kurulu Üyesi ve Pazarlama Grup Başkanı Keskin Keskinoğlu, gelecek 10 yılda da şirketi en az 2 kat büyütürken yenilikçi ürünlerin bu büyümenin dinamosu olacağını belirtiyor. Keskinoğlu, şöyle devam ediyor: “Keskinoğlu olarak tüm gayretimiz bulunduğumuz sektörde yol gösterici, yenilikçi ve öncü olmak.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz