Kritik eşiği atladık, liderler ligindeyiz

Serpil Timuray,U dönüşü planının sonuçlarını Capital’e anlattı.

1.08.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Kritik eşiği atladık, liderler ligindeyiz

Capital: Peki bu büyümeye en büyük katkıyı hangi segmentler yaptı?
- Bu büyümenin içinde 3 odak segmenti-mizde daha ivmeli bir büyüme gerçekleştirdik. Birincisi faturalı aboneler. Burada abone sayımızı 3 katına çıkardık. Mart sonu itibarıyla faturalı abone sayımız 6,8 milyon oldu. İkincisi kurumsal segment gelirlerimizde 2 misli bir artış gerçekleştirdik. Üçüncü odaklandığımız konu da data gelirleriydi. Data gelirlerimiz bu süreçte 8 katına çıktı. Son çeyrekte data gelirleri yüzde 50 büyüdü.

Capital: Bu alanlarda sektörün önünde mi gidiyorsunuz?
- Faturalı abonede sektörün önündeyiz. Data gelirlerinde de önünde olduğumuzu düşünüyorum. Pazara rekabet ve dinamizm getiren marka olduk. Toplam sektörün gelişimine artı bir büyüme sağlamış olduk. Pazardaki abone artışının itici gücü Vodafone oldu. Yine son 4 yılda toplam abone sayımız 15,5 milyondan, 19,3 milyona ulaştı. Abone sayımız 3,8 milyon arttı. Aynı dönemde sektördeki abone sayısı artışı 3,5 milyon oldu. Demek ki bazı operatörlerde kayıplar oldu. Sektör abone sayısı olarak 64,4 milyondan 67,9 milyona yükseldi.

Capital: Sektörde oldukça güçlü bir rekabet yaşandı ve yaşanmaya da devam ediyor. Bu süreçte sektörde ve sizde abone başına kullanım süreleri nereye yükseldi?
- Bu sektöre rekabet kattık. Vo-dafone’un güçlü bir oyuncu olarak güçlü bir strateji ve büyüme performansı sergilemesi tüketici için de büyük bir kazanım oldu. Abone başına ses dakika kullanımına baktığımızda sektörün son 4 yılda ortalaması 131 dakikadan 288 dakikaya yükseldi. Vodafone da başladığı noktada aşağı yukarı sektör ortalamasında seyrediyordu 138 dakikadaydı bunu 338 dakikaya çıkardı. Yani Vodafone abonelerinin ses kullanımlarında önemli bir artış oldu.

Capital: Dakika başına fiyat nereye geriledi?
- Dakika başına fiyata bakarsak sektörde ortalama 11,5 kuruştan 7,4 kuruşa bir gerileme, yani bir indirim oldu. Bu da rekabet ortamının yarattığı için bir diğer kazanım. Aynı zamanda dakika kullanımının artmasıyla beraber daha yüksek ses kullanımı daha uygun bir fiyata tüketiliyor oldu. Vodafone da bu dönemde dakika başına 6,2 kuruş gibi bir fiyat ortalaması gerçekleşti.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz