Doğan
Gazetecilik’in “Baba Beni Okula Gönder”i, Opet’in “Temiz Tuvalet
Projesi”, Hürriyet’in “Aile İçi Şiddete Son” kampanyası ve Turkcell’in
“Kardelenler”i... Bu projelerin her biri, bu işe gönül veren birkaç
isimle, idealist liderlerle yola çıktı. Aradan geçen yıllar, onları
giderek büyüttü. Sonunda öyle bir noktaya geldiler ki şirketlerini aşıp
tek başlarına kamuoyuna mal oldular, birer marka haline dönüştüler.
Artık her birinin milyon dolarlık bağımsız bütçeleri, ayrı yönetim
ekipleri var. Üstelik sadece onlar da değil. Benzer başarılara ulaşmış,
20’ye yakın uzun soluklu, marka KSS projesi bulunuyor. Her biri
Türkiye’nin önemli bir yarasına merhem oluyor. İşte Türkiye’nin
markalaşmış 20 KSS projesi ve liderlerin gözünden başarının sırları...
Tabloyu görmek için görsele tıklayın. "AJANDAMDA İLK SIRADA"
“Baba Beni Okula Gönder”, kurumsal sosyal sorumluluk denince ilk akla
gelen projelerden. 2004’te yola çıkıldı, bütçesi 35 milyon TL’yi aştı.
Bugüne dek 10 bin 500’ün üzerinde kız çocuğuna burs verildi. Projenin
mimarı Doğan Gazetecilik Yönetim Kurulu Başkanı Hanzade Doğan Boyner.
“Baba Beni Okula Gönder projesi benim için çok önemli. Elde ettiği
başarı çok büyük bir manevi haz sağlıyor” diyor. Kat edilen mesafeyi
şöyle anlatıyor: “Biz, hep birlikte çalışarak, inanarak yola çıktık.
Amacımız özellikle kız çocuklarının tamamının okullaşma-sıydı. Köy köy
dolaşıldı, gözlem yapıldı. Baba Beni Okula Gönder, bu konuda çok
başarılı oldu. Benzer kampanyalar ve MEB’in çalışmalarıyla, bugün
ilköğretimde okullaşma oranı yüzde 100’e yaklaştı. Kız-erkek farkı da
yok denecek kadar azaldı. Böyle bir projeye liderlik etmekten gerçekten
çok mutluyum. Projeyi oluştururken tüm çalışmaların içinde bizzat yer
aldım. Halen de içindeyim. Okuyorum, araştırıyorum ve yeni fikirler
üretmeye çalışıyorum. Proje ile ilgili çalışmalara ajandamda öncelikli
yer veriyorum. Başarı için doğru amaçlarla yola çıkmak çok önemli. Bu
projenin hedefleri, ülke hedefleriyle örtüşüyordu ve toplumun desteğini
aldı. Başlarken kendimize, kız çocuklarının okullaşma sorunu sürdüğü
sürece devam edeceğimize dair söz vermiştik. 8’inci yılına giriyor ve
desteğimiz sürüyor. Projeyi iyi anlatmak ve şeffaf olmak da çok önemli.
Bunu başardık ki destekçi sayısı 300 bini aştı.”