"Mobilin payı katlandı"

Ebebek, 2012 yılında mobil ticarete başladı. O tarihten itibaren de mobilin payı katlanarak arttı. Bugün e-ticaret cirosunun yüzde 35’ini bu kanaldan yapıyor. E-ticaret ziyaretçi trafiğinin yüzde 60’ı da bu kanaldan geliyor. ebebek’in kurucusu ve CEO’su HALİL ERDOĞMUŞ’a göre gelecek yıl bu zamanlarda e-ticaret cirosunun yüzde 65’i mobil kanaldan gelecek. Türkiye’deki mobil uygulamaları pek beğenmediğini belirten Erdoğmuş, yeni bir internet ve mobil versiyon için hazırlandıklarını da söylüyor.

22.09.2015 11:48:280
Paylaş Tweet Paylaş
"Mobilin payı katlandı"

“DAHA UCUZ DEMEK ÇOK TEHLİKELİ”
 MAĞAZALAR ÖKSÜZ KALIR

Sadece internet ya da mobil ticarete özel fiyat stratejileri çok tehlikeli. İnternet ve mobil, bir satış kanalı olmaktan önce bir pazarlama ve iletişim kanalıdır. Eğer mobil ve interneti sadece bir satış kanalı olarak görürseniz, diğer kanallarınız öksüz kalır. Bugün birtakım teknoloji marketleri, “internet fiyatlarım mağazalarımdan daha düşük diye” kampanya yapıyor. Bu, gerçekten çok büyük bir tehlike… Mağazalarına o kadar yatırım yaptılar, kira ödüyorlar sonra da internetten sipariş verilmesini teşvik ediyorlar.
HİÇBİR KANALI DIŞLAMIYORUZ
İsteyen tabii ki internetten alsın ama mağazayla aynı fiyata alsın. Mağazaya kadar gelmiş müşteriyi neden kaçırıyorsunuz? Rakibin internet sitesi de aynı fiyatlara sahip olabilir, o zaman müşteri rakipten de alabilir. Bu, internet ve mobili sadece satış kanalı olarak görmelerinden kaynaklanıyor. Biz internet ve mobilden iletişim kurmaya özen gösteriyoruz. İnternet ve mobile özel ve mağazaları dışlayıcı hiçbir uygulama içine girmemeye gayret ediyoruz. Bu çok önemli.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz