Nerelerde hata yaptım?

Önentaş Gıda Yönetim Kurulu Başkanı Niyazi Önen’in, sorularımıza verdiği yanıtlar şöyle

1.07.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Nerelerde hata yaptım?


"SATMAKTAN VAZGEÇTİM"
Bu saatten sonra tek hedefimiz var. Bu şirketi olabildiğince büyütüp verimli ve kârlı hale getirmek. Bunu da yapacağız. Geldiğimiz yerde de ne olursa olsun şirketin faaliyetlerini hiçbir zaman durdurmadık. Her zaman en katma değerli ürünlerimizi market raflarında satmayı başardık. Bu arada yenilikçiliği de bırakmadık. Bu süreç içinde Dardanel’in yanında yine deniz ürünleri ve gıdayla ilgili Mister No ve Dardenia Fish&Bread gibi 2 yeni marka ve konsept daha yarattık. Bana göre işin zor tarafı bu. Marka yaratmak, doğru ürünleri üretip pazar payı alabilmek. Onun arkasından muhakkak doğru finansal desteklerle doğru proje kredileriyle çok kısa süre içinde iyi noktaya gidebiliriz. 2006’dan beri ortaklık görüşmelerimiz devam ediyor. Çok zaman kaybettik. O süreç çok uzun sürdü. Çok yavaş devam etti ve tabii şu anda aldığımız kararı birkaç sene önce alsaydık bizim için çok daha iyi olacaktı. Kestirip atmalıydık. Çok önceden “Bu ortaklığa kapalıyız, kendi başımızın çaresine bakacağız” demeliydik. Bu arada Türkiye’ye bir iki kriz daha geldi. 2008’de yine bir işimiz hallolmuşken Lehman Brothers battı. Lehman Brothers’ın sahibi olduğu varlık yönetimi şirketi RCT’ye borcumuz vardı. Lehman Brothers’ın batması işin sonuçlanamamasına neden oldu. Üst üste şanssızlıklar yaşadık.

YENİ STRATEJİ NEDİR?
Stratejimiz, Dardanel markasıyla başta ton balığı konservesi olmak üzere diğer balık konserveleriyle de büyümek. Bir de yeni kategorimiz taze ürünler. Taze ürünleri de Mister No markasıyla üretiyoruz. Bunlar sandviçler, pizzalar, tostlar, yeni piyasaya çıkacak olan kekler, turtalar ve pastalar, soslar, salata ve makarna. Bunlar raflarda taze olarak bulunacak. Türkiye’de son 1 yıldır taze pizza satıyoruz. Bu iş daha zor, ince uzun zor bir yol, ama tüm dünyada tüketim dondurulmuştan tazeye doğru kayıyor. Fransa’da dondurulmuştan daha çok taze pizza satılıyor. Trend dondurulmuş gıdadan tazeye doğru gidiyor. Bu alanda da öncüyüz. İlk sandviçi 7 yıl önce ürettik. Bir de Dardenia Fish&Bread restoranları açmaya başlıyoruz. 2 restoranımız var. Biri Bağdat Caddesi’nde, bir diğeri Maslak’ta. Balığı Türk halkına nasıl sevdiririz diye yola çıktık. Konseptin yaratılmasında Corvus Şarapları’nın sahibi Reşit Soley’den de destek aldık. Balık-ekmek konseptinin uluslararası anlamda rekabet edilebilecek bir konsept olduğunu düşünüyoruz. Taze ürünler mantıklı fiyatlarla buluşuyor. Buradan enteresan bir başarı öyküsü çıkabilir. Şu an işin çok başındayız hobi gibi yapıyoruz ama Dardenia Fish&Bread’i önemsiyoruz.

"BAŞKA SEKTÖR ARAMIYORUZ"

Maalesef kapasitemizin ancak yüzde 5’ini kullanabiliyoruz. 40 bin ton üretim kapasitemiz var. Şu anda 692 çalışanımız var. Deniz ürünleri sektörü, emek yoğun bir iş olduğu için kapasite artışıyla beraber 2 binin üzerinde istihdama çıkabileceğimizi düşünüyoruz. Dolayısıyla Çanakkale’nin ekonomisi açısından da kapasitelerimizi kullanır hale gelmemiz çok önemli. 2000 yılı öncesinde 3 bin çalışanımızın olduğu yıllar vardı. Yakında 2 bin çalışana ulaşırız. Başka bir sektör arayışı içinde değiliz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz