Öncelik Ege'de uzun vadede yayılacağız

Tesco Kipa CEO’su Jeff Adams, Türkiye’deki büyüme yolculuklarını, bundan sonraki hamlelerinin neler olacağını anlattı.

1.04.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Öncelik Ege'de uzun vadede yayılacağız

9- Şu ana kadar İngiltere’nin beklediği şekilde performans gösteriyoruz. İşin kendisi zaten kısa vadeli bir yatırım değil. Biz de uzun vadeli bakıyoruz.
10- Ortaya koyduğumuz performansın, başarısız 10 olduğunu asla söyleyemeyiz. Çok küçük bir şekilde başladığımız bu iş, şu anda çok iyi bir şekilde ilerliyor.

"KİPA'DAN VAZGEÇMEYİZ"
Son dönemde Kipa’dan vazgeçeceğiniz söylentileri oluştu. Bu söylentilerin doğruluğu var mı?
TESCO’YU BİLMİYORLAR
Doğru değil. Bizim markamız Kipa. Ama hukuki ismi Tesco Kipa. Kipa, dev bir perakende zincirine katıldı. Ama birçok müşterimizin bu konudan haberi yok. Tesco’nun gerçekte kim olduğunu bilmiyorlar. Müşteriler sadece Kipa’yı biliyor. Bizim Kipa’dan vazgeçmek gibi bir durumumuz söz konusu değil.
İZMİR’E YÖN VERİYOR
Kipa isminin Türkiye’de mükemmel bir saygınlığı ve güveni var. Özellikle Ege Bölgesi’nde çok değerli, yerel deneyim ve know-how’a sahip öncü ve yenilikçi bir marka. Özellikle Ege Bölgesi’nde yaşayanlar kendilerini Kipa’ya çok yakın hissediyor. “İzmir’e yön veren” bir saygınlığa sahip. Hatta bu yıl Capital Dergisi bu ibareyi kullanarak bize ödül verdi.

8 AY NASIL GEÇTİ?
TÜRKİYE 7’NCİ ÜLKEM

Türkiye benim çalıştığım 7’nci ülke. Yeni bir göreve başladığınızda ilk olarak deneyiminizi kullanabileceğiniz alanları inceliyorsunuz. Pazarı, müşteriyi, kültürü ve konuları anlamaya çalışıyorsunuz. Ben de son 8 ayda 20-25 müşteri grubu oluşturdum. Onları dinledim.
İŞ PLANI HAZIRLIYORUZ
Onlar neden hoşlandıklarını ve neyi sevmediklerini söyledi. Ben de bu bilgilerin hepsini deneyimlerimle birleştirmeye çalıştım. Bu şekilde hedefimi, neye ihtiyacım olduğunu anlamaya başladım. Şu anda yaptığım şey bu.... Ancak hala dinleme ve anlama aşamasındayım diyebilirim. Bu nedenle bir iş planı hazırlıyoruz. Önceliklerimizi sıralandırıyoruz.
ÖNCELİKLERİ BELİRLİYORUZ
Müşteriler için, personelimiz için ve halkımız için iş planı oluşturuyoruz. Şu anda bazı projeler üzerinde çalışıyoruz. Bence dinlemek ve soruları iyi anlamak önceliklerimizin doğru olduğunu gösteriyor.

ESKİ YÖNTEMLERİ TERK ETTİM"
TÜRKİYE’DE ZORLANIYORUM

Haftanın en azından 2-3 gününü mağazaları ziyaret ederek geçiriyorum. Türkiye’de biraz zorlanıyorum, çünkü Türkçem hala çok yeterli değil. Mağazadaki satış takımlarıyla ve müşterilerle konuşuyorum. Bazen asistanım yardımcı oluyor. Aslında nerede olduğunuzu, o anda ne yaşadığınızı bu ziyaretlerde öğreniyorsunuz.
MASA BAŞINDA OLMAZ
Mağazadakilere, çalışanlara neyin çalışıp neyin çalışmadığını soruyorum. Masanın başında oturmak çok kolay. Ancak bu perakende sektöründe asla başarı getirmez. Pazartesiden çarşambaya kadar ofiste otururum. Perşembe, cuma ve cumartesi mutlaka dışarıda olurum. Her hafta 4-5 dakikalık video çekimleri gerçekleştiriyorum ve bunu çalışanlarla paylaşıyorum.
VİDEOLARLA ANLATIYORUM
Çocuklarımın nasıl iletişim kurduğuna bakıyorum. Onlar haberleri video izleyerek alıyor. Bu nedenle eski yöntemlerle iletişim kurmamaya çalışıyorum, eski yöntemleri terk ettim. Bu videolarda ne yaptığımızı anlatıyorum. Mağazaya gittiğimde çalışanlar beni tanıyormuş gibi davranıyor. Beni her hafta videodan izliyor, şirketin ne yaptığını, nerede olduğunu biliyorlar.


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz