Oyun yeniden kuruluyor

Servet Topaloğlu ile Nord Holding’de neler yapacağını sorduk.

1.07.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Oyun yeniden kuruluyor


Capital: Türkiye’nin büyüme hızında zayıf olduğu kategoriler neler?
- Hala aksesuarda boşluk var. Hazır giyimin, tüketici elektroniğinin ve gıdanın kitle perakendeciliği tarafında bir boşluk olduğunu düşünmüyorum. Belki formatlarında olabilir. Aksesuar alanındaki perakendecilikte ise Türkiye’de ataklar bekliyorum, o alanın kâr marjları oldukça yüksek. Hızlı hareket eden lüks ürünlerde de boşluk var. Nedir bu lüks ürünler? Pırlanta yüzük, saat, altın takı gibi kuyum ürünleri. Türkiye’deki markalarımız bu kategorilerde dünya bazında da çoklanabilir konseptler ortaya koyabilir. Yurtdışında perakende zinciri satın alabilirler.

Capital:
Bütün sektörlerin perakende kolu hızla gelişiyor. Peki tüm üreticiler perakendeci mi olacak? Rota bu mu?
- Hacim olarak hazır giyimde üretici olup perakendeci olan çok markamız var. Aslında kullanabilenler için bu çok büyük bir avantaj. Çünkü arkasını iyi bir üretim kapasitesine dayayan perakendeciler daha başarılı oluyor. Hızlı büyüdüğünüz zaman üreticinin de sizle beraber gelmesi lazım. O bakımdan avantaj. Ama bu bir zorunluluk değil, esas olan perakendeyi iyi anlayıp, iyi icra edebilmek.

Capital: Organize perakende de netleşmeyen bir oyun var gibi duruyor. Ulusal kategoriye baktığınızda şu anda organize perakendecilikte nasıl bir oyun var?
- Aslına bakarsanız gıdada şu an bir sıkışma var. Organize perakedeciler, uluslararası oyuncular da dahil olmak üzere planladıkları büyümeleri gerçekleştiremiyor. Bunun en önemli nedeni, indirim formatının Türkiye’de çok başarılı olması. Bununla birlikte büyük ölçekli hızlı tüketim ürünleri şirketlerinin desteğiyle yerel perakendeciler hızlı büyüdü, tüketiciye yakınlar ve semtlerine hakimler. Toplam 260 üyeli Türkiye Perakende Federasyonu üyeleri aralarında sık sık istişare yapıyor. Onların önünde Alman EDEKA örneği var. Alman EDEKA çok sayıda yerel perakendecinin bir araya gelerek kurduğu bir anonim şirket benzeri bir satış kooperatifi. Profesyonel kadrolar tarafından yönetiliyor. Türkiye’de de benzeri olabilir. Benim de yerellere tavsiyem bu. Örneğin bu yerel oyuncular, Türkiye Perakendeciler AŞ diye bir marka oluşturup tüm mağazalarını tek marka altında toplayabilir. Hepsi tek bir lojistik, tek bir finans, tek bir pazarlama bütçesiyle yönetilebilir. Bu Türkiye için önemli fırsatlardan biri.

NORD HOLDING'IN PLANINDA NE VAR?
FONUN İLGİ ALANI

Perakende sektöründe uzun yıllar ciddi emek vermem, ister istemez gözleri oraya çeviriyor ama sektörel odağımız yok. Yatırımlarımızda tüm fonlar gibi şirketi ileriye doğru büyütme imkanını ve EBlTDA’sının (Earnings Before Interest, Taxes, Depreciation and Amortization- Faiz, Vergi, Amortisman Öncesi Kazançlar) yeterliliğine bakıyoruz. EBlTDA’sı zayıf, ancak ileriye doğru büyütme potansiyeli olan şirketlere biraz daha tereddütle bakılmakla birlikte oralara da yatırım yapılabiliyor.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz