Robocaz'la İstanbul'un sesini tişörtlere taşıdık

“tek tweetlik senaryo” projesi büyük ses getirdi. Bu iki projeyi, Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile konuştuk.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Robocaz'la İstanbul'un sesini tişörtlere taşıdık
"Akbank, sanat etkinliklerinde de dijital kanalları ve sosyal medyayı etkili bir şekilde kullanıyor. Son dönemde başta Robocaz Tişört Yarışması uygulaması olmak üzere sosyal medyada gerçekleştirdikleri projelerin büyük ses getirdiğini söyleyen Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü, "Robocaz'la İstanbul'un sesini tişört tasarımına taşıdık" diyor. Akbank’ın kurulduğu günden beri sanata sürdürdüğü desteğinin en önemli parçalarından biri olan Akbank Sanat, 20 yıldır Türkiye’nin önde gelen sanat kurumlarından biri olmayı sürdürüyor. Akbank Sanat’m web sitesi de büyük ilgi çekiyor. Gerçekleştirdiği birçok sanat projesiyle ses getiren Akbank Sanat, dijital kanallarda ve sosyal medyada gerçekleştirdiği projelerle öncü ve yenilikçi rolünü koruyor. Akbank Sanat’m şubat ortasında güncellenerek yeni bir yüze kavuşan web sitesinin ardından mobil uygulaması da yenilenerek yayına girdi. Son dönemde sosyal medyada kültür sanat alanında gerçekleşen önde gelen projelerden ikisi olan Robocaz Tişört Yarışması uygulaması ve “tek tweetlik senaryo” projesi büyük ses getirdi. Bu iki projeyi, Akbank Kurumsal İletişim Bölüm Başkanı Murat Göllü ile konuştuk:

Capital: Akbank Sanat, internet üzerinde gerçekleştirdiği yeni projeleri ve mobil uygulamalarıyla dikkat çekiyor. Bize bu son çalışmalarınızdan bahsedebilir misiniz?
- “Değişimin hiç bitmediği yer” olma misyonuyla Türkiye’de 20 yıldır farklı sanat disiplinlerini destekleyen Akbank Sanat’ın mobil uygulamasını geçtiğimiz günlerde yeniledik. Uygulama geçtiğimiz eylül ayında App Store’daki yerini aldı. Sanatı yakından takip eden, şehirdeki sanat etkinliklerine katılan, müzeleri ve galerileri keşfetmek isteyen herkes için yenilediğimiz mobil uygulamada sanatseverleri birbirinden farklı ve kullanışlı yenilikler bekliyor. Sanatseverleri Akbank Sanat’ın yeni uygulamasıyla tanışmaya davet ediyoruz. Akbank Sanat mobil uygulamasına getirilen yenilikler, öncelikle ara yüz ve menü yapısında kendini gösteriyor. Ana sayfada bulunan Akbank Sanat, Akbank Kısa Film Festivali ve Akbank Caz Festivali butonları, kullanıcıları hem festivaller hakkında bilgilendirmeyi hem de aradıkları etkinliklere kolay ve hızlı erişim sağlamayı hedefliyor. Uygulamanın ana sayfası, Akbank Sanat’ta o ayın ön plana çıkan etkinliğine dikkat çekmek üzere yeniden tasarlandı.~
Capital: Akbank Sanat’ın yeni mobil uygulamasında sanatseverler için en önemli yenilikler neler oldu?
- Akbank Sanat etkinlik listesini inceleyen kullanıcılar, telefonlarını yatay tuttuklarında aylık takvim görünümüyle karşılaşıyor. Bu sayede kullanıcılarımıza ay içinde diledikleri gündeki etkinliklere ulaşabilme, detaylarını inceleyebilme ve bilet alma sayfasına yönlenebilme olanağı sunuyoruz. Yeni Akbank Sanat uygulaması hayatın günlük koşuşturmacası içinde kaybolan sanatseverlere, katılmak istedikleri etkinliklerin günü ve saatini de hatırlatıyor. Kullanıcılar istedikleri etkinlikleri uygulama üzerinden takvimlerine ekleyebiliyor, böylelikle sanattan hiçbir zaman uzak kalmıyorlar.

Capital: Başka ne gibi yenilikler var?
- Uygulamadaki bir diğer yenilik ise Çağdaş Sanat Haritası özelliği. Bu özellik sayesinde sanatseverler, İstanbul’da Çağdaş Sanat’ın kalp atışlarını Akbank Sanat uygulaması üzerinden takip edebiliyor. Kullanıcılar, İstanbul’daki tüm sanat kuruluşlarının, müzelerin ve galerilerin harita üzerindeki yerlerine, aylık etkinlik programlarına ve iletişim bilgilerine kolayca ulaşabiliyor. Akbank Sanat uygulamasının dikkat çekici özelliklerinden bir diğeri ise kullanıcıların bugüne kadar kaç etkinliğe katıldığını grafiklerle görselleştirmesi. Facebook entegrasyonu sayesinde uygulamaya kolayca üye olan kullanıcılarımız, katıldıkları etkinlikleri uygulama üzerinde işaretleyebiliyor ve böylece uygulama, kullanıcılarımıza katıldıkları etkinliklerin istatistiklerini sunuyor.

Capital:  Bu yıl Akbank Sanat olarak gerçekleştirdiğiniz sosyal medya etkinlerinde en çok ilgi gören projeniz hangisi oldu?
- Bu yıl da gerçekleştirdiğimiz projelerle sanatseverlerden büyük ilgi ve beğeni topladık. Projelerimizi uzun vadeli hedefler üzerinden de tasarlıyoruz. Tek Tweet’lik Senaryo Yarışması uygulamamız bunlardan sadece biri. Uygulamayı 2014 yılında gerçekleştireceğimiz Akbank 10’uncu Kısa Film Festivali’nin yarışma başvuru duyurularını kemik takipçi kitlesinin yanı sıra daha geniş kitlelere yaymak amacıyla gerçekleştirdik. Tek Tweet’lik Senaryo projesi Twitter ile entegre çalışan bir mikro site üzerinden hayata geçirildi.

Capital: Bu projeye kim katıldı?
- Uygulamaya katılmak isteyen kullanıcılar, Twitter bilgileri ile kayıt oldukları site üzerinden senaryolarını tweetsenaryo etiketi ile 140 karaktere sığdırarak anlattı. Moderasyon sürecinin ardından onaylanan tweetler, www.tektweetliksenaryo.com web sitesinde yer aldı.~
Capital: Projeye ilgi, katılım nasıl oldu?
- Tektweetliksenaryo.com web sitesine gelen 10 bine yakın ziyaretçiden bin 400’ün üzerinde farklı içerikle katılım oldu. Akbank Dijital İletişim Müdürü Evrim Soner, Akbank Sanat Müdürü Derya Bigalı, oyuncu Ceyda Düvenci, senarist-yönetmen Ümit Ünal ve Akbank Kısa Film Festival Koordinatörü Selim Evci tarafından oluşan jüri ekibimiz projeleri değerlendirdi. En başarılı ilk üç tweet’in belirlendiği yarışmada tweet sahiplerine Gopro kamera hediye ettik.

Capital:  Geçtiğimiz ay sonunda başlayan Akbank Caz Festivali’nde yeni uygulamalar neler olacak?
- Türkiye’nin en uzun soluklu festivallerinden biri olan Akbank Caz Festivali’mizin bu yıl 23’üncüsü düzenleniyor. Festival 12 Ekim’e kadar devam edecek. Bu yıl da festival için çok güzel alt projeler gerçekleştirdik. Robocaz adlı uygulama bu projelerin en güzel örneklerinden biri. Bildiğiniz gibi her yıl binlerce kişinin takip ettiği, izlediği ve görev aldığı festivalin resmi tişörtünü bu yıl yine müzikseverler seçti.

Capital: Festivalin resmi tişörtünün tasarımı nasıl gerçekleşti?
- Festival boyunca müzisyenler ve festival ekibi tarafından giyilen tişörtün tasarımını son 3 yıldır sosyal medya üzerinden farklı formatlarda gerçekleştirilen projelerle seçiyoruz. Festivalin 23’üncü yılında, festival tişörtünü belirlemek üzere İstanbul’un belirli noktalarında duyulan özel sesleri, tasarımlara dönüştüren özel bir robotu, Robocaz’ı kullandık. Portekizli kavramsal sanatçı Leonel Moura’nın 23’üncüAkbank Caz Festivali için özel olarak geliştirdiği Robocaz, İstanbul’un sembolik lokasyonlarında dolaştırılarak şehrin sesi dinletildi. Robocaz’ın bu seslerle uyumlu olarak tasarladığı İstanbul’un farklı noktalarından alınan seslerin yorumu olan bu tasarımlar, Akbank Sanat Facebook sayfasındaki uygulama üzerinden oylanarak festivalin resmi tişörtü belirlendi. Yarışmadaki tişörtlere oy veren katılımcılar arasından çekilişle belirlenen şanslı sanatseverler festivalde gerçekleşecek konserlere davetiye kazandı. Robocaz’ın İstanbul’u gezerken dinlediği seslerden oluşan bir viral video üzerinden yönlendirilen bir Facebook uygulamasıyla devam eden projemiz çok yoğun ilgi gördü.

Festival tişörtü nasıl tasarlandı?
48 BİNDEN FAZLA OY

Festivalin resmi tişörtüyle ilgili ilk yarışma 2011 yılında yapılmıştı. Tasarımla uğraşan amatör ya da profesyonel tüm Facebook kullanıcılarının katılımına açık olarak gerçekleştirilen yarışmada toplam 48 bin 638 oy kullanıldı.~
MÜZİKLE TASARIM
Geçtiğimiz yıl ise farklı bir çalışma gerçekleştirildi ve kullanıcılar Akbank Sanat Facebook sayfası üzerindeki uygulamada yer alan caz enstrümanlarını kullanarak yarattıkları müziğin renk ve desenlerinden oluşan tasarımlarla festival tişörtünü belirledi. Cazı ve tasarımı sevenlerin büyük ilgi gösterdiği yarışmada bin 500'ün üzerinde tasarım hayata geçirildi.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz