"Sınıf atlatan büyük değişim"

Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, Doğtaş markasının yaşadığı büyük değişimi Capital'e şöyle anlattı.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Sınıf atlatan büyük değişim
Doğtaş, aslında orta ve alt gelir grubuna hitap eden mütevazı bir markaydı. Ancak 5 yıl önce büyük bir zıplama gerçekleştirdi. Katma değerli ürün grubuna yatırım yapan marka, A'dan Z'ye her konuda kendini yeniden tanımladı. Büyük değişim, A ve B gelir grubunu markayla tanıştırdı. Doğtaş Şirketler Grubu Başkanı DAVUT DOĞAN, "Sektörde ciro ve pazar payı sıralamasında 6-7'lerdeyken şu anda 3'üncü sıraya geldik. En beğenilen marka kategorisinde de 3'üncülükten 1 'inciliğe çıktık" diyor. Bundan 5 yıl önce Doğtaş, orta ve alt gelir grubuna hitap eden mütevazı bir mobilya markasıydı. Yerel öğelerin ağır bastığı markada, son 5 yıldır ciddi bir değişim gözleniyor. Şirketin yönetim kurulu başkanı Davut Doğan, 5 yıl önce Türkiye ve dünya mobilya sektörünü analiz ettiklerini ve özellikle katma değeri yüksek ürünlerde boşluk gördüklerini anlatıyor. O tarihten itibaren farklılaşmaya başlayan marka, 3 yıl önce "exclusive mağazacılık" konseptine yatırım yapmaya başladı. Kurumsal kimlikten hedef kitleye kadar pek çok konuda radikal değişikliklere gidildi. Tasarım ve AR-GE'ye daha fazla önem verildi. Şirket, bu değişime son 3 yılda 20 milyon dolarlık harcama yaptı. Sonuçlar ise oldukça çarpıcı. Müşteri kitlelerinin daha önce C ve D gruplarından oluştuğunu anlatan Davut Doğan, şimdi C1 ve B'ye doğru yöneldiklerini, daha önce hiç müşterileri arasında yer almayan A grubundan da yüzde 10'luk pay aldıklarını söylüyor ve ekliyor: "Son 3 yıldır yüzde 22, 26 ve yüzde 32 oranında büyüyoruz. Sektörde ciro ve pazar payı sıralamasında 6-7'lerdeyken şu anda 3'üncü sıraya geldik. Marka araştırmalarında da en çok güvenilen, en kaliteli marka kategorisi denilince 1'inci markayız. En beğenilen marka kategorisinde de 3'üncülükten 1'inciliğe çıktık." Doğtaş Yönetim Kurulu Başkanı Davut Doğan, Doğtaş markasının yaşadığı büyük değişimi Capital'e şöyle anlattı:

NASIL BİR DEĞİŞİM VAR?
Gerçek bir marka olabilmek için hem üründe hem hizmette farklılaşmak gerekiyor. Üründe farklılaşma, ancak tasarım ve AR-GE'ye önem vererek gerçekleşebilir. Biz de öncelikle tasarım ve AR-GE departmanımızı güçlendirdik. Farklı ürünler ortaya çıkarmaya başladık. Yaptıklarımızın somut sonuçlarını da gördük.
Son 5 yıldır İstanbul Mobilya Fuarı'nda tasarım ödülü alarak bunu kanıtlamış olduk. Son 3 yıldır farklılaşmanın bir diğer boyutu olan "exclusive mağazacılık" yatırımları gerçekleştirdik. Mağazacılık anlamında da Doğtaş'ı farklılaşmaya götürdük. Buradaki dış cephe çalışmalarıyla kurumsal kimliğimizi yeniden tanımladık. Mağaza içlerine de doğru ürünleri koyduğumuz zaman bu bizi farklılaşmaya götürdü. Ama tüm bunlar yeterli değil. Mobilya sektöründe 2 yıl garanti süresi vardı, biz 7 yıl garanti verdik. Burada da farklılaştık.

"Bu yıl yüzde 40 büyürüz"
2011 PERFORMANSI
2011 yılında ciromuz 175 milyon TL. 2012 yılı için 250 milyon TL olarak planladık. Sektörün büyüklüğü 10 milyar TL. Ciromuzun yüzde 30'unu yurtdışı, yüzde 70'ini yurtiçi oluşturuyor. Türkiye'nin en çok ihracat yapan 3'üncü şirketiyiz. Önümüzdeki yıl 2'nci olma hedefimiz var.
5 YILLIK PLAN HAZIR
5 yıllık stratejik iş planımızı yaptık. 2016 yılı dahil yıllık artışlarımızı belirledik. 2013 yılında 12, sonraki yıllar 10, 10 olmak üzere yeni bayiler açmayı hedefliyoruz. Bunların hepsinin lokasyonları belirlenmiş durumda. 2012'de yüzde 40, 2013'te yüzde 25 büyüme öngörüyoruz.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz