""Turkcell 2.0 dönemi başlıyor""

Turkcell, hedefteki şirketlerden biri.16 yıldır sektörünün lideri olması cirosu ve karlılığıyla yakından takip ediliyor.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
"Turkcell 2.0 dönemi başlıyor"
TURKCELL, Türkiye’nin en önemli başarı öykülerinden bir tanesi. 2002 yılından bu yana Capital 500 listesinde üst sıralarda yer alan şirket, bu yıl 8 milyar 936 milyon TL’lik cirosuyla 4’üncü sırada yer aldı. Şirketin geçtiğimiz yıllarda yaşanan çetin rekabete rağmen büyümesini sürdürmeyi başarmış olması ise dik-
kat çekici. Turkcell’in kaptan köşkünde oturan Süreyya Ciliv, yeni dönemde büyümeden çok kârlılığa odaklanacaklarının sinyallerini veriyor. Geçtiğimiz dönemde rakiplerin sadece pazar payına odaklanarak büyük hata yaptığını söylüyor ve “Turkcell’i devirdik mi, diye bakınca o zaman kendi dünyaları altüst oluyor” diye konuşuyor.  Turkcell’in hedefteki şirket olması konusuna da değinen Ciliv, Turkcell için sadece kendi müşterilerine sundukları servisin önemli olduğunu söylüyor. “Müşteri olmazsa gelir olmaz, gelir olmazsa kâr olmaz. Müşterilerimiz bir numaralı odağımız. Biz rakiplerimize değil müşterilerimize odaklanıyoruz” diye konuşuyor.  Türkiye’nin en büyüklerinden Turkcell’in CEO’su Süreyya Ciliv’le şirketin yönetim anlayışını ve yeni dönem stratejilerini konuştuk:

Capital: 
Herkesin geçmek istediği, hakim bir şirketi yönetmenin zorlukları neler?
Turkcell’in bugün 34 milyon müşterisi var. Türkiye’nin son 3 yıldır en beğenilen şirketiyiz.
Dünyadaki en başarılı teknoloji şirketleri arasında gösteriliyoruz. Turkcell olarak ülkemize 3G gibi çok önemli bir teknolojinin gelmesinde önemli rol oynadık. Bu açıdan öncülük ettik diyebilirim. Yani kısacası lider bir şirket olmak, öncü olmayı da gerektiriyor. Telekomünikasyon sektöründeki diğer 3 büyük şirketin 3G’ye karşı çıkmasına, “Türkiye için çok erken, bu teknolojiyi niye Türkiye’ye getiriyorsunuz” demesine rağmen Turkcell, tek başına çabalayarak bu yeni teknolojiyi Türkiye’yle tanıştırdı. Bu teknoloji bugün bütün sektörleri etkiliyor.
2G teknolojisinden 3G teknolojisine geçişte 100 misli performans artışı yakalamış durumdayız. Bu nedenle Türkiye’nin ekonomisine ve her sektöre ciddi bir katkımız oldu diye düşünüyorum. 3G bugün, Türkiye’nin şirketlerine global ölçekte rekabet etme avantajı da sağlıyor.  Bunun dışında Turkcell olarak dünyanın yaşadığı en önemli krizlerden biri sırasında bir kişiyi bile işten çıkarmadık, bir kişinin bile maaşını kesmedik, istihdama çok önem verdik ve insanların gitmediği yerlere gittik, yatırım yapık. İnsanların yapılamaz dediklerini yaptık.  

Capital:
  Hedefteki şirket olmak özellikle CEO olarak sizin üzerinizde nasıl bir baskı yaratıyor?
-  Teknoloji şirketinin CEO’su olmak farklı bir şey. Çünkü  teknoloji şirketinin kendine özel özellikleri var. Sektör çok hızlı değişiyor ve gelişiyor. Değişimi çok iyi hissetmek ve doğru vizyonu kurmak çok önemli.
CEO’nun görevi, ilk önce şirkete liderlik yapmaktır. Liderin ise yön göstermesi gerekir. Bu nedenle de işini çok iyi bilmesi şart. Bütün gelişmeleri yakından takip etmesi lazım ki hangi yönde gidileceğini çok net ve doğru olarak tespit etsin. Bütün ekipleri o tespit edilen yönde mobilize etmek de önemli. Turkcell bunu zaten önceden de yapıyordu. Şu anda da birlikte çok iyi başarıyoruz.  İçinde bulunduğumuz iş alanı yani bilişimde bir bilgisayar, her 18 ayda gücünü 2’ye katlıyor. Başka sektörlerde bu yok. Enerjide maliyet her yıl yarıya düşmüyor. Otomobiller seneden seneye 100 misli hızlı gitmiyor. Hızlı değişim, bizim işimizin doğasında var. Bu nedenle çözülmemiş problemleri yeni teknolojiyle çözmeye alışmış bir takımız biz. Bu bilinçle 2008 -2009 yıllarında, dünya tarihinin en kötü krizinin yaşadığı dönemde, Türkiye’ye 4 milyar TL’ye yakın yatırım yaptık.

Capital: 
Yönetim ve organizasyonda nasıl bir yapı oluşturulmalı ki böyle bir şirket yönetilebilsin?
İşin büyüklüğünü düşünürsek tamamen takım oyunu üzerine kurulu bir yönetim stratejisi oluşturmak çok önemli. Tüm çalışanların katkısını sağlamak gerekli. Tüm yönetim stratejilerinin de buna göre şekillendirilmesi lazım. Ben Turkcell’in CEO’suyum ama birçok konuda arkadaşlarım benden çok daha fazla bilgi sahibi olabiliyor. Onları dinliyoruz,  onlardan öğreniyoruz. Öğrenen bir organizasyon anlayışımız var.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz