Turgut Aydın Holding, önce tekstil ile büyüdü, ardından adını Memorial Hastanesi ile duyurdu. Bir yandan sağlık işinde büyürken, diğer yandan da “krizde fırsatları” değerlendirip, yeni alanla girdi...
Turgut Aydın Holding, önce tekstil ile büyüdü, ardından adını Memorial Hastanesi ile duyurdu. Bir yandan sağlık işinde büyürken, diğer yandan da “krizde fırsatları” değerlendirip, yeni alanla girdi. English Home ile tekstil perakendeciliğinin ardından A101’in çoğunluk hisselerini alıp, “indirim mağazacılığı” sektörüne güçlü bir giriş yaptı. Hepsi bu kadar da değil, gayrimenkulde de iddialı hedefleri var. Holdingin kurucusu Turgut Aydın ve İcra Kurulu Başkanı Ahmet Yaşar Aydın, 2010 yılında 1 milyar TL’yi yakalayacaklarını söylüyorlar. A101 için ise çok daha iddialı konuşuyorlar: “5 yılda 4.4 milyar TL ciroya ulaşıp, sektörün en büyüğü olacağız.”
Turgut Aydın, Türkiye’nin tekstil duayenlerinden biri... Ancak, son dönemde onun ve ailesinin adını daha çok sağlık, gayrimenkul ve perakende sektöründeki önemli girişimleriyle duyuyoruz. Tekstilin krize girmesiyle önce Memorial Sağlık Grubu’nu yaratan Turgut Aydın, ardından gayrimenkule ve English Home’u alarak tekstilde perakendeciliğine giriş yaptı. Geçen yıl icradan çekildi ve yetkilerini büyük oğlu Ahmet Yaşar Aydın’a devretti.
Grup bu süreçte de önemli yatırımları ve satın almalarıyla dikkat çekti. 2009’un sonlarında önce A101’in çoğunluk hisselerini alarak gıda perakendeciliğine giriş yaptılar. Ardından hastane sayılarını 1’den 5’e çıkaracak önemli yatırımlara ve satın almalara imza attılar.
Çok yakında sağlıkta Azerbaycan, Arnavutluk, Irak ve Libya’daki girişimcilerle süren ortak girişim görüşmelerinin en az 2 tanesini hayata geçirecekler.
Gayrimenkulde ise hastane, AVM ve konutu aynı anda barındıran çok iddialı bir projenin imzalarını atmak üzereler.
“Önceden belirlediğimiz ve bizim için cazip olan sektörler var. O sektörlerle ilgili bir süredir araştırma yapıyor, fırsatları bekliyorduk. 2008 ve 2009’da krizle birlikte fırsatları daha sıkı takip ettik. Kriz yıllarında gerçekten daha fazla fırsat ortaya çıkıyor. O yüzden 2009 bizim için atılım yılı oldu” diye konuşan Ahmet Yaşar Aydın, 2009’da 600 milyon dolar olan cirolarını 2010 sonunda 1 milyar dolara ulaştıracaklarını söylüyor.
Grubun en hızlı büyüyeceği sektör olan perakendede ise Aydın gelecek hedeflerini şöyle dile getiriyor: “5 yıl içinde de en az 2 bin mağazaya ve 4,4 milyar TL ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. Sektör konsolide olurken büyük oyuncular arasında olmak istiyoruz. Perakendede 2012’den itibaren yurtdışına çıkacağız. Almanya’da Lidl, Aldi’yi nasıl geçtiyse biz de Türkiye’de Bim’i öyle geçeceğiz.”
Turgut Aydın Holding Yönetim Kurulu Başkanı Turgut Aydın ve yetkilerini devrettiği büyük oğlu grubun icra kurulu başkanı Ahmet Yaşar Aydın’ın, Capital’in sorularına verdiği yanıtlar şöyle:
* Türkiye’nin Önemli Tekstil Gruplarından Biriyken Son Dönemde Aydın Ailesi’nin Adını Daha Çok Memorial Sağlık Grubu, A101 Ve Gayrimenkulle Duyuyoruz. Grubun Yatırımlarına Ne Şekilde Yön Veriyorsunuz?
Yaşar Aydın: Tabii ki önceden belirlediğimiz ve bizim için cazip olan sektörler var. O sektörlerle ilgili bir süredir araştırma yapıyorduk, fırsatların doğmasını bekliyorduk. 2008 ve 2009’da krizle birlikte fırsatları daha sıkı takip ediyoruz. Kriz yıllarında gerçekten daha fazla fırsat ortaya çıkıyor. O yüzden 2009 bizim için bir atılım yılı oldu.
* Tekstille Başlayıp Bu Noktaya Nasıl Geldiniz?
Turgut Aydın: 1958’de Trabzon Maçka’dan İstanbul’a geldim. Burada muhtelif yerlerde önce çıraklık, sonra kalfalık yaptım. 1967’de ilk işimi kurdum. 1964’te bir girişimim olmuştu ama o dönemki kriz nedeniyle başarılı olamamıştım ve yeniden ücretli çalışmaya başlamıştım.
1967’den bu yana kendi işimi yapıyorum. Perde ve mefruşat işiyle başladım. 1976’da Dömeks’i 4 Yahudi ve 1 Ermeni ortaklarımla kurduk. O şirketimiz hala yaşıyor.
1980’lerde döşemelik kadife fabrikası kurduk. 1983’te bir fabrika daha aldık. 14-15 ay sonra diğer ortaklar gitti, sadece 1 Yahudi ortağım kaldı. 1986’da yine bir fabrika aldık. Onu büyüttük. 1988’de Bursa’da bir tekstil fabrikası aldık. 1991’de Aydın Örme’yi oğlumla beraber kurduk.
-Ortaklıklar Devam Ediyor Mu?
1993’te Yahudi ortaklarımdan tamamen ayrıldım. 1995’te Bursa’daki fabrikadaki hisselerimi sattım. 1987’den beri oğlum Ahmet Yaşar Aydın fabrikalarda görev aldı, 1991’den bu yana ise Aydın Örme’nin başında.
Tekstilde işlerimiz iyiydi. Oğlum zaten tekstil mühendisi, ben de Sultanhamam kökenli olduğum için işi, satışı, pazarlamayı iyi bilirim. Aydın Örme, Türkiye’nin ilk 250 şirketi arasına girmişti. Maalesef tekstil krize girince, bugün Aydın Örme de bu sıralamada daha aşağılara geriledi.
Aydın Örme’den sonra Memorial Sağlık’ı kurduk. Memorial’ı kurmayı düşündüğüm dönemde, tekstilde işler iyi gittiği için oğlum bana karşı çıkmış ve “Baba tekstilde fırsatlar var, yeni makine yatırımı yapalım” demişti.
Ben de “Yumurtaları aynı sepete koymayalım, bu işe girelim” dedim. Hakikaten Memorial’da çok sıkıntı çektik. Sağlık, çok değişik bir sektör. Başlangıçta umduğumuz gibi çıkmadı. Sağlık sektörüne girerken en büyük arzum insanlara kaliteli sağlık hizmeti vermekti. Nasıl olsa biz bir taraftan bir hacme ulaşmıştık. Sağlık sektörüne para kazanmak için girmedik.
* Sağlık Sektörü Neden Sizi Memnun Etmedi? Başlangıçta Ne Gibi Sorunlar Yaşadınız?
Yaşar Aydın: İşler çok yavaş yürüyordu. Özel sektörün dinamizmi, hızı, servis anlayışı yoktu. Sağlık sektörüne ilk girişte bu yapı bizi çok zorladı. Sağlıkta işimiz hizmet ve hizmetin de en zor kısmı. Gelen hasta size zaten hasta ve memnuniyetsiz olarak geliyor. Ona hizmet veren doktor ve hemşireler de bürokrasi kültüründen gelince çok sorun yaşadık.
Turgut Bey ilk 2 yıl sonra Memorial’ın yönetim kurulu başkanı oldu ve işin başına geçti. Özel sektörün hizmet anlayışını sağlık sektörüne oturtmak için çok çaba sarf etti. Memorial’ın bugün geldiği seviyeye baktığınız zaman, bizden 10-15 yıl önce kurulan, 100 yıl önce kurulan hastanelere göre hem marka imajı hem hizmet hem de doktor kalitesi olarak çok ileride olduğunu görüyorsunuz. Bu da Turgut Bey’in sağlık işine girerken ticari kaygıların dışında bunu bir hizmet işi olarak görmesinden kaynaklanıyor.
Biz bu işe girerken tekstilde çok verimli bir dönem yaşıyorduk, devamlı yatırım yapıyorduk ve iyi para kazanıyorduk. O zaman sadece tekstilde 2 bin 500 kişiyi istihdam ediyorduk. Öyle bir dönemde Turgut Bey, bu işe vakıf mantığıyla girdi. Girerken de en iyi doktorlarla, Türkiye’nin en iyi hastanesini yaratmayı amaçladı. Bu sektörde çok para kaybettik ama geldiğimiz noktadan çok memnunuz.
* Ne Kadar Kaybettiniz?
Yaşar Aydın: Bu işe 1995-1996 yılında girdiğimizde proje yeni başlamıştı. O zaman da çok ortaklı bir yapıydı. 2000 yılının başında hastaneyi açtığımızda tek çatı altında Türkiye’nin en büyük hastanesiydi. 35 bin metrekareydi, bugün 45 bin metrekareye çıktı ve halen Türkiye’nin en büyük birkaç hastanesinden biri.
Açıldıktan sonra 2003’e kadar Memorial zarar etti ama gerçekten etik kurallardan, kaliteden, hizmet anlayışından, JCI akreditasyon kurallarından kesinlikle taviz vermedik. Tabii tüm bunların maliyeti yüksek.
* Sağlık Grubuna Ne Kadar Yatırım Yaptınız? Yeni Hastane Planlarınız Neler?
Yaşar Aydın: Bu işe Okmeydanı Memorial’la başladık. İlk önce 1999’da 60 milyon dolarlık bir yatırımdı, ilavelerle 115 milyon doları geçti.
Bu yıl 2 büyük hastane açıyoruz. Biri Ataşehir’de, diğeri Antalya’da olacak. Onların da toplam yatırım tutarı 70 milyon dolar. Şu anda hastanelerin fiziki olarak yapımı bitti, Sağlık Bakanlığı’nın denetimini bekliyoruz. Mart ayı içinde Ataşehir’i, nisan ayı içinde de Antalya’yı açacağız.
Bu arada 2 yeni hastane satın aldık. Türk Böbrek Vakfı kuruluşu olan Hizmet Hastanesi’nin işletmesini aldık. Buraya 30 milyon doların üzerinde yatırım yapacağız. Ayrıca Diyarbakır’da inşaatı tamamlanmış yıl sonunda hizmete girecek bir hastanenin de işletmecisi olacağız. Buraya da 30 milyon dolar yatırım yaptık.
Böylece hastane sayımız 2010’da 5 olacak. Ayrıca 2 poliklinik ve 1 tıp merkezimiz var. Sağlık grubuna toplamda 345 milyon dolar yatırım yapmış oluyoruz.
* 2010’da Bu Yatırımlarla Birlikte Toplam Hasta Yatak Kapasiteniz Nereye Ulaşacak?
Yaşar Aydın: Toplam 750 yatağa ulaşacağız.
* Memorial Sağlık Grubu’nun 2009 Cirosu Ne Oldu? 2010’da Nereye Ulaşacak?
Yaşar Aydın: 130 milyon TL ciroya tek hastanede ulaştık. Diğer hastaneler bu yıl devreye gireceği için büyük bir ciro artışı yakalayacağız. 2010’da 200 milyon TL’yi yakalarız.
* Yurtdışından Ortaklık Talepleri Geliyor Mu?
Turgut Aydın: Bu yıl ya da önümüzdeki yıl yabancı ortaklık yapma ihtimalimiz var. Yurtdışından 4-5 ülkeden talepler geliyor. Arnavutluk ve Azerbaycan’da 2 irtibat ofisimiz var. Oradan bize çok fazla hasta geliyor. Bu potansiyeli değerlendirmek için bu ofisleri açtık. Yurtdışında Türkiye’nin yakın coğrafyasındaki ülkelerde proje yönetimi ve işletme modeliyle teklif veriyoruz. Türkiye sağlıkta son 10 yılda çok hızlı bir gelişim gösterdi. Türkiye’nin önü açılırsa etrafındaki coğrafyanın Houston’ı, Cleveland’ı olma potansiyeli taşıyor.
Organ nakli ve kalp cerrahisinde Türkiye yavaş yavaş sivriliyor. Yurtdışındaki görüşmelerimiz epeyce olgunlaştı, belli bir yere geldi. Azerbaycan, Irak, Libya ve Arnavutluk’ta süren görüşmelerden 2010 yılı içinde en az bir ya da 2 tanesini hayata geçirmiş olacağız.
Hastanelerimizi proje ekibimizle anahtar teslimi yapıyoruz. Hastane inşaatı çok özellikli olduğu için kendi hastane proje ekibimizi oluşturduk. Tüm hastanelerimizi bu ekiple yaptık. Bu deneyimi yeni bir iş sahasına çevirmek de istiyoruz. Şu anda yatırım yapan petrol zengini Körfez ülkelerinden ve savaştan çıkmış ve hastane ihtiyacı olan Irak’tan bize bu konuda da çok talep geliyor. Biz de onlara teklif veriyoruz. Yakın zamanda 1-2 proje hayata geçireceğiz.
* Türkiye’de Özel Hastanecilik Sektörünün Büyüklüğü Nereye Ulaştı?
Yaşar Aydın: Şu anda özel hastane sayısı 400’ü geçti. 10 yıl önce özel hastaneler sektörün yüzde 3-5’ini oluşturuyordu, şimdi bu oran yüzde 30-40’lara geldi. Geri kalanı da üniversite ve devlet hastanelerinden oluşuyor. Özelleşme fiyatı düşürüyor, kaliteyi artırıyor.
* Memorial’a Yurtdışından Kaç Hasta Geliyor? Sağlık Turizmi Son Yıllarda Ne Kadar Büyüdü?
Turgut Aydın: Dünyanın 65 ülkesinden Memorial’a hasta geliyor. Organ naklinde en iyi 5 ülke içinde Türkiye de yer alıyor. Genetik, tüp bebek, organ nakli ve kalp damar cerrahisinde referans merkezi haline geldik. Tanzanya’dan tüp bebek tedavisine gelen hastalarımız var. İngiltere, Hollanda ve Almanya’dan da çok hasta geliyor.
Türkiye’de sağlık sektörünün geleceği çok parlak. Sağlık turizminde çok önemli gelişmeler olacak.
* Yurtdışından Gelen Hastaların Memorial Cirosu İçindeki Payı Ne Seviyede?
Yaşar Aydın: Yurtdışından gelen hastaların geçen yıl ciromuz içindeki payı yüzde 5’i geçti. Ondan önceki yıl yüzde 2,5-3’tü. 2010’da yüzde 8-9’a gelmesini bekliyoruz. Bu küçük bir pay ama çok hızlı gelişme gösteriyor.
* 2009’un Sonunda A101’in En Büyük Hissedarı Oldunuz. Daha Önce Gıda Perakendeciliğine Girme Niyetiniz Var Mıydı? Bu Yatırıma Nasıl Karar Verdiniz?
Yaşar Aydın: Belli sektörleri devamlı mercek altında tutuyorduk. Sağlık vardı ama tekstil tıkandığı için kendimize genişleyecek alan düşünüyorduk. Perakendeyle ilgilenmeye ilk önce tekstili dönüştürme amacıyla başladık. 2008’de English Home mağazalarının büyük hissedarı olduk. İşe 3 mağazayla başladık. 2009’da 35-36 tane yeni mağaza açtık. Mayıs ayında English Home’la 50 mağazayı geçeceğiz.
Bu bizim hem tekstili dönüştürme vizyonumuzdan kaynaklanıyordu hem uzun zamandır perakende sektörünü mercek altında tutuyorduk. Perakende çok rekabetçi ama aynı zamanda tüketiciye yakın olma ve nakit akışı açısından çok cazip bir iş.
A101 de 2009’da bizim için bir fırsattı. Turgut Bey, aynı zamanda Bank Asya’nın 10 yıldan fazla yönetim kurulu üyeliği yaptı. Aile olarak bankanın kurucu ortaklarındanız. Oradaki bazı ortaklarımız daha önce A101 projesine girmişti. Bizim de yüzde 5 hissemiz vardı. Projenin hayata geçmesi için epeyce yatırım gerekiyordu. Hem zarar hem yatırım finansmanına para gerekiyordu.
Önce Hayat Grubu ilgilendi. Hayat Grubu’nun girmesini, o dönemde biz de istemiştik. 2-3 ay görüşmeler, pazarlıklar sürdü. Sonra Zapsu Grubu’yla Hayat Grubu belli konularda anlaşamayınca, 3 ay sonra iş bozuldu. Bozulunca da işi sırtlayacak daha büyük bir grubun olması için Bank Asya’daki ortaklarımız bize teklif ettiler. Biz de değerlendirdik, şartlarda da anlaşınca Kasım 2009’da hisselerin toplamda yüzde 29,8’i bize geçti.
Turgut Aydın: Yönetimi tamamen almak kaydıyla bu işe girdik. A101’in yönetim kurulu başkanı ben oldum, Yaşar Bey de icra kurulu başkanı oldu. A101’i Yaşar Bey yönetiyor. Bu böyle olursa bu işe gireriz yoksa girmeyiz dedik.
*A 100 Şirketini Almaya Nasıl Karar Verdiniz?
Biz A101 işine icra yetkisini alma şartıyla ve 2011 başına kadar tüm ortaklarla beraber gereken sermaye artışını koyma taahhüdüyle girdik. A101’de 2009’un sonuna kadar 60 milyon dolar sermaye artışı gerçekleştirdik. 2010’un sonuna kadar projeksiyonda olan bütün sermaye artışlarını gerçekleştireceğiz.
*Şu Ana Kadar Performansınız Nasıl, Neyi Hedefliyorsunuz?
Şu ana kadar 505 mağazaya ulaştık. Hedefimiz yıl sonunda 675, 2011 sonunda 850 mağazaya ulaşmaktı. Bu hedefi revize ettik, yıl sonuna kadar 750 mağazaya ulaşmayı, 2011 sonunda da 1.000 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz.
Burada gerçekten büyük oyuncular var ve biz bu büyük oyuncular arasına giremezsek işimiz zor. Çünkü, sektör bundan sonra büyük bir hızla konsolide olacak. O konsolidasyon sırasında bizim de büyük oyuncu olma hedefimiz var. Şu anda mağaza sayısı olarak 4’üncü büyük grubuz.
-Gelecek İçin, Örneğin 5 Yıl Sonrası İçin Bir Hedefiniz Var Mı?
İndirim perakendeciliği formatında hızla büyümeyi hedefliyoruz. 5 yıl içinde de en az 2 bin mağazaya ve 4,4 milyar TL ciroya ulaşmayı hedefliyoruz. 2009 ciromuz 285 milyon TL olmuştu ama 2010 ciro hedefimiz 700 milyon TL. Günlük ciroda da mağaza başı 6 bin TL’ye çıkmayı hedefliyoruz. Bim şu an bu cirolara ulaşmış durumda.
Aldi, hard discount, yani indirimli fiyat konseptini 1950’lerde başlatmış ve Almanya’da bir fenomen olmuş. Aldi’den sonra Lidl de bu konseptte büyümüş ve şu an Aldi’yi geçmiş durumda. Bu modeli Türkiye’de ilk uygulayan ve çok büyük başarı elde eden de Bim. Almanya’da Lidl ne yaptıysa biz de onu yapacağız ve Lidl nasıl Aldi’yi geçtiyse biz de Türkiye’de Bim’i geçeceğiz.
Örneğin, Lidl, Aldi’nin olmadığı yerlere gitmiş. Periferik yayılmış. Öyle caddeler var ki orada Bim’in de Şok’un da Diasa’nın da bizim de olmamız gerekir. Fakat bunun yanında Türkiye’de hala çok gidilmeyen çok yer var. Çevre ülkelerde büyüme fırsatları var. 2012’de çevre ülkelerde de büyümeye başlayacağız.
Yaşar Aydın / Turgut Aydın Holding İcra Kurulu Başkanı
“Gayrimenkulde De İddialıyız”
Konut Ve Avm Planı Var
Turgut Bey gayrimenkulü çok seviyor, kalıcı bir yatırım olarak görüyor. Gayrimenkulü uzun zaman bir iş olarak da görmedik. Çünkü, daha çok arsaları geliştirip müteahhit şirketle ortak hareket ediyoruz. Ama önümüzdeki dönemde gayrimenkulü iş olarak göreceğiz.
Geliştireceğimiz, başkasının arsaları üzerinde yapacağımız projeler de olacak. Birkaç projemiz var ama henüz kesinleşmedi. Konut ağırlıklı projeler ve belki de 2 tane de AVM yapabiliriz. AVM işi doydu. Bu nedenle konut ve ofis ağırlıklı proje düşünüyoruz.
İlk Proje Önemli
Şu anda 1.000 konutluk bir projemiz var. O proje çok tuttu. İlk etabı bitirdik, 2’nci etap bitmek üzere bu yıl yaz sonunda 3’üncü etaba başlayacağız. Çok iddialı olmayı düşünmüyoruz ama önümüzde çok iddialı bir proje var. O projeyi hayata geçirirsek iddialı oyuncular arasına gireceğiz. Konut, AVM ve hastaneden oluşacak bir projeyi 2010’da hayata geçirebiliriz.
Yaşar Aydın / Turgut Aydın Holding İcra Kurulu Başkanı
Hastane Yatırımcıları Sıkıntıda
Fırsatları Değerlendiriyoruz
Hastane Sayımızı Artıracağız
Sağlık konusunda çok yatırımcı geliyor. Biz de onlarla görüşüyor, konuşuyoruz ama şu ana kadar kesinleşmiş bir şey yok. Önce bu markayı, bu yönetim birikimini büyütüp geliştirmek, hastane sayımızı artırmak istiyoruz. Çünkü, artık sektör konsolide oluyor ve hastane zincirleri ortaya çıkıyor. Burada da Memorial markasını ve kalitesini rahatlıkla yayabileceğimizi düşünüyoruz. O yüzden büyüme hedeflerimiz iddialı. Bu yıl hastane sayımızı 1’den 5’e çıkarıyor olmamız da bunun bir göstergesi.
Satın Alma Ve İşletme Modeli
2005’ten sonra devletin SGK’lılara özel hastanelerde tedavi olma fırsatını vermesinden sonra sektöre ciddi yatırımlar oldu. Bu yüzden şu an talebin üzerinde arz var. Ve birçok hastane şu an sıkıntıda. Pek çok hastane sahibi hastanesini satmak ya da işletmeye vermek istiyor. Yatırım yapanların pek çoğu mutsuz ve biz de bunu bir fırsat olarak değerlendiriyoruz. O yüzden önümüzdeki dönemlerde yeni hastane yapmaktansa satın alma ya da işletme modeliyle büyümek istiyoruz.
Turgut Aydın / Turgut Aydın Holding Yönetim Kurulu Başkanı
Şirketlerim 300 Yıl Yaşasın İstiyorum
3 Çocuğum Da Grupta
Şu anda aile şirketleri görünümündeyiz ama bunları yakında Turgut Aydın Holding çatısı altında toplayacağız. Holdingi kurduk ama henüz hisse devrini yapmadık. Artık zorunlu hale geldi. Çünkü sistem artık bu yapıyı taşımıyor. 3 çocuğum da şirketlerde görev alıyor. English Home’un başında kızım Aydan Aydın, A101’in başında küçük oğlum Ayhan Aydın var. Grubun başında ise büyük oğlum Yaşar Aydın bulunuyor. Ben yönetim kurulu başkanıyım ama son 1 yıldır yetkilerimi oğluma devrettim.
Kurumsallıktan Taviz Vermem
İki şeyden asla taviz vermem. Kalite ve kurumsallık. Bu müesseselerin 200-300 yıl yaşamasını istiyorum. Türkiye’de aile şirketleri maalesef çok uzun ömürlü olmuyor. En büyük kurumlara bakıyoruz 50 yılda ömrü bitiyor. Torunlarımıza, torunlarımızın torunlarına kadar bu şirketlerin yaşamasını istiyoruz. Bu da ancak kurumsallaşmayla olabiliyor.
Yetki Devri Önemli
Çocuklarıma bu işi patron gibi idare etmeyin dedim. Ben kendim patronluk yapmıyorum. Oğluma da sen de gerektiğinde yetkiyi ver ama kontrol çok önemli dedim. Bizim genel müdürlerimiz çok yetkili onlara da siz de altınızdakilere yetkiyi paylaştırın diyorum. Yetkileri zamanında devretmek çok önemli. Yetkiyi kendinde toplayanlar kendileri ölünce şirketleri de yaşamını sonlandırıyor.
Yaşar Aydın / Turgut Aydın Holding İcra Kurulu Başkanı
Perakende, Gayrimenkul Ve Hastanede Hızlı Büyüyeceğiz
2010’da 1 Milyar Doları Yakalarız
Grubun cirosu yaklaşık 600 milyon dolar. 2010’da hastane ve perakende yatırımlarımızın sonucu olarak 1 milyar dolar ciro eşiğini aşmayı planlıyoruz.
Artık Enerjiye Girmeyiz
3-4 yıldır yeni sektörlere girmeyi düşünüyorduk. 2009 kriz yılı olması nedeniyle ciddi fırsatlar çıktı. Perakende ve gayrimenkule girdik. Enerjiyi de düşünüyorduk ama artık enerjiye gireceğimizi sanmıyorum.
Tekstilden Kopamayız
Perakende, gayrimenkul ve hastane işinde hızlı büyümeyi düşünüyoruz. Tekstilden kopmamız mümkün değil. Tekstilde perakende ayağını English Home’la büyüteceğiz. Ar-Ge kısmını geliştirip tekstilde de yeniden çok güçleneceğimizi düşünüyoruz.
Özlem Aydın Ayvacı
[email protected]
Fotoğraflar: Gökhan Çelebi
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?