"YENİ HEDEFİMİZ 3 YILDA 3,5 KAT BÜYÜME"

Koton, pazarda oyunun kuralları değiştikçe kendisi de dönüşen, bir anlamda zamanın ruhunu yakalayan markalardan… Zaten Koton Yönetim Kurulu Eşbaşkanı GÜLDEN YILMAZ’a göre başarının ardında da bu yatıyor. “Doğru zamanda doğru yerde olduk. Boşlukları gördük ve doldurduk” diyen Yılmaz, ekliyor: “Pazarı doğru analiz etmemiz, kendimize yeni bir yön verme konusunda çok etkili oldu. Gelecekte de böyle olacak.” Gülden Yılmaz’ın bu motivasyonu, markanın hedeflerine de yansıyor. Şirket, 3 yılda 3,5 kat büyümeyi ve 30’uncu yılı olan 2018’e 6 milyar TL ciroyla girmeyi planlıyor.

25.02.2015 16:12:440
Paylaş Tweet Paylaş
"YENİ HEDEFİMİZ 3 YILDA 3,5 KAT BÜYÜME"

*“Hızlı moda” markası olarak yeni ürün hızınız nasıl? 10 yıl öncesine göre nasıl değişti? 
* 2000’lerin başıyla bugünü kıyaslarsak, hem marka ve tasarım ekibimiz, hem model sayımız 4’e, 5’e katladı. 2-3 yıl önce yılda 20 bin model üretimimiz vardı. Bugün 30 binlere yaklaştığını düşünüyorum. 2001’de tasarımıcı kadromuz 100 kişiye kadar ulaşmıştı. Bugün 221 kişiler. Ama artıık ürün hızı çok değişti. Çünkü müşterilerimizin farklı ihtiyaçlarını da tatmin etmek istiyoruz.
*Peki 2015-2018 dönemi büyüme hedefinizde neler var? 
*2015’te yüzde 50 civarında büyüyeceğiz. Bütçemizi de ona göre hazırladık. 2018’de 380 yurtdışı, 400 yurtiçi olmak üzere toplam 780 mağazaya ulaşmayı hedefliyoruz. 2018’deki ciro hedefimiz ise 6 milyar TL.
*Yurtdışında büyüme stratejinizin merkezinde ne var?
* Yurtdışı gelişme stratejimizde Rusya, Kazakistan, Romanya gibi ülkeler var. Rusya’da 20’nci, Kazakistan’da 9’uncu, Romanya’da ise 8’inci mağazamızı açtık. Körfez bölgesinde, Dubai’de ve Suudi Arabistan’da 48-50 kadar mağazaya ulaştık. 2016 yılında Almanya, Hamburg’da ilk büyük mağazamızı açacağız. Onun yanı sıra iki yeni ülke Hırvatistan ve Fas pazarlarına da bu yıl içinde gireceğiz. Gittiğiniz ülkeyi tanımak çok önemli. Biz sadece Türkiye veya İstanbul için ürettiğimiz ürünlerle oralarda yer almıyoruz. Örneğin Rusya’ya gittiğimizde orada bambaşka bir koleksiyonla tüketicinin karşısına çıkıyoruz. Öyle de olmak zorunda. Çünkü orada bambaşka bir iklim, bambaşka bir moda anlayışı var. Onlara göre ürün geliştirmeliyiz. Bunun bilincindeyiz. O nedenle bu tarz çoklu koleksiyonlar halinde çalışıyoruz.
* 2012 ortasında Turkven ile yüzde 50-50 ortaklığınız oldu. Bu ortaklık size neler kattı?
* İyi bir değerlemeyle Turkven’le ortaklık yaptık. Bu bizim için çok anlamlı. Bu ortaklığın bize en önemli katkısı, getirdiği büyük sinerji. Çünkü ortak bir hedefe bakıyoruz. Birlikte bir iş başarmak ve hedeflere bir ortakla ilerlemenin verdiği rahatlık ve güven duygusu çok önemli. En çok bunu hissediyorum. Tam anlamıyla yol arkadaşlığı diyebilirim. Turkven ortaklığı sayesinde şirketin içine başka bir gözlük de girmiş oldu. Global anlamda finans bilgisi ve görgüsü olan, birçok uluslararasıı şirketle çalışmış son derece değerli insanlar aramıza katıldı. Farklı akıllar birbirini destekliyor ve bu birliktelik bizi çok daha güzel bir akla götürüyor.
* Yerli markaların yurtdışı açılımları da aynı şekilde sürer mi? 
*Türkiye’nin markaları her yıl gelişiyor ve markalı ihracatımız da her yıl artıyor. Bu çok değerli bir şey. Fason üretim de önemli ama asıl katma değerli üretim markalı ihracatta. Şu anda Türkiye sınırlarının dışına çıkmış çok değerli Türk markaları var. Bunların sayısının önümüzdeki yıllarda çok daha artacağını düşünüyorum. Türkiye’den çıkan, büyüyen ve gelişen pek çok değerli Türk markasının global pazarda kuvvetli oyuncular olacağına inanıyorum.
* Son olarak, 2023’te nasıl bir Koton görmek istiyorsunuz? 
* Her şirketin olduğu gibi bizim de 2023 hedeflerimiz var. 5 kıtada, en zengin çeşitlilikle, moda perakendesinde önde gelen bir dünya markası olmak istiyoruz. Bu hedefe ulaşacağımıza inanıyorum. Önümüz çok açık. Ben şunu istiyorum: Tüketici herhangi bir şeye ihtiyacı olduğunda “Önce bir Koton’a bakayım” desin. Bunun olmasını istiyorum. Oluyor da zaten.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz