Tüm dünyada şubesiz bankacılık trendi hızla yaygınlaşıyor.
Avrupa'da banka müşterilerinin yarısı bankacılık uygulamalarından online yararlanıyor. Mobil bankacılık uygulamaları giderek daha sofistike hale geliyor. Türkiye'de de hızlı bir gelişim var. İnternet kullanıcı sayısı 2005 yılındaki 12,3 milyon düzeyinden bugün 35 milyona yaklaştı, aynı dönemde internet bankacılığı kullanıcı sayısı da 3 milyondan 7,8 milyona yükseldi. Türkiye Bankalar Birliği'nin Eylül 2011 verilerine göre toplam 19 milyon kayıtlı internet bankacılığı müşterisi var. Bunların 8 milyonu son 3 ay içinde internet bankacılığını en az bir kere kullanmış durumda. Bu kullanıcıların yüzde 90'ını da bireysel müşteriler oluşturuyor. Capital'de daha önce yer vermiştik...Bankalarımız teknolojiye yatırım konusunda oldukça atak. Bugün küçük büyük her banka, kapsamlı ve son derece vizyoner şubesiz bankacılık stratejisine sahip. Geçtiğimiz ay Yapı Kredi Genel Müdür Yardımcısı Yakup Doğan ile Yapı Kredi'nin bu alandaki çalışmalarını konuşma imkanı buldum. Yapı Kredi'nin şube dışı bankacılık stratejisi "sınırsız bankacılık" vizyonu adı altında kurgulanmış. Yakup Doğan, bu vizyonla tüm segmentlerden müşterilere ulaşabildiklerini, çok çeşitli ürün ve hizmetler sunabildiklerini söylüyor. Yapı Kredi'nin mevcut çalışmalarını ve yeni dönem planlarını şöyle anlatıyor:
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?