"Cemaatlerin gücü"

Bir şirketin tek bir cemaat oluşturamayacağını unutmayın.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
Cemaatlerin gücü
İçinde bulunduğunuz cemaate bir bakın, muhtemelen bazı sorunlar ve yapılması gereken işler olduğunu göreceksiniz. Kötüleşen çevre koşullarından işsizliği rahatlamak için yeni işler yaratmaya kadar,,, Bir girişimci ya da bir şirket lideri olarak bu sorunların çözümünde önemli bir rolünüz var. Şirketler, günlük rutin operasyonlarında ürün ve hizmetleriyle ilgili cemaatler oluşturur. Bir değişim yaratmak için bu cemaatleri harekete geçirdiğimizi hayal edin, Coca-Cola, Paris'ten Mumbai'ye her gün 1,7 milyar içecek satıyor. Bu tüketicilerin bir bölümü bile her gün kola içtiğinde iyi bir şeyler yapma isteği duysa şirket, gerçekten de tüm dünyaya şarkı söylemeyi öğretebilir.
Bir şirketin tek bir cemaat oluşturamayacağını unutmayın. Sonuçta çalışanlar, tedarikçiler ve müşteriler hepsi işin içinde... En başarılı markalar insanlarla, sipariş numarası ya da sözleşmeyle değil, birebir temas kuranlardır, Bu insanlarla iletişim halinde olmalarını ve onları harekete geçmeye teşvik etmelerini kolaylaştırır, Bu alanda, en dikkat çekici öncü örneklerden biri Ben Cohen ve Jerry Greenfield'di, Dondurma şirketi Peace Pop'un kurucusu olan ikili, ürünlerini iyinin yararına kampanyalar başlatmak için kullandı. Peace Pop dondurma çubuklarını, ABD ordusunun harcamalarını yüzde 1 kısıp bunun daha barışçı, yaşamı geliştirici inisiyatifler için kullanılmasını isteyen bir kampanyaya destek olmak için yarattı. Daha sonra 2006'da tüketiciler, politikacılardan harcama önceliklerini buna göre yapmaları konusunda talepte bulundu. Buna “Amerikan Turtası" kampanyası dendi, insanları oy kullanmaya teşvik etmekten yağmur ormanları konusunda bilinç yaratmaya kadar Ben & Jerry's'in yer aldığı birçok kampanya oldu. Necker Island'daki evimde yaptığımız bir liderlik toplantısında Ben Cohen, şunları söyledi: “işin ülkedeki en büyük güç olduğunu düşünüyorum. Şirketler bir bütün olarak kendi kısa vadeli kârları için değil ülke çıkarına sesini yükselttiğinde, gerçekten yapılması gereken değişiklikleri yapacak bir güç doğuyor."
Şirketiniz satıldıktan sonra cemaati izlemek sorunlu hale gelebilir diye düşündüm, Çünkü Ben & Jerry's Unilever'e satılmıştı, Geçiş sürecini Ben'e sordum, “Unilever aldıktan sonra denizin pek de rüzgarsız olduğu söylenemez" dedi, “Jerry ve ben şu anda Ben & Jerry's içinde çalışan bir ekiple süren bir danışmanlık rolüne sahibiz, Sahip olduğumuz büyük fırsat, Unilever gibi devasa bir şirketin içinde, onun tüm markalarıyla ilgili çekirdek karar alma noktalarını etkilemek için bir virüs gibi çalışmak." Biz de şirket içinde ve dışındaki insanların hayırsever çabalarını bir araya getirmek amacıyla Virgin'de Virgin Unite'ı yaklaşık yedi yıl önce kurduk, Kuruluşumuzun başında tüm ekibimizin ve iş ortaklarımızın nicelikten çok niteliğe önem verdiğini gördük, Bize, kendi becerilerini ortaya koymalarını sağlamayacak tekliflerle ilgilenmediklerini anlattılar. Bunun yerine, çok daha etkili olabilecek, incelikle işlenmiş çabalarda yer almak ve katkı sağlamak istiyorlardı, Böylece “Hit Squads' dediğimiz şeyi yarattık. Hit Squads, çalışanların profesyonel becerilerini birkaç gün kâr amacı olmayan bir şirkete bağışlaması için harika bir yol sundu, hala da sunuyor, Bu, farklı alanlardan pazarlama uzmanlarını bir araya getirmek de olabilir, bir dizi beceri karışımından oluşan bir ekip yaratmak da... Bu görevlendirmeler ekibin moralini yükseltti, Aynı zamanda ekip üyeleri farklı alanlarda kendi güçlü ve zayıf yanlarını ortaya koydukça büyük bir eğitim ve geliştirme aracı haline geldi. Biz zamanımızı çok küçük taban hareketlerine ve Archbishop Tutu's Peace Centre ve Kate Winslet's Golden Hat Foundation gibi büyük kuruluşlara bağışladık. Virgin Holidays'den bir ekip üyesi bana şunları yazdı: “Paylaştığımız bilginin tüm dünyada korumasız çocuklara doğrudan yardım edeceğini bilmek, inanılmaz tatmin edici bir tecrübe.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz