"CEO'lara tavsiyeler"

En iyi yönetilen" şirketleri karakterize eden en yaygın başarı faktörü, onlarda işinin ehli CEO'ların olmasıdır.

17 TEMMUZ, 20150
Paylaş Tweet Paylaş
CEO'lara tavsiyeler
Bir şirket, oldukça kısa bir zaman içinde bunalıma girmişse bilin ki orada dizginlerin başında yeni ve yetersiz bir CEO vardır. (Birleşik Devletler Başkanı'nı bir düşünün). Can çekişmekte olan bir şirket aniden büyümeye başladığında ise orada yeni bir CEO'nun ve kuşkusuz yeni bir yönetici takımının olduğunu görürsünüz. (Peter Cuneo'nun Marvel Entertainment'ı nasıl toparladığını bir düşünün). Etkili CEO'ların ortak paydaları ise onlarda "liderlik" denilen sihirli bir özelliğin olmasıdır. İşte size nasıl liderlik yapılacağına dair ipuçları:
-  Şahsi örnekler sergileyin. Tıpkı Cesur Yürek gibi kılıcınızı sağa sola savurarak ve büyük bir gururla şirketinizin bayrağını sallayarak daima birliklerinizin en önünde olun. Ofisinizde geçmiş aylara ait şirket raporlarına gömülüp kalmayın. Sahaya inin. Ekibinizin arasında olmak size işleri daha yakından görme imkanı tanır.

- Müşteriler, müşteriler, müşteriler.... Müşterilerinizi ziyaret edin. Satış randevuları ayarlayın. Müşterilerinizi dinleyin. Notlar alın. Her bir müşteri e-postasını ve mektubunu okuyun. Müşterilerinize elle yazılmış notlar gönderin. Kusursuz müşteri hizmeti konusunda ısrarcı olun. Müşterilerin sizden bir şey satın almalarını ya da yeniden sipariş vermelerini kolay bir hale getirin. Müşteri hizmetleri bütçenizi aşmaktan çekinmeyin. Şirketinizin müşteri hizmetleri bölümünü sürekli teftiş edin. Şirketinizdeki her işin dolaylı veya dolaysız yoldan mutlaka yeni müşteri kazanma ve mevcutları elde tutmakla ilişkili olmasını sağlayın. Çalışanlarınızın her birinin kendi maaş çeklerinin müşteriler tarafından fonlandığını unutmamalarını sağlayın.

- İnovasyon, inovasyon, inovasyon. Herkese, "Yeni olan ne var", "Hangi yeni ürünler veya programlar üzerinde çalışıyor olmamız lazım", "İnovasyonu neler engelliyor" gibi sorular sorun. "Başkan'ın Yeni Ürün Kanalı"nız olsun. Yeni ürünleri desteklemeye devam edin. Her bir süreçten, her bir departmandan, yani şirketinizin her bir köşe bucağından inovasyon yapmalarını isteyin. Araştırma ve geliştirmeye, mühendislere, ortak girişimlere, özel imtiyaz sözleşmelerine, yaratıcı pazarlama elemanlarına yatırım yapın.

- Çekici bir şirket kültürü yaratın. Sadece "A" sınıfı oyuncuları işe alın. Vasat çalışanları şirketinizden defedin. Bir dakikalığına bile olsa vasatlığa imkan vermeyin. Vasatlık bulaşıcıdır. Temkinli risk alanları ödüllendirin. Başarıları kutlayın. Başarılı olanları göklere çıkarın. İşe adam almakla yetkili herkesin ne türden insanları işe alacaklarını ve ne türden olanları almayacaklarını bilmelerini sağlayın. İşe yeni başlayan her bir çalışanla ya da mümkün olduğunca çoğuyla tanışın ve onlara başarılar dileyin. Üst seviye pozisyonlara alınacak adayların her biriyle mülakat yapın. Şirket kültürünüzü sürekli geliştirin.

- Şirketteki diğer liderleri tanımlayın ve onları destekleyin. Diğerlerini yöneten herkesden bir lider olması beklenir. Bir görev timi veya ekipte çalışan herkesin liderlik yapması şarttır. Bu sayede iş yükünüzü yetkin kişilere delege etme şansı da yakalamış olursunuz. Sonuçta delegasyon sadece işi başkasına vermek değildir. O işi iyi yapacak kişiyi seçmek ve o kişinin kararlarına güvenebilmek de delegasyonun bir parçasıdır.

İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz