Çift haneli büyümeyi sürdüreceğiz

Alemdar, son birkaç yıldır Türk Henkel'in Türkiye'de çok başarılı bir performans ortaya koyduğunu söylüyor.

1.10.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Çift haneli büyümeyi sürdüreceğiz
HASAN ALEMDAR /Türk Henkel CEO'su
Türk Henkel CEO'su Hasan Alemdar, tam 22 yıldır kurumda çalışıyor. Kendisiyle ilk olarak CEO'luk koltuğuna oturduğunda, yani bundan bir yıl önce tanışmıştık. O dönem yaptığımız görüşmede hedeflerini paylaşmış, Henkel'deki gündemini anlatmıştı. Bir yıl aradan sonra biraraya geldiğimizde de aradan geçen zamanı ve bu yılki gidişatı konuştuk.

Özetle Alemdar, son birkaç yıldır Türk Henkel'in Türkiye'de çok başarılı bir performans ortaya koyduğunu söylüyor. 2011 yılında yüzde 22,2012'de ise yüzde 12 büyüdüklerini, bu yılın sonunda yine çift haneli bir büyüme rakamı yakalayacaklarını belirtiyor. Bu performansla da Henkel yapısı içinde Türkiye'nin rolünün giderek önem kazandığına değinen Alemdar, “Henkel'e en fazla büyüme ve satış getiren ülkelerden biriyiz. 80 ülke arasında Henkel'in 10'uncu büyük pazarıyız. Gelişmekte olan ülkeler arasında da en büyük ilk 5 içindeyiz. Son 10 yıla baktığımızda aslında Türkiye'de keskin bir yükselişimiz var. Kişisel bakım kısmımız 7,5 kat, çamaşır ve ev bakım ürünleri 5 kat, yapıştırıcı teknolojileri 3 kat büyüdü, Çok iyi gidiyoruz” diyor.

Büyümelerinde Türkiye'nin performansının yanında Türk Henkel'in yenilikçilik konusundaki atılımları da etkili olmuş görünüyor. 2012 yılında cironun yüzde 26'sının son 3 yılda portföye giren yenilikçi ürünlerden geldiğini ifade eden Alemdar, “içinde bulunduğumuz pazarlarda son yıllarda pazardan daha fazla büyümemizin ve pazardaki payımızı artırmamızın nedeni bu” diye konuşuyor. Bu yılı da çift haneli büyümeyle kapatmaya hazırlanan Türk Henkel, önümüzdeki dönemde ise cirosunu yine katlayarak ilerlemeyi hedefiyor. Alemdar, bu konudaki yol haritalarını şöyle açıklıyor:

“Henkel'in 2016 yılı için global olarak kendisine koyduğu hedefi, toplam cirosunu 20 milyar Euro'ya ulaştırmak. Bunun da 10 milyar Euro'sunun gelişmekte olan ülkelerden gelmesini sağlamak. Bu ülkelerin ilk 5'i içinde Türkiye de bulunuyor. Dolayısıyla Henkel'in bizimle ilgili çok ciddi beklentisi var. Önümüzdeki 4 yılda çift haneli rakamlarla büyüyeceğiz. Türkiye'de kişisel bakım alanında ciromuzu 2'ye katlayacağız.”

“YIL HAREKETLİ BAŞLADI”

Türk Henkel, 2013 yılına hareketli bir giriş yaptı. Şirket ilk olarak merkez ofisini yeni bir binaya taşıdı. Ayrıca bu yıl 50'nci yılı kutlamalarını da yeni yerinde gerçekleştirdi. 50'nci yıllarında bu değişikliğin tesadüf ama anlamlı olduğunu belirten Alemdar, 50 yılın şirket için önemini de şöyle açıklıyor: “Geçtiğimiz 50 yılda Türk Henkel önemli işler başardı. ilk yumuşatıcı, ilk sıvı bulaşık deterjanı gibi birçok ürünü üretti. Yaptığımız yatırımlarla bizi tatmin eden bir 50 yıl oldu. Ancak şimdi önümüzde daha iyisini yapmamız gereken, bizim açımızdan zorlayıcı yıllar geliyor.”

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz