Diziler reklamı nasıl etkiliyor?

Ülkemizde medya-pazarlama ilişkisinin ana aksında Türk dizilerinin yer aldığını söylersek abartmış olmayız.

1.10.2011 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Diziler reklamı nasıl etkiliyor?

DİZİLERİN ROLÜ

Son birkaç yılda Türkiye'de dizi sektörü adeta patladı. Peki bu durum reklam sektörünün büyümesine nasıl etki yaptı? Bugün 3 milyar doları bulduğu ifade edilen reklam pastasında dizilerin rolü nedir? Bu soruları Reklamcılar Derneği Yönetim Kurulu Başkanı Aytül Özkan'a sordum. Özkan, TV dizilerinin televizyonun popülaritesini artıran, reytinglere olumlu etkide bulunan ve dolayısıyla TV'nin medya yatırımlarındaki payını artıran bir güç olduğunu söylüyor.
TERCİHLERE ETKİSİ
"Türk dizisi, tıpkı Amerikan dizisi, Brezilya dizisi gibi bir alan yaratıp bir kategori oluşturdu. 'Dizim var, bu akşam çıkamam' hemen her sosyo-ekonomik grupta dillendirilen bir cümle haline geldi. Bu durum, toplam izleme süresini etkilerken marka ve reklamverenlerin kuşak ve sponsorluk tercihlerine de etki yapıyor" diyor. Dizilerin ünlü yaratma ve yaşatma sürecinin de önemli bir parçası olduğunun altını çizen Özkan, sözlerine şöyle devam ediyor:
MEDYA PAZARLAMA İLİŞKİSİ
"Bugün ülkemizde her üç reklamdan birinde ünlü yer alıyorsa diziler bu duruma zemin hazırlayan önemli kaynak. 2010'da 70'i aşkın Türk dizisi 20'den fazla ülkeye satıldı. Yani diziler değerlerimizin ihracı anlamına geldiği kadar, turistik hareketlilik de sağlıyor. Özellikle komşu ülkeler ve Ortadoğu'dan gelen ziyaretçiler dizi ve aktörlerden etkileniyor, ilham alıyor. Ülkemizde medya-pazarlama ilişkisinin ana aksında Türk dizilerinin yer aldığını söylersek abartmış olmayız."

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz