Geleceğe yön verenler

2013’ün 15 Pazarlama Trendi başlıklı sunumu, son dönemin öne çıkan trendlerini bir arada gösteren çok yararlı bir kaynak niteliğinde.

1.09.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Geleceğe yön verenler
Rohit Bhargava’nın Slideshare’de yer alan 2013’ün 15 Pazarlama Trendi başlıklı sunumu, son dönemin öne çıkan trendlerini bir arada gösteren çok yararlı bir kaynak niteliğinde. Önümüzdeki dönemde hayatımızı daha çok etkileyecek olan bu gelişmelere bir göz atmak isterseniz, özeti aşağıda:

1. “Shoptimization” Yeni mobil aplikasyonlar ve yeni girişimler, tüketicilerin alışveriş süreçlerindeki verimliliğini artıracak.
2. Ortak yayıncılık Çiçeği burnunda yazarlar ve profesyonel yayıncılar birleşerek “birlikte-yap” modeli bir yayıncılık sistemi kuracaklar.
3. İnsani bankacılık Bankalar, tüketicilerin artan güvensizliğine bir çözüm getirebilmek için kurumlarının insani yönlerini ön plana çıkarmaya çalışacak. Hizmetlerinde ve iletişimlerinde daha direkt ve basit olacaklar.
4. “MeFunding” “Kendi fonlamam” olarak çevireceğimiz bu trende göre insanlar çevrelerinden ve yatırımcılardan küçük de olsa bir destek bularak, yatırım yapmaya başlayacak.
5. Kadınların artan gücü Yeni araştırmalara göre gelecekte kadınların gücü daha da artacak.
6. Metot danışmanlığı Başarılı girişimciler ve şirketler başka kişilere yardımcı olabilmek için kendi metotlarını öğretecek.
7. Değerli baskı Her şeyin djital olduğu bir ortamda basılı nesneler değer kazanacak.
8. Geri plandaki öyküler Şirketler sadakat artırmak için ellerindeki en büyük varlık olan çalışanlarından yararlanma yoluna gidecek. Markalarının ve kurumların gerisindeki öyküleri anlatmanın yollarını arayacaklar.
9. Sosyal görüntüleme İnsanlar internetteki sosyal profillerinin, konuşmalarının etkisini gözlemleyebilecek.
10. Sağlıklı içerik Sağlık kuruluşları, pazarlama ve reklam mesajlarıyla ulaşamadıkları kitlelere erişmek için yararlı ve derinlikli bilgilerle dolu içerikler üretecek.
11. Diplomasız öğrenim Geleneksel üniversite eğitimi yerine e-öğrenimi seçen öğrencilerin saysı arttıkça e-eğitimin kalitesi de yükselecek.
12. Arkadaş-destekli seyahat İnsanlar birbirleriyle seyahat deneyimlerini paylaşarak, birbirlerini yönlendirecek ve turizm sektöründeki deneyimleri değiştirecekler.
13. Micro-innovation Küçük değişimlerin kurumlara ve ürünlere önemli rekabetçi üstünlük sağladığı görüldükçe, küçük düşünmek giderek moda olacak.
14. Yerel ticaret Yeni hizmetler ve teknolojiler yerel ticaretin gelimesine zemin hazırlayacak.
15.Kahraman tasarım Dünyayı değiştirmek umuduyla başlayan kampanyalar, yeni fikirler ve yeni ürünlerin tanıtımında tasarım belirleyici bir rol üstlenecek.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz