Gençleri yakından tanımak ister misiniz?

“Intel Genç Türkiye Araştırması”, ülkemizde gençlerin teknolojiyle birlikte değişen yeni yaşam tarzına ışık tutuyor.

1.02.2013 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
Gençleri yakından tanımak ister misiniz?
Teknoloji şirketi Intel, 2012’de Türkiye’de 26 ilde 13-29 yaş grubu 3 bin gencin teknoloji kullanım alışkanlıklarını ölçmek için yaptığı araştırmayı bir kitapçık haline getirdi. Türkiye’nin bugüne kadar gerçekleştirilmiş en geniş katılımlı gençlik araştırması olan “Intel Genç Türkiye Araştırması”, ülkemizde gençlerin teknolojiyle birlikte değişen yeni yaşam tarzına ışık tutuyor. Tüm pazarlamacıların Akademetre tarafından hazırlanan Genç Türkiye Araştırması’nı incelemesi ve verilerini her zaman yanlarında bulundurmasında yarar var,

SAHİPLİK ORANLARI 
Intel Genç Türkiye Araştırması’na göre genel nüfusun yüzde 29’unu oluşturan 13-29 yaş arası gençlerin yaşadığı hanelerin yüzde 71,4’ünde bilgisayar bulunuyor. En yaygın penetrasyon, yüzde 85,5 ile cep telefonunda. Daha sonra 46 ile masaüstü ve yüzde 41,5 ile dizüstü bilgisayarların takip ettiği görülüyor.

CEP TELEFONU VAZGEÇİLEMEZ 
Araştırmaya bakılacak olursa, gençlerimizin cep telefonu tutkusu derin bir aşk durumuna gelmiş. Araştırma kapsamında bir hafta mobil cihazlarından vazgeçmek yerine nelerden vazgeçebilecekleri sorulan gençler, yüzde 23,9 oranla çikolata, şeker ve tatlı; yüzde 22,8 oranla çay, kahve gibi içecekler ve yüzde 21,3 ile alışveriş yapmak yanıtını vermiş. Gençlerin yüzde 8,6’sı tatilinden vazgeçerken, yüzde 6,7'si bir hafta boyunca duş almamaya, yüzde 6’sı sevgililerini/eşlerini görmemeye hazır olduklarını ifade etmiş.

TUVALETTEN ÖNCE İNTERNET! 
Türkiye’de gençlerin yüzde 8,3’ü, sabah kalktıklarında tuvalete bile gitmeden internete giriyor. Intel’in araştırmasına katılanların yüzde 4,7’si yataktan çıkmadan internete girdiğini söylüyor. 4’te 1’i (yüzde 28,4) evden çıkmadan internete girmiş oluyor. Gençlerin bilgisayar başında günde geçirdikleri ortalama 330 dakikanın 228 dakikası internette geçiyor.

YAŞAM TARZI DEĞİŞİMİ 
Araştırma Türk gençliğinin değişen yaşam tarzına dair de ipuçları içeriyor. Ülkemizde her 3 gençten 2’si dijital cihazların insanların sosyal statülerinin bir parçası olduğunu düşünüyor. Gençlerin yarıdan fazlası (yüzde 53,9) teknolojik cihazları kullanmayan kişilerin çağın gerisinde kaldığını düşünüyor. İnternet, günümüzde gençler için hayatlarıyla ilgili önemli konular hakkında bilgi almak için kullandıkları mecralar arasında açık ara ilk sırada yer alıyor.

SOSYAL AĞLAR 
Araştırmaya göre gençlerimiz, günde ortalama 53,5 dakikalık bir süreyi sosyal ağlarda geçiyor. Bilgi paylaşımını da artık sosyal ağlar üzerinden gerçekleştiriyorlar. Gençler e-posta kontrolü için günde sadece 18 dakika harcıyor. Sosyal ağlarda en fazla vakit geçirenler, 13-17 yaş arası gençler. Yaş ilerledikçe sosyal ağlarda geçirilen süre azalıyor. İnternette gençlerin en uzun süreli yaptığı ikinci eylem, ortalama 42,7 dakika ile oyun oynamak. Müzik veya film indirmekse, 28,2 dakikayla üçüncü sırada yer alıyor. Intel’in araştırmasına katılan gençlerin 3’te 2’si bilgisayarın sosyalleştirdiğini belirtiyor.

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz