SEVGİN İŞLEKEL / GLAXOSMITHKLINE TÜKETİCİ SAĞLIĞI GENEL MÜDÜRÜ
Sevgin işlekel, tüketici sağlığı ürünlerinde elde ettiği başarıyla göz dolduran bir isim. Çünkü 4 yılda markalarını pazar liderliğine taşıdı. GlaxoSmithKline tüketici sağlığı bölümünde münhasır dağıtıcı şirketle başlayıp, direkt satış modeli ile devam eden bir süreci planladı ve yönetti. Şirketi müşterilere direkt satış yapar hale getirdi ve hızla büyüttü. işlekel'in sorumluluğundaki en önemli markalardan biri Sensodyne, segmentinde pazar liderliğine tırmandı. işlekel, kısa vadede GSK Tüketici Sağlığı bölümünü daha da büyütme hedefinde. "Çünkü 4-5 yıl içinde neredeyse hiç olmayan bir satış rakamından 100 milyon TL'lik ciroya ve 100 kişinin çalıştığı bir şirket büyüklüğüne ulaştık" diyor ve devam ediyor: "Hedefim 5 yıl içinde bu ciroyu iki katına çıkarmak. Şirketin dünyada birçok ülkede var olan önemli tüketici sağlığı markalarını Türkiye'ye getirmek. Şirketin Türkiye'de üretim yapması için gerekli çalışmaları yapmakta istiyorum." İşlekel, erkeklerin egemen olduğu iş hayatında sadece Türkiye'de değil tüm dünyada üst düzey kadın yönetici sayısının hala çok az olduğunu söylüyor. Bir kadın olarak çok uluslu büyük bir şirketin başarılı üst düzey yöneticisi olmayı üzerine düşen bir sorumluluk olarak görüyor. Kariyer hedefini ise şöyle açıklıyor: "Hedefim Türkiye'de daha da büyük başarılara imza atmak. Bundan sonraki aşamada başka ülkelerde de üst düzey yöneticiliğe devam ederek başarılı olmak istiyorum."
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?