İşe nasıl eğlence katılır?

Duygusuz bir sektöre nasıl heyecan katarsınız?

1.01.2012 00:00:000
Paylaş Tweet Paylaş
İşe nasıl eğlence katılır?
Virgin'in Virgin Money şirketinin İngiliz bankası Northern Rock'ı alarak bankacılık sektörüne girmesi çoğu kimseye kendi şirketinin eğlence anlayışını yeni ve geleneksel olmayan bir sektöre girerek sürdürmenin mümkün olup olmadığını sorgulama fırsatı verdi. Her şeyin ötesinde, insanların parasını yönetirken ciddi olmak şart ve uygun mu? İngiliz bankacılığı değişime aç... Bir avuç banka yüzyıla yakın bir zamandır sektöre egemen, bu da müşteri odaklılığın kaybedilmesine yol açtı. Mevcut finansal kriz, mevduat sahiplerinin bankaların nasıl yönetildiğine dair endişelerinin artmasıyla daha da kötüye gitti. Evet, birilerinin parasını yönetmek inanılmaz önemli kararlar gerektirir ama bize kalırsa bu, aynı zamanda müşterilere biraz inisiyatif ve keyif duygusu da katmalıdır. Bankanın revizyonunu planlarken, Virgin şirketlerini bilinir kılan özellikler olan güvenlik ve sorumluluk konularını vurgulamak konusunda bir dizi soruyla karşılaştık. Bu da bana Virgin Atlantic'in erken zamanlarını; ihtiyatlı bir müşteri kitlesini emniyetli ve güvenilir ve aynı zamanda eğlenceli bir havayolu şirketini işletebileceğimize ikna etmek zorunda olduğumuz günleri hatırlattı. Peki ama, duygusuz bir sektöre nasıl heyecan katarsınız? Bu, günü birlik faaliyetlerinizde müşterilerinizin güvenini kazanmakla başlar. Açık iletişimin, sorumlu müşteri hizmetinin, ayrıntılara dikkat etmenin ve şeffaf uygulamaların önemini vurguluyoruz. Bütün bunlar hep birlikte bize iletişimimizde daha cesur olma özgürlüğü veriyor. Yıllar boyunca markamızla birlikte çok eğlendik ve insanları da eğlendirip şaşırttık. Müşterilerinizle bu tarz bir ilişkiyi nasıl yaratabileceğinizi merak ediyorsanız, işte size üç ipucu:

1. HIZLI VE ESPRİLİ TEPKİ VERİN
Espri yapılabilecek anın hemen kaybolması gibi, bir şirketin müşterileriyle bağlantı kurabileceği anlar da sınırlıdır. Pazarlama ve halkla ilişkiler ekibiniz sadece gelecek yılın kampanya ya da promosyonlarını
planlamakla kalmamalı; markanız ve ürününüz hakkında bir heyecan yaratacak güncel konular oluşturmaya hazırlıklı olmalıdır. Virgin Atlantic ve British Airways 1999'da müşteri için sıcak ve bazen de kötü bir rekabet içindeyken, BA, London Millennium Wheel'e sponsor oldu. Bu, yıllar boyunca dünyanın en yüksek dönme dolabı olacaktı ve Thames nehrinin yanı başında inşa ediliyordu. Proje ekibinin dönme dolabı destekleri üzerinde kaldırmayı umduğu günde bir Virgin çalışanı beni aradı ve teknik bir sorunları olduğunu ve bu sorun çözülene kadar dolabı ayağa kaldıramayacaklarını söyledi. Tüm dünyadan gazeteciler açılış için oraya gelmişti. Hemen bir balon uçurduk: Üzerinde "BA bunu kaldıramaz!" yazıyordu.

2. DİKKAT ÇEKMEKTEN ÇEKİNMEYİN

Daha önce de söz ettiğim gibi, Virgin markasının temsilcisi ve sözcüsü olmanın çok faydasını gördüm. 2010 yazında çocuklarım Holly ve Sam, Virgin'in sponsoru olduğu Londra maratonuna katıldı. 34 insanın birbirine bağlı olduğu bir tırtılla dünya rekoru kırma denemesinde başarılı oldular. Etkinliğin amacı 12 muhtaç çocuk için para toplanmasına katkıda bulunmaktı. Kırmızı karnaval kanatları takmış olarak, tek başıma, çocuklarımla yarıştım. Bu da medyaya şahane malzeme sağladı ve ben de genç rakiplerimi geçmeyi başardım. Ancak rakiplerimize karşı her zaman başarılı olamayız. Virgin America'nın Las Vegas'a yaptığı açılış töreni uçuşunu takiben, benim tüm itirazlarıma rağmen, ekibim beni Palms Hotel Casino'nun tepesinden bungee jumping yapmaya ikna etti. Gece çok rüzgarlıydı ve yağmur çiseliyordu, ama yaptım. Birkaç kez otelin pencerelerine çarptım; belim ve egom incindi. Yani bir promosyon planlarken kafanızı kullanın! Aynı zamanda, kampanyanın uzun vadede nasıl kullanılabileceğini de dikkate alın. Virgin Brides'a hayat vermek için sakallarımı kestim ve 10 bin dolarlık bir düğün elbisesi aldım. Fotoğraflar basında hayli ilgi gördü, ama aynı kampanya Virgin'i olduğundan daha az ciddi göstermek isteyen kimileri tarafından bana karşı kullanıldı.

3- KÜÇÜK ŞEYLERE ÇOK ÇABA HARCAYIN
Bizim şirketlerimiz, esprili küçük temaslar ekliyor; ilave ettiğiniz her şey sizin yaklaşımınızı rakiplerinizden farklılaştıracaktır. Bazen ayrıntılar markanın kalıcı görünümü haline gelebilir. Daha bu yılın başında, Virgin Atlantic küçük uçak şeklindeki tuzluk, biberlik kaplarını, üzerlerinde "Virgin Atlantic sizin için arakladı" yazıyordu, kaldırmaya karar verdiğinde bu küçük güzelliği korumak için müdahale ettim: Kaplar o kadar değerliydi ki herhangi bir koleksiyoncu onları edinmek isteyebilirdi. Benzer nedenlerle, hosteslerin şık, kırmızı ayakkabıların da yeniden kullanılmasını istedim. Kırmızı ayakkabılar geri geldi ve harika görünüyorlar!

Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?


İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR

Yorum Yaz