HÜSEYİN ÖZTÜRK / THE MARMARA GRUBU CEO'SU
Hüseyin Öztürk, finans sektörünün yakından tanıdığı bir isim, Uzun yıllar sektörde yönetici olarak çalıştı, hatta birçok ilki hayata geçirdi. Örneğin, İktisat Bankası'nda Türkiye'deki ilk özelleştirmeleri ve halka arzları gerçekleştirdi. Finans Yatırım ve Finans Leasing'de genel müdürlüğü de kapsayan finans sektörü deneyimi ise 2009 yılında son buldu. Öztürk 2009'dan itibaren The Marmara Grubu'nun CEO'luğunu yürütüyor. Aslında Öztürk'le grubun yolları 2006 yılında kesişti. O yıl grupta bağımsız yönetim kurulu üyesi olarak görev almaya başladı. Kurumsallaşmanın ve bağımsız yönetim kurulu üyeliklerinin çok konuşulduğu bugünlere göre o yıllarda grubun sahibi olan Gürsel Ailesi'nin vizyoner bir yaklaşım sergilediğini belirten Öztürk, "Grupta ilk bağımsız yönetim kurulu üyelerinden biri oldum, Şu anda yönetim kurulunda 1 aile üyesinin yanında 3 tane de bağımsız üye var. Bence bu Türkiye'deki en iyi uygulamalardan biri” diyor. Üç yıllık yönetim kurulu üyeliğinin ardından 2009'da ailenin 2 üyesi tarafından ortaklaşa yürütülen CEO'luk görevi Öztürk'e devredildi. O yıl sadece yönetimde değil grupta birçok konuda değişim için düğmeye basıldı. The Marmara Grubu'nda yer alan tüm ürünler yani şehir ve tatil otelleri, rezidanslar, Esma Sultan Yalısı, çikolata ve şarap markası The Marmara Collection çatısı altında toplandı, Grubun logosu ve otelleri yenilendi. Fiziksel değişimin yanında servis kalitesini artırmaya yönelik de yoğun çalışmalar ve eğitimler gerçekleştirdiklerini anlatan Öztürk, bugün yenileme yatırımlarının devam ettiğini ancak diğer yandan koleksiyona yeni ürünler eklemeye odaklandıklarını ifade ediyor. The Marmara Grubu'nun gündemine gelince... Ortakların vizyoner yaklaşımı ile İstanbul'a değer katmak amacıyla aldığı Zeyrek Çinili Hamamı'nın renovasyon çalışmaları sürüyor, Bir süredir The Marmara Grubu İstanbul'da birkaç yeni şehir oteli hayata geçirme planları yapıyor. Ancak Öztürk, İstanbul'daki gayrimenkul fiyatlarının çok üst düzeyde olduğu için fiyatların oturmasını beklediklerini söylüyor. Gruba en büyük heyecanı yaşatan ise New York'ta var olan 1 otellerine 2 tane daha ekleyecek olmaları, Öztürk, "Önümüzdeki 3 yılda New York'ta 3 otelimiz olacak” diyor
İSTANBUL’LA İLGİLİ ENDİŞE
The Marmara, Türkiye'de turizmin nabzını en net ölçebilen gruplardan. Çünkü grubun İstanbul, Antalya ve Bodrum'da otelleri bulunuyor. Sektörle ilgili son durumu Öztürk, şöyle değerlendiriyor: "Bu yıl Antalya'da ciddi bir küçülme var, İstanbul ve Bodrum üst segmente hitap ettiği için krizden çok etkilenmiyor, İstanbul'la ilgili ise şöyle bir endişemiz var: İstanbul'da 2 yıl içinde toplamda 6 bin 900 oda hizmete giriyor. 2014 sonuna kadar arz fazlası olacak, Bu durumda fiyatlar düşecek, Antalya'da olduğu gibi fiyat rekabetine girilirse İstanbul için gelişme olumlu olmaz, Bence yeni açılacak otellerin sıkı durup talebin oluşmasını beklemesi gerekiyor.”
Türkiye ve dünya ekonomisine yön veren gelişmeleri yorulmadan takip edebilmek için her yeni güne haber bültenimiz “Sabah Kahvesi” ile başlamak ister misiniz?